Dr. Dre spouští Beats Music, Spotify a spol. chce porazit s pomocí operátorů

Nová streamovací služba je zatím dostupná jen v USA. Sází na spojení s hiphopovým producentem Dr. Dre nebo členem Nine Inch Nails Trentem Reznorem a platby přes mobilní operátory.

Aplikaci Beats Music už najdete v App Store (pro Google Play se chystá) – ovšem jen v tom americkém. V Česku služba zatím dostupná není a je otázkou, kdy se k nám dostane.

Za službou stojí firma Beats Electronics, která jinak vyrábí audio zařízení – sluchátka, ozvučení aut nebo zvukové karty do počítačů. Když v létě 2012 koupila za údajných 33 milionů dolarů streamovací službu MOG, bylo zřejmé, že u harwaru nezůstane.

Beats Music stojí 10 dolarů měsíčně a od ostatních streamovacích služeb se má prý lišit přístupem k tomu, jak svým uživatelům vybírá a navrhuje hudbu, která by se jim mohla líbit. Při prvním spuštění aplikace se tak musí registrovat a následně se ho služba ptá na jeho vkus a oblíbené interprety. Beats Music pak má vytvářet personalizované playlisty také podle toho, jakou hudbu si bude uživatel pouštět. 

Kromě těch automatických nabízí Beats Music i playlisty vytvořené živými lidmi – třeba redaktory amerického hudebního webu Pirchfork. Ovšem – obdobné funkce najdete i ve Spotify a dalších službách. První dojmy z používání Beats Music si můžete přečíst například na serveru Engadget.

Platby přes operátory

Jak chce Beats Music uspět na už teď docela naplněném trhu streamovacích aplikací, kde si můžete vybrat ze služeb jako je Spotify, Deezer, Rdio, Music Google Play, v ČR také MusicJet (a zanedlouho taky Baboom Kima Dotcoma)?

Sází na exkluzivní spolupráci s mobilními operátory. V USA se Dr. Dre domluvil s AT&T, které službu za výhodných podmínek nabídne svým uživatelům. Kromě toho, že za ni budou moci platit prostřednictvím vyúčtování za mobil, nabídne jim operátor také „rodinný balíček“, který za 15 dolarů měsíčně zpřístupní službu až pěti lidem (a deseti zařízením).

EBF16

S operátory se samozřejmě snaží spolupracovat téměř všichni další hráči na trhu. Platby přes vyúčtování za mobilní služby jsou pro ně totiž velmi výhodné – zákazníci jsou na pravidelné účty za mobil zvyklí a zahrnutí poplatku za streamovací službu je pro ně pohodlné.

A výhodné je to i pro operátory: mohou tak uživatele motivovat k tomu, aby si pořídili dražší tarify (s větším FUP), které už streaming zahrnují. To je totiž pro obě firmy nejvýhodnější varianta. Podle loňských údajů Spotify například 80 % zákazníků, kteří si takový tarif pořídí, zůstává platícímí uživateli ještě 20 měsíců po jeho objednání.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 1. 2014 17:43

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »