Hlavní navigace

Názory k článku Dopravci: Konec roku byl rekordní. Před Vánoci jsme odbavovali i 230 tisíc zásilek denně

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 22. 1. 2017 11:32

    Anonim (neregistrovaný)

    Jen bych doplnil, pokud si objednám balík do ruky přeš českou poštu, přece se nezavazuji, že tam budu 24h příštích pět dní. Když mi potom dají vědět, kdy to přivezou, nemám ani možnost to nějak změnit. Ale když jsem doma, čekám na balík, tak abych si to byl večer vyzvednout na poštu a teprve druhý den našel ve schránce papír, že se mi to pokusili doručit a já nebyl doma, to mi přijde jako drzost. Proto jim lidi na ty jejich termíny kašlou. Někdo na vrátnici bude vždy, tak doručují raději tam.
    Jak už tu někdo psal, je to o tom jakou službu slíbí a jakou si taky nechají zaplatit. Pokud je to balík do ruky, měli by se ho pokusit doručit. Mají zaplaceno za to to zkusit. Neříkám, že je to problém kurýrů, ale těch firem. Slibují nesmyslně malé ceny, potom mají přetížené kurýry a ti nestíhají doručovat. Kdyby platili pokuty za nedoručení, tak by si to rozmysleli a museli by všichni ceny zvýšit. Za současného stavu je nikdo nesníží, protože kdo by platil o 50% víc, když doručení slibují všichni.

  • 14. 1. 2017 11:17

    Filip Jirsák

    Jenže ta příprava nemusí znamenat jenom sehnat lidi a auta. Když mám doručit větší množství balíků, lze to udělat tak, že je budu dál doručovat dosavadním postupem, a tedy budu potřebovat více lidí. A nebo také můžu změnit postup, tak, abych jeden balík dokázal doručit rychleji. Například tak, že ho nebudu doručovat na tři pokusy, ale doručím ho hned na poprvé. Na to se dá právě připravit několik měsíců předem, tak, že adresátům umožním volit místo a čas doručení, a rozvoz balíků zorganizuju tak, aby tyhle informace respektoval.

    Moje zkušenost je taková, že dopravci vždy nejprve balík doručují, hrozně se diví, že tam nejsem, a teprve pak umožňují zvolit si místo a „termín“ (tj. alespoň den a variantu ráno/odpoledne/ve­čer) doručení. Načež ten balík stejně zkusí doručit jinam nebo jindy, a teprve tak na třetí pokus se jim to podaří. Jestli takhle před Vánoci doručují domů všem, stačila by jim na to vánoční doručování třetina řidičů, kdyby balíky doručovali hned na první pokus a ne až na třetí.

  • 14. 1. 2017 11:01

    lippy (neregistrovaný)

    Ono je to někdy těžké. Denně od nás odchází stovky balíků. Zákazníci mají zdůrazněnou nabídku s časovým oknem a info sms. Přes to téměř 99% nezvolí příplatek 30,- A velice se diví, že mají být doma celý den. Chyby jsou na obou stranách. Jak doručovatele tak i domácností kdy kurýři jezdí zbytečně proto , že tam nikdo není.

  • 13. 1. 2017 15:15

    Jay Kay (neregistrovaný)

    Nemáte pravdu. SMS chodí automaticky pokud je tel.číslo uvedeno na zásilce a navedeno v systému(věc odesilatele) a pokud se jedná o zásilku na SOUKROMOU ADRESU. Řidiči jsou povinni volat na SOUKROMOU ADRESU. Pokud Vám to odesilatel pošle jako FIREMNÍ BALÍK není povinnost avizovat (záleží pouze na řidiči) a není to opět problém řidiče/dopravce.

  • 13. 1. 2017 8:16

    mendrit (neregistrovaný)

    Před Vánoci byl mluvčí ČP na ČT24 a to byla zábava poslouchat jak žádné problémy s doručováním balíků nejsou a jestli nějaké opravdu jsou, tak je to jen sotva promile toho, co se jinak správně doručí.
    Zajímavé že většina lidí co znám už se setkala s případem, kdy chodí jen doručenky a nedávno i nám, když bydlíme 500m od pošty a rozhodně nejsme na konci trasy.

  • 12. 1. 2017 17:03

    fd (neregistrovaný)

    Vy zjevne neumite cist, je velice zasadni rozdil mezi tim, ze se nekdo neco dorucit pokusi, a nezastihne vas, a tim, ze se ani dorucit nepokusi a rovnou deklaruje, ze jste nebyl zastizen, coz je presne to, co dela ceska posta a dalsi.

    A jediny kdo tu povinost ma je prave dorucovatel, takze pisete zcela z cesty. Zakaznik si zaplatil, dorucovatel je povinen plnit smluvni zavazek. Tecka. Zadna ochota klienta neexistuje.

    K vasemu dalsimu prispevku, ktery je mimo uz totalne, zalozte si vlastni hospodu, kdyz vam v te kde jste si objednal, predlozili plenive maso, hlavne si nestezujte ze po vas tu plesnivinu chteji zaplatit.

  • 12. 1. 2017 14:27

    bes přesdívky

    Tak si založte vlastní přepravní službu a naslouchejte klientům. Chtěl bych vidět, jak to dodržíte, pokud má kurýr za den doručit 200 zásilek.

    Zvlastni logika...
    Ale mam pro vsechny s takovouto logikou radu (i kdyz tak prostou, ze na ni muze kazdy prijit sam).
    Nenabizejte sluzby, ktere neumite dodat a ani za ne neberte predem penize.
    A kdyz uz penize vezmete a z nejakeho duvodu se sluzba nepodari tak penize promptne vratte!

  • 12. 1. 2017 13:34

    Vindis

    Však to nerozporuji. Že to někteří nedodržuji, je jejich problém. Kurýři jsou za to placeni, tak musí doručovat. Jenom uvádím realitu, proč to nedodržuji. Prostě zjistí, že v jisté lokalitě je vysoké procento nedoručení, tak se této lokalitě raději vyhnou a obslouží raději tam, kde je vysoké procento doručení. Prostě, kdyby obsloužili problémovou oblast, pak by nestihl obsloužit tu bezproblémovou oblast. No a právě kvůli těm neposlušným lidem z problémové oblasti trpí ti slušní z problémové oblasti.
    Takto se to nemá dělat. Má se doručovat všem. Ale je to prostě realita.

  • 12. 1. 2017 13:21

    Vindis

    Nikde při objednávce také není volba v jakou hodinu budu doma. Nanejvýš dopolední, odpolední nebo večerní, ale nikdy ne ve vlastním čase. A jen tak. Ten čas bývá uveden. Ale jen obecnou frázi, třeba že doručuje mezi 8 až 17 hodinou.
    Tak si založte vlastní přepravní službu a naslouchejte klientům. Chtěl bych vidět, jak to dodržíte, pokud má kurýr za den doručit 200 zásilek.
    Jak chcete zaručit, že jeden klient je dostupný pouze v 10 hodin a druhý klient na opačné straně rajonu (50 km daleko) je také v k dispozici pouze v 10 hodin. Kurýr nemůže být na dvou místech najednou. Tudíž nelze úplně přizpůsobit potřebám klienta. Domluvit se můžete pouze na tom, že kurýr řekne, kdy asi tak dorazí a případně si domluvit alternativní čas, opět podle potřeb kurýra (v 15 hodin musí být v jiné lokalitě, takže v 15 hodin nelze, ale lze třeba v 16 hodin).

    Vy to vidíte jen pouze ze svého pohledu. To chápu. Taký to tak chci. Ale buďme realisté, tak snadné to zase není. Takže jako klient budu rád, když kurýr aspoň dodržuje časy. Že vím, že balíky mi bude doručovat vždy mezi 10 až 13 hodinou. Tím spíše kolem 11 hodiny.

  • 12. 1. 2017 12:26

    tom (neregistrovaný)

    je uplne jedno jestli klient na miste doruceni bude nebo nebude dorucovatel DOSTAL ZAPLACENO za to ze to na misto doruci! ikdyby 99% lidi nebylo doma, kvuli tomu 1% musi dorucovat na misto VSAK SI vsech 100% za to zaplatilo!!!

  • 12. 1. 2017 11:08

    bes přesdívky

    Klient si zpalati sluzbu "dorucit do ruky" a je starosti firmy zjistit si, kdy je klient k dispozici na miste doruceni a dodat. Nikde pri objednavani neni psano, ze do ruky je jen pokud bude klient doma v case T. Nebo jine omezujici podminky.

    A pokud to firma neumi, pak ma prodavat jen sluzbu "na pobocku/postu".
    Stavajici praxe je, ze firma inkasuje za sluzbu, kterou nedoda = ma vracet penize pri prevzeti na pobocce/poste. Protoze nesplnila objednanou sluzbu!

  • 12. 1. 2017 10:34

    Vindis

    Však jsem to tam napsal. Jak má kurýr plnit povinnost, když klient není tam, kde má být. Zde musí být ochota klienta být na místě doručení. Na druhou stranu je tu lenost kurýra, který nedělá svou práci. Tedy zde musí být ochota kurýra doručovat ať se mu to líbí nebo ne.
    Nelze všechno házet na kurýry. Ostatně proč kurýři ignoruji domácnosti? Vynechme lenost nebo šetření. Asi proto, že se často setkávali s tím, že nikdo nebyl doma. Proto asi mají takovou nedůvěru. Kdyby soukromí klienti nedělali problémy a doručování do domácnosti nebyl takový problém, pak by je nemuseli ani ignorovat. Je to jen domněnka, ale dává smysl.
    Prostě musí existovat oboustranná spolupráce. Sice si za službu platíte, ale to neznamená, že nemáte žádné povinnosti. Máte povinnost být na místě doručení. Pokud tam nejste, pak kdo neplní povinnost?

  • 12. 1. 2017 9:42

    fd (neregistrovaný)

    Jaka ochota lidi proboha? Jde o zaplacenou sluzbu! Tudiz defakto neplneni povinosti pripadne bezduvodne obohacovani se na strane dorucovatele.

    Zkuste si to predstavit o uroven jinde, vy si u obchodnika zaplatite dopravu, a on vam posle sms, ze jste nebyl zastizen, a mate si to prijit vyzvednout na pobocku (100km vzdalenou). Proc by mel neco nekam posilat, kdyz stejne nejspis nebudete doma.

  • 12. 1. 2017 9:12

    sulthan (neregistrovaný)

    Ale on je ten narust poctu zasilek neprekvapil! Oni se na nej pripravuji nekolik mesicu, jenze proste ty lidi nejsou. Auta navic dokoupite snadno, ale ridice abyste platil zlatem. O odmitnout zasilku prakticky nemuzete. DPD a PPL to zvladli pomerne se cti, stiznosti jsou vzdycky. Kdyz se zdvojnasobi pocet baliku, tak se hold i zdvojnasobi pocet stiznosti.

  • 11. 1. 2017 23:32

    Vindis

    Nedávno byl článek v magazínu DNES, jeden den redaktora jako doručovatel České pošty. A tam byl vyzrazen problém s nedoručováním do domu.
    V prvé řadě je to množství zásilek. Za den dokážou doručit jen určité množství balíků. Pokud jich je víc, tak automaticky jsou vyřazeny balíky na konci cesty, protože na ně už se jednoduše nedostane.
    A v druhé řadě. Kurýři jsou oceňovány i za úspěšnost doručování. Tudíž je pro ně výhodné doručovat výhradně na firemní adresy, protože tam mají vysokou jistotu, že balík někdo převezme. Naproti tomu u domácnosti si nejste jistý, zda dotyčný skutečně doma bude, tudíž v případě nedostupnosti se mu sníží úspěšnost a tedy i ocenění. A to nechce riskovat.
    Je to prostě zakopaný pes. Na jednu stranu klient nadává, že byl doma a balík nikde. Na druhou stranu kurýr nadává, že na uvedené adrese nikdo nebyl.

    Celý je to o lokalitě a ochotě lidi. Na jednu stranu je bezproblémová lokalita, kde s doručováním nejsou problémy. Na druhou stranu jsou lokality, kde jsou problémy. Ať už na straně neposlušných klientů, kteří objednávají balíky na adresu, kde pak stejně nejsou. Nebo na straně kurýrů, kteří nedoručí balík poslušným klientům. Případně samotné doručovací firmy, kde jsou špatně nastaveny podmínky doručování (poddimenzovaný počet kurýrů apod).

  • 11. 1. 2017 21:15

    Důchodce - fakt (neregistrovaný)

    Česká pošta - zásadně malé zásilky do domácností nedodává. Standardní postup - v 17.30 Hod příjde SMS z centrály, že dotyčný nebyl k zastižení a zásliku je možno si vyzvednou v následný pracovní den na poštovním úřadu.
    Je to blbý když jako trotl čekáte se slinama u huby, díváte se z okna a a a NIC. A pak přijde ta SMS. Dle známych z okolí standart České pošty.

    Co je ale ještě horší je služba PPL !!! Ta nedá vůbec nic - tedy avizo. Tak jsem se sháněl na jejich webu. A tam jsem se dočetl, že jsem nebyl doma. No to je možné. Druhý den jsem byl venku na vedlejší ulici a chlapa s dodávkou jsem náhodou odchytil. Řekl nebyl jste doma. Říkám dával jste avízo? Odpověď - nedovolal jsem se jenom to píplo ? Dotázal jsem se na centrále proč nedávají echo, že budou v patřičný den doručovat v nějakém časovém rozpětí. Odověď - není to jejich povinností !!!!!! Takže PPL jen do firem. Tam je vždy někdo přítomen. Do domácnosti ???? ............. nepřišel jsem na to jak by to mohlo fungovat. Prostě pěkný zásek do palice v Novém roce 2017 :-)

  • 11. 1. 2017 13:02

    Rixo (neregistrovaný)

    Dopravci asi přebrali štafetu po silničářích. Každý rok je překvapí nárůst počtu zásilek. Tento rok si na tom nabil nos zejména přepravce DPD. Na jejich facebook se nesla řádná shitstorm. Všechno to ale pramení z toho, jak se tyto firmy chovají vůči nasmlouvaným dopravcům. Peněz málo a práce takřka nonstop. Pak se diví, že nejsou řidiči. A když, tak polovina jsou vystresování hulváti.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).