Dobré a špatné zprávy z Francie. Konec Hadopi a daň z mobilního internetu

Francie stále hledá způsoby jak bránit výjimečnou kulturu a podporovat vše francouzské. Obsah studie francouzské vlády na toto téma je zajímavý, ale nejenom snahou zdanit další část Internetu

V loňském roce vzniklá studie řešící to, jakým způsobem by Francie měla pokračovat v ochraně své kultury a umělců, tradičně míří hlavně proti digitálnímu světu a Internetu. Nechybí ani boj proti komerčním padělkům, téma extrémně oblíbené od momentu, kdy se pokusila na svět prorazit dohoda ACTA.

Nejzajímavější a (teoreticky) pozitivní navrhovaná změna je konec Hadopi, tedy antipirátské organizace, vytvořené v roce 2009 a doposud pouze stojící miliony Euro bez jakéhokoliv reálného efektu. Stejně tak jako se nepodařilo ničeho dosáhnout souvisejícím systémem „třikrát a dost“.

V úterý zveřejněné zpráva týkající se právě Hadopi konec tohoto orgánu podporuje. Boj proti pirátství by se měl dít hlavně vzděláváním. Ale jde ještě dále, doporučuje  ukončení „třikrát a dost“ či dekriminalizaci pirátství tak, aby nevedlo k záznamům v trestním rejstříku. Doporučuje ale také, aby domácí uživatelé měli zákonnou povinnost zabezpečit si vlastní sítě.

V rámci doporučených opatření ale samozřejmě nechybí vytvoření nového orgánu, lépe řečeno předání významných pravomocí – ty by měl získat tamní vysílací regulátor. Dohled a aktivity ohledně pirátství by přešel právě pod tento úřad. A součástí návrhu je i to, aby vysílací regulátor převzal dohled nad Internetem. Což už, popravdě, zní jako další zcela klasická snaha o vyšší regulaci Internetu.

CIF16

Pak  už ani nepřekvapí, že Francie chce uvalit daň na mobilní internet v podobě daně z mobilních telefonů a tabletů (připojených k Internetu). Vybrané peníze chce použít pro financování obsahu, samozřejmě francouzského.

Zdroj: No piracy watchdog, a tablet tax and free software: France's vision of culture in the digital age

16 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 20. 5. 2013 20:23

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »