Hlavní navigace

Dobré vědět: ne všichni lidé mají účty na sociálních sítích

Daniel Dočekal 1. 10. 2015

Jestliže má český Facebook přes 4 miliony uživatelů, tak je pořád někde 6 milionů lidí, kteří Facebook nemají. Pamatujte na to.

Facebook může být největší sociální sítí na světě (skoro 1,4 miliardy uživatelů) i v Česku (právě teď tvrdí, že u nás má 4,5 milionu). O tom asi není sporu, byť můžete začít řešit, kolik z těch (například) 4,5 milionu českých měsíčních „aktivních“ uživatelů je opravdu aktivních (střízlivé odhady hovoří o dvou až dvou a půl milionech) a kteří z nich se na Facebooku objevili v měsíci třeba jenom jednou. 

Nad čím byste se ale měli hodně zamyslet, zejména pokud chcete sociální média používat pro marketing, je to, kolik lidí na nich není.

Z výše uvedených čísel je jasné, že na Facebooku nejsou skoro dvě třetiny světové internetové populace (ta má 3,4 miliardy lidí z celkem sedmi miliard) a skoro polovina české internetové populace (ta má mezi sedmi až osmi miliony lidí). A pak samozřejmě prakticky ještě jednou tolik lidí, kteří nemají internet.

V úvahách nad tím, kolik lidí nemá účty na sociálních sítích (protože ještě jsou tu ti, kdo mají účet jinde, ať už je to Google+, Twitter, Instagram či cokoliv dalšího), je hodně nutné myslet na to, o jakou věkovou skupinu jde. Obecně totiž stále platí, že čím starší lidé jsou, tím méně často mají účty na sociálních sítích. A čím mladší jsou, tím více je jisté, že nejenom mají účet na sociální síti, ale také to, že mají těch účtů několik (a na několika sítích).

Zajímavý pohled na americkou populaci nabízí Battery Ventures – je v něm vidět i to, že klasické dělení na jednotlivé  „generace“, „milennials“ a podobně navíc není zcela dostačující. A také to, že v rámci určité věkové skupiny budou vždy existovat různorodé dílčí skupiny.

Ve věku 20–25 let například Snapchat nemá pouze 35 % lidí, zatímco ve věku 31 až 35 let jde už o 73 % lidí. Podobně je tomu u Instagramu, byť tam je vzestup počtu těch, co Instagram nemají, s věkem podstatně nižší.

Facebook má nicméně stále výjimečnou pozici, jeho penetrace je tak vysoká, že těch bez účtu (u kategorie 20 až 35 let) je pouze 9 % u žen a 13 % u mužů. Když si Facebook srovnáte s dalšími sociálními sítěmi a službami, uvidíte, jak výjimečnou pozici má. A pro zajímavost se podívejte i na zvláštnost v podobě Pinterestu a jeho zásadní obliby u ženského publika.

Ti, kdo Facebook nemají, ho dost často odmítají z důvodů obav o soukromí a bezpečnost. Platí přitom, že čím starší lidé jsou, tím větší mají obavy. Roli hraje také nejistota v tom, „k čemu by jim byl“ a „co by tam vlastně o sobě dávali vědět“. Battery Ventures navíc zmiňuje, že Facebook se v jejich výzkumu ukázal jako síť s největším počtem lidí, kteří „měli účet, ale zrušili si ho“.

Zdroj: Survey Says: Not All Millennials are Hooked On Social Media

Našli jste v článku chybu?

1. 10. 2015 14:13

Petr (neregistrovaný)

Přesně tak, procento falešných účtů je násobně větší než těch opravdových.

A pak taky, počítat jako aktivního uživatele toho co 1x za měsíc otevře stránku? No v takovém případě má kdejaká česká stránka o které na Lupě nikdy nebylo ani slovo "miliony" aktivních uživatelů...

1. 10. 2015 11:36

Míra (neregistrovaný)

Reálný počet uživatelů bude výrazně nižší protože je potřeba odečíst ještě ty kteří mají několik duplicitních účtů.
Dále v tom pravděpodobně budou započteny i účty, které už nikdo nepoužívá. Jenom v prohlížeči zbyla cookie a Facebook zobrazení "like" tlačítka započítá jako použitý účet.


DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?