Hlavní navigace

Ústecké datacentrum Rondel je na prodej, kupce hledá i Master Internet

Autor: Jan Sedlák
Jan Sedlák

Pokud chcete nakupovat na tuzemském trhu datacenter, k delší dobu nabízené Casablance čerstvě přibyly další dva subjekty na prodej.

Na tuzemském telekomunikačním trhu jsou momentálně na prodej tři subjekty. Žižkovská Casablanca už je evergreen, její aktuální cena se podle informací obeznámených osob snížila na zhruba 130 milionů korun. Dvě další firmy jsou ale na trhu k dispozici čerstvě – na prodej je podle informací Lupy brněnský Master Internet a také datové centrum Rondel v Ústí nad Labem.

Rondel je projekt částečně postavený z evropských dotací. Investice do malého regionálního datacentra přesáhla 60 milionů korun, polovina šla z eurofondů. Původní plány majitelů byly přilákat sem zákazníky z okolí, třeba Mostu, Chomutova či Teplic.

Projekt ale ani po zhruba roce fungování nezískal pořádnou trakci. V oblasti Chomutova se navíc chystají další a větší projekty. O regionální projekty ale není příliš velký zájem. Rondel je provozován společností Vaudevile.

Cena, za kterou je ústecký projekt k dispozici, není jasně daná. Podle informací Lupy se o hledání případných zájemců stará Česká spořitelna, která možné kupce vyzvala k předložení cenových nabídek.

Firma na prodej

Nabídky možným zájemcům o koupi už rozeslal také Master Internet. Firma si podle informací Lupy odkupní hodnotu cení i na 300 milionů a výše. Stoprocentně ji vlastní Petr Vošmera, který také ve věci možného prodeje komunikuje. Zájemce ale prozatím zřejmě nemá.

test

„Obecně je každá firma k dispozici na prodej, je to většinou otázka ceny a načasování,“ reaguje provozní ředitel Master Filip Špaček. „V současné době nicméně prodej neprobíhá, soustředíme se na další rozvoj hostingových služeb a dále expandujeme v oblasti vývoje softwaru, zejména mobilních aplikací.“

Master Internet rozjel softwarovou divizi už před řadou měsíců a vedle mobilních aplikací začal provozovat i SaaS cloudové aplikace. Spustil také vývoj softwaru na zakázku. Firma provozuje dvě datová centra, jedno v Praze a druhé, na které rovněž čerpala dotace, v domovském Brně. Rozvoj nad rámec běžného hostingu a housingu je nutný – samotné služby datacenter čelí tlaku z mnoha míst (cloudy, snižování cen, dotace, konsolidace hardwaru a podobně).

Našli jste v článku chybu?
17. 8. 2016 17:40
Ted (neregistrovaný)

O Masteru jsem nedávno premýšlel, ale nakonec jsem se rozhodl jít jinam a evidetně jsem udělal dobře. Firma na prodej není nikdy dobré znamení. Zaměstnanci v nejistotě a z toho vyplývající zapálení pro práci, stažené investice do nových věcí atd...

19. 8. 2016 13:26

Demokratické volby jako trh? Tak ano, je to takové tržiště, na něž přijdete, vidíte reklamy na přepravky se zeleninou, zvolíte si, kterou přepravku chcete... A dostanete tu, kterou si vybralo nejvíce zájemců (přičemž důvody mnohých jsou na úrovni "chci tuhle přepravku, protože je v ní (prý) mrkev, mrkev chci a nic jiného mě nezajímá"). A tu budete dostávat následující čtyři roky, během nichž nikoho nezajímá, jak jste s ní spokojený, a nemůžete ani reklamovat, že reálný obsah neodpovídá reklamě. …