Dropbox láká do Carouselu ukazováním Flashbacků, fotek z minulých let

Nová funkce Dropboxu v zásadě nedává žádný smysl, kromě nalákání uživatelů k používání aplikace Carousel na ukládání fotek.

„Každý týden pro vás Flashback vybere několik fotografií z minulých let a pošle vám je, abyste si je připomněli.“ Stručné oznámení, které uživatelé Dropboxu dostali mailem, dále vysvětluje, že fotky jsou určeny k tomu, aby se na ně člověk díval a že nová funkce to zjednodušuje – ovšem pokud své snímky ukládáte právě do tohoto úložiště. 

Flashback se dá vykládat jako poněkud nepochopitelná a ne příliš užitečná funkce, která do Dropboxu nepřináší nic moc pozitivního. Je možné, že se Dropbox inspiroval u podobné funkce Facebooku, která oživuje statusy a posty publikované V tento den před několika lety.

Pravděpodobnější ale je, že se Dropbox snaží prostřednictvím Flashbacků navést další uživatele do své aplikace Carousel určené k (automatickému) zálohování fotek z mobilních zařízení.

Odkazy na Flashbacky se totiž otevírají právě v této aplikaci – ať už ve webovém rozhraní, nebo v mobilních aplikacích. V menu Carouselu se také objevila nová položka Flashback, kde oživlé snímky uvidíte.

A když už si jednou něco v Carouselu otevřete, proč byste si zároveň neaktivovali svůj účet? Zvlášť když jsou přihlašovací údaje stejné jako u Dropboxu.

EBF16

Výběr fotek do Flashbacku je podle Dropboxu zcela automatický, což má dva důsledky: vašimi snímky se neprobírá žádný konkrétní člověk (to je dobře), ale automat na druhou stranu může pro flashback vybrat něco zcela nevhodného (to není dobře).

Ve webovém rozhraní se navíc Flashbacky nedají vypnout, v mobilních aplikacích to naštěstí jde. Jediný způsob, jak zakázat, aby se vaše fotky z Dropboxuve Flashbacku objevovaly, pak je zakázat k nim Carouselu přístup.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 6. 2015 23:22

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »