Hlavní navigace

E-mail je (už zase) mrtvý, WhatsApp hlásí 430 milionů lidí a Internet je darem od Boha

26. 1. 2014
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

 Autor: Isifa
Guest blogging je také mrtvý, Facebook a Pinterest přivádí nejvíc návštěvníků, Yahoo koupilo Sparq a PDF se nehodí pro SEO. Co ještě přinesl právě končící #tyden?

Tak dobře. E-mail už je zase mrtvý. Tvrdí to jeden ze zakladatelů Facebooku Dustin Moskovitz v The Next Big Thing You Missed: Email’s About to Die, Argues Facebook Co-Founder. A musíte brát v potaz, že se rozhodl založit startup, který e-mail pohřbí. A také to, že žádnou alternativu zatím nenabídl.

Hodně zajímavé video o čínských táborech pro odvykání závislosti na Internetu. China's Web Junkies.

A je to tady, Internet je darem od Boha. A říká to papež. Viz Pope Francis Offered The Internet Some Advice: Why It's Useful

Chcete se dostat ke zdravotním záznamům z amerického Healtcare.gov? Stačí,  když použijete Google. Viz White hat hacker says he found 70,000 records on Healthcare.gov through a Google search

TELEgraficky

Jak to plavalo v CasablancaINT ■ Hry z iOSu na Android, zajímavé ■ Last.fm nasazuje nový přehrávač, YouTube ■ Google prosazuje vlastní encyklopedii ■ Výborné – genetic.ulriccollette.com ■ 16 milionů mailových účtů hacknuto ■ Pinterest podporuje GIFy ■ Muž hledaný policií dopaden poté, co nasdílel tuto informaci na Facebook ■ VMWare koupili AirWatch ■ MAC slavil výročí ■ Hola, další online televize ■ Takový hezký spam (viz vpravo) ■ Vine je tu jeden rok ■ HootSuite koupili UberVU

HARDWARE

Samsung v poslední aktualizaci operačního systému zablokoval funkčnost „neoficiálního“ příslušenství. Svým způsobem zvláštní přístup. Viz Note 3 users: Samsung disabled unofficial accessories via software update

Mé oblíbené téma: jak fungují (tedy spíše nefungují) různé mobilní aplikace či náramky sledující, jak spíte. On je to totiž většinou jeden velký podfuk, ale bohužel ti, co je používají, je budou zuby nehty bránit. Viz Fitness Trackers & Sleep: How Accurate Are They?

WEBDESIGN, INTERNET

Expedia Lost 25% Of Their Search Visibility In Google Possibly Over Unnatural Links je další příběh toho, jak to dopadne, pokud Google přijde na placené odkazy. Expedia přitom není žádný drobeček.

Matt Cutts: “Stick A Fork In It, Guest Blogging Is Done” sice zní dost jasně, ale až tak jasné to není. Sám Matt Cutts musel později poněkud vysvětlovat a doplňovat, protože guest blogging samozřejmě mrtvý není. Přímo od Cuttse to hledejte v The decay and fall of guest blogging for SEO a hlavně si přečtěte dodatek na konci.

Life Above and Beyond the Fold se vrací ke známé věci, na kterou se dost často zapomíná. Tedy že to, co uvidíte jako první při nahrání stránky, je podstatné. Podle jednoho z výzkumů se pod „ohyb“ stránky dostane jenom dvacet procent návštěvníků.

A je tu opět Matt Cutts. Vysvětluje, jak důležité jsou sociální signály. Viz Matt Cutts Explains How Important Social Media Signals Really Are a samozřejmě přímo jeho video. Zjistíte v něm, že se nelze ubránit pocitu, že hledá výmluvy. A také je zajímavé, že mluví jenom o Facebooku a Twitteru. Takže to prostě připočítejte k obvyklému vrtění psem, které Cutts v těchto videích provozuje.

Když už byla na konci týdne řeč o redesignu www.impuls.cz, tak něco podstatně lepšího. Defining a new standard for online radio je hodně dobré čtení i s kupou obrázků přesně na totéž téma. Jak udělat moderní web rádia. A Rádio Impuls? Tam odpověděli takto: Z drtivé většiny se stránky našim posluchačům líbí a nemají problémy s ovládáním. Tečka.

Google vám řekne, jestli vaše připojení stačí na přehrávání YouTube. Google Video Quality Report se samozřejmě může hodit, byť to má jeden háček, osobně se mi nikdy nepodařilo tam vidět nic jiného, než „Results from your location are not yet available“. A je také dobré vědět, že Google tímhle vůbec nemíří na uživatele, ale na ISP. A chce budovat „YouTube HD Verified“ certifikáty.

Hodí se PDF pro SEO? Nehodí? V Are PDFs Optimal For SEO? The Pros And Cons to řeší. A závěr – naštěstí – je, že nehodí. PDF je určené k přípravě věrné univerzálně použitelné podoby dokumentu pro tisk (a zobrazení). Ale nehodí se k šíření obsahu. V uvedeném článku zapomínají na podstatnou maličkost: PDF neposkytuje původní správně strukturované texty, mizí zpravidla i ta nejzákladnější věc – odstavce.

Svým způsobem bohužel, ale je to tak: Facebook stále vede v přivádění návštěvníků na web. Ve Facebook continues to dominate social referrals to ukazují na datech z Shareholic. Zajímavé ale je, že na druhém místě je Pinterest. A také to, že od září 2013 se pozice Facebooku zlepšila. Jinak ale tahle tabulka ukazuje i to, co vím z vlastní zkušenosti, tedy hlavně, že Linkedin a Google+ v přivádění lidí na web selhávají. A to i přes fakt, že tam lidé jsou. Prostě neklikají.

SOFTWARE

John McAfee je rád, že McAfee Security se už nejmenuje podle něj. A nemá pro Intel Security moc přívětivých slov. Výborné. Viz John McAfee Is Happy That McAfee Security No Longer Bears His Name

CtrlTwit ovládá pomocí Twitteru aplikace – třeba Pocket, MeetUp či Instagram. Viz CtrlTwit Lets You Control Apps Like Pocket, MeetUp, Instagram Through Your Tweets

Příliš inteligentní software škodí a v tomto případě jde o kalendář u Google, který do záznamů zve účastníky podle svého vlastního uvážení. Viz Google Calendar bug adds others to your private events without warning

Jak vytisknete v Outlooku e-mail, kde jsou adresáti v BCC? Kupodivu jednoduše, uděláte si printscreen, a ten pak vytisknete. #fail

MARKETING A KOMUNIKACE

Mailchimp říká, že nové záložky v Gmailu fungují. Podrobnosti najdete v How Gmail Tabs Affect Your Email Marketing: An Update. Ale samozřejmě záleží na tom, čemu se říká „dobře“, protože závěr víceméně je, že uživatelé vidí méně mailů, je méně prokliků, a zároveň se lidé neodhlašují. Což nakonec, ehm, zní logicky. Oni totiž teď ty maily nevidí.

Hm, 65 % mailů lidé nejprve otevřou na mobilním zařízení. To je dost velká změna. 65% of all email gets opened first on a mobile device — and that’s great news for marketers

V pátek 24. ledna jste na www.casablanca.cz/informace mohli stále vidět původní a jedinou informaci o výpadku pocházející z 21. ledna. A hlavně slib obnovy dat v horizontu 3–4 dní (což 24. leden přesně splňuje). Je zvláštní, jak lze opakovaně selhávat v komunikaci. Neděle 26. ledna a na výše uvedené adrese je, samozřejmě, stále totéž. Bude to týden a stále nic. 

Microsoft si v reklamě naběhl. Viz Microsoft Apologizes For A Tweet That Implied Older Women Can't Use Computer

Pokud lidé hledají lékaře, je zásadním zdrojem pro nalezení i rozhodování… word of mouth, neboli doporučení a informace od lidí okolo nich. Viz Word-of-Mouth Is No. 1 Source for Finding Physicians

BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO

Trochu překvapivé, co se dá všechno zjistit, když vhodně použijete pomůcku pro obnovení přístupu k účtu. Cizí fotografie či e-maily. Viz Facebook Backdoor Gives Clues To Private Email Addresses

Pokud se databáze na iOSu jmenuje cache_encryptedA.db, tak rozhodně nečekejte, že tam údaje o vaší poloze budou kryptované. Viz IOS | cache_encryptedA.db contains unencrypted geo-locations harvested by apps

Google se konečně rozhoupal a podvodná rozšíření Chromu posílá do věčných lovišť. Ale jinak to asi vcelku bude k ničemu, Store pro Chrome je plné podobných zvěrstev. Viz Google starts banning Chrome extensions bought by shady ad firms

Web může použít v Chrome váš mikrofon na počítači, aniž byste to věděli. Gizmodo to označuje za vážnou bezpečnostní chybu, ale má to jeden háček. Ten web to může dělat jenom poté, co mu to dovolíte. Takže je otázka, jestli je to opravdu taková katastrofa, nebo asi tak totéž, jako když povolíte použití kamery či mikrofonu přes flash. Více ještě čtěte v Chrome hack lets websites keep listening after you close the tab

Vězení natvrdo pro stahovače? Mimoňské politiky mají všude, Británie není výjimkou. Ale je to nebezpečné.  Viz UK Prime Minister's special advisor wants prison for people who watch TV programmes the wrong way

Americké FTC jde po 12 tamních společnostech, které porušily pravidla dohody o ochraně soukromí mezi USA a EU. Zajímavé, kdy půjde FTC po Facebooku? Viz FTC taking action against 12 US companies that breached EU privacy treaty

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Dalo se čekat, že Facebook omezí viditelnost textových příspěvků, když se mu podařilo je pár měsíců nechat fungovat až příliš dobře. Viz FFacebook Tweaks News Feed: Text Updates Aren’t Working, Won’t Be Shown As Much

Objevil se vědecký výzkum tvrdící, že na základě vědy o nakažlivých nemocech se do roku 2017 z Facebooku stane mrtvola a ztratí 80 % uživatelů. Je opravdu hodně „vědecký“. Vychází z podivných předpokladů a vůbec nebere v potaz vývoj. Facebook na tu taškařici mimochodem zareagoval. Jak? Viz Za pár let všichni odejdou z Facebooku. Skončí Princeton. A dojde vzduch

Více a více bude vhodné myslet vážně na Twitter. A tady najdete dobré informace o tom, jak hledat vlivné uživatele. Viz 7 Ways to Measure Influence on Twitter

MOBILNÍ APLIKACE

Snapchat předvádí nebývalý amatérismus a zoufalost. Ochránit vaše telefonní číslo před hackery mělo zajistit zobrazení obrázku, kde jste měli najít ducha (Snapchat má něco takového jako logo). Tento mechanismus měl zajistit, že si účty nebudou zakládat roboti. Odborný svět se tomu samozřejmě vysmál (duch v obrázku je snadno strojově detekovatelný) a uživatelé si myslí svoje. Viz Snapchat Makes You “Find The Ghosts” To Keep Hackers From Stealing Your Phone Number [Update: But It Fails]

WhatsApp hlásí 430 milionů aktivních uživatelů. V dubnu 2013 jich aplikace měla 200 milionů. Samozřejmě tomu můžete věřit a nemusíte. Protože pokud WhatsApp udává počty uživatelů stejně poctivě jako Facebook, tak jsou prostě vycucané z prstu. Viz WhatsApp Doubles Active Users in 10 Months

TiVo se pokouší analyzovat, jak hodně (a zda vůbec) lidé k televizi používají mobily a tablety. Viz TV Viewers Keep Their Focus on the First Screen

Apple se prý chce stát mobilní platební službou. Někde na Twitteru jsem k tomu viděl žertem napsáno, že pokud se to stane, budou konečně hesla do iTunes dobrým cílem pro zloděje. Viz Apple to Build Mobile-Payments Service, Report Says

STARTUPY A EKONOMIKA

LogMeIn přechází na plně placený model. Rozlučte se s další službou zdarma. Viz Another freebie bites the dust: LogMeIn pulls free remote access

Takhle se to dělá. Objednáte si jízdy u konkurence, objednávky pak rušíte, řidiče se pokusíte přetáhnout. Viz Uber's Dirty Trick Campaign Against NYC Competition Came From the Top

Yahoo koupilo Sparq a obratem ho ruší. Zvláštní na tom je, že tenhle startup se věnoval jenom tomu, jak „odkazovat dovnitř mobilních aplikací“. Viz Yahoo Buys And Shuts Down Seattle Startup Sparq

Rocket Internet vyráží do Nepálu. Pokud vám jméno nic neříká, tak jde o německý startupový inkubátor a najdete ho za Food Pandou (tu od loňského roku máme i v Česku). Viz New job postings show Rocket Internet is set to drive into Nepal

IINFOGRAFIKA

Cities From The Sky ukazuje jak vypadají města při pohledu z vrchu. A jsou to hodně zajímavé fotografie.

Infographic: 2014 State of Digital Marketing se může hodit, čísla a informace tam uvedené zejména.

Social Media’s Impact On Customer Service si všímá vlivu sociálních médií na podporu zákazníků.

BRAND24

Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděno ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv, v drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.

Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).