Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
E-mail zdarma? Samozřejmě, ale co dál?

nelžete
nelžete (neregistrovaný)
27. 8. 2008 7:59 Nový

Lež jako věž + někteří uživatelé migrují

celé vlákno
"Přenos dat probíhá šifrovanou formou, což zvyšuje zabezpečení soukromí (to umí z českých freemailů jen Sendmail)"
- Hlavně neplácejte blbosti a lži. SSL/TLS nativně podporuje i Seznam e-mail, včetně POP3. Např. Centrum SSL/TLS uměl ve starém e-mailu kompletně při celé komunikaci (i když mu občas vypršely certifikáty, aniž by si toho kdokoliv z nich ráčil všimnout), ale v novém je to jenom při přihlášení (aneb cesta do bezpečnostního pravěku), navíc v POP3 to Centrum nepodporuje vůbec odnikdy.
Aneb jak jsem se na Centrum vykašlal a přešel k Seznamu. Tj. ani neplatí, že uživatelé nemigrují. Když je současný provozovatel nas... svojí politikou (FUNKCE, FUNKCE, BARVIČKY! bezpečnost? co to je?), tak někteří rozhodně ano.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 8:17 Nový

Re: Lež jako věž + někteří uživatelé migrují

celé vlákno
Pokud je Centrum Email programován stejně amatérským stylem jako Ella, pak si o bezpečnosti nedělám vůbec žádné iluze.

Poslal bych Vám odkaz, ale zdá se, že web http://www.ellaproject.cz/ nebylo centrum holdings schopné udržet ani v provozuschopném stavu.
pindy
pindy (neregistrovaný)
27. 8. 2008 8:53 Nový

Re: Lež jako věž + někteří uživatelé migrují

celé vlákno
Co je podle Vas na projektu Ella konkretne tak amaterskeho? Hodte do placu par prikladu..
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 14:06 Nový

Re: Lež jako věž + někteří uživatelé migrují

celé vlákno
Velmi rád bych se na ten úžasný open source projekt podíval, ale od rána server hlásí connection timeout. Mohu z toho usuzovat na kvalitu kód, programátorů, centra nebo jen životaschopnost projektu?
Radek
Radek (neregistrovaný)
27. 8. 2008 9:14 Nový

Re: Lež jako věž + někteří uživatelé migrují

celé vlákno
Zdravím odpojeno.cz!
Jak se daří po půl roce? Koukám, že stále dostatek volna na psaní konstruktivních komentářů - to je fajn :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 14:09 Nový

Re: Lež jako věž + někteří uživatelé migrují

celé vlákno
Vidím, že Vám můžeme ke spoustě volného času pogratulovat také nebo v práci začínáte až v 10 hodin? :-)
atlas
atlas (neregistrovaný)
27. 8. 2008 9:26 Nový

Re: Le? jako v? + nkteYí u?ivatelé migrují

celé vlákno
Ty si vazne mÁk Milane.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 14:14 Nový

Re: Le� jako v� + nkteYí u�ivatelé migrují

celé vlákno
Co si tak na tom Linuxu nakonfigurovat češtinu a nebo copawk vám to v tom centru takto zmršilo ten příspěvek?
Arja
Arja (neregistrovaný)
27. 8. 2008 9:42 Nový

Re: Lež jako věž + někteří uživatelé migrují

celé vlákno
1. Centrum pop3 určitě dřív podporovalo, teď netuším, Centrum mi maže moje e-maily a tak ho už nepoužívám (jejich antispam je maže, aniž by to spam byl)
2. Seznam ani Centrum pop3s a smpts určitě nepodporují, alespoň v helpu o tom nemají ani zmínku. Jestli to je nějaká nedokumentovaná možnost mi je nanic, když se o ní nedozvím. Https je sice šifrovaný, ale pop3s a smtps přes to nerozchodím a ty pak už šifrované nejsou, narozdíl od Sendmailu.
nelžete
nelžete (neregistrovaný)
27. 8. 2008 10:54 Nový

Re: Lež jako věž + někteří uživatelé migrují

celé vlákno
Ano, v oficiální nápovědě Seznamu je prd, ale pop3s, s SSL, na portu 995 (ten je nutné nastavit v účtu u pop3 - příp. u Outlook Expressu apod. zatrhnout "Používat zabezpečené bla bla bla"), funguje - navíc už dávno.
U Centra jsem to taky zkoušel, ale tam to nefunguje, a nikdy nefungovalo.

Souhrnné info je např. zde:
http://www.mozilla.sk/thunderbird/suhrn-udajov-o-postovych-serveroch/
Honza
Honza (neregistrovaný)
27. 8. 2008 10:46 Nový

Re: Lež jako věž + někteří uživatelé migrují

celé vlákno
Tak popiště jak u Seznamu nastavit POP3s a SMTPS. Nejlépe odkazem na příslušný návod na Seznam.cz.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 16:11 Nový

POP3 + SMTP na senam.cz

celé vlákno
Arja
Arja (neregistrovaný)
27. 8. 2008 16:59 Nový

Re: POP3 + SMTP na senam.cz

celé vlákno
Zde je klasické nastavení pop3 a smtp, ale ne pop3s a smtps, to na stránkách seznamu asi nikde není, pravděpodobně běží jenom jako beta test nebo není moc podporováno.

Něco je na dále uvedené adrese:
http://www.mozilla.sk/thunderbird/suhrn-udajov-o-postovych-serveroch/
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 17:23 Nový

Re: POP3 + SMTP na senam.cz

celé vlákno
pop3s na seznamu normalne funguje, pouzivam uz par let, smtp srv pouzivam vlastni, takze neresim.

Co mi s.re vic je to, ze uz se roky nemuzu prihlasit pres web, respektive "muzu", pokud odsouhlasim nejake podminky s kteryma nesouhlasim ;). Timto seznam sam porusuje podminky, ktere jsme kdysi odsouhlasil, nepamatuji si to samo do detailu, ale zminku o dozivotnim pristupu pres web si pamatuju naprosto jasne.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 17:35 Nový

Re: POP3 + SMTP na senam.cz

celé vlákno
No podmínky jste asi odsouhlasil, ale zřejmě je nečetl ;-)

"6) Provozovatel si vyhrazuje právo na změnu tohoto Smluvního
ujednání, změnu užití kterékoliv z výše zmíněných služeb,
a to i bez předchozího upozornění."
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 22:59 Nový

Re: POP3 + SMTP na senam.cz

celé vlákno
No
a) to tam ale pred temi 10+ lety samozrejme nebylo.
b) jak vam kazdy pravnik potvrdi, takove ujednani je neplatne, protoze smlouvy lze vzdy menit vyhradne se souhlasem obou stran (a vubec nezalezi na tom, ze jde o sluzbu zadarmo).

Mimochodem, to se tyka i aktualni aferky kolem poplatku za TV, v TV si muzou plkat co chteji, ale vyzvy k zaplaceni poslali pisemne => MUSI je pisemne i stornovat.
Jaromír Adámek aura:35
27. 8. 2008 8:08 Nový

Email na vlastní doméně.

celé vlákno
Vlastní .com doména stojí 7 USD, co takhle přidat do článku i tuto variantu s nějakým free-hostingem. Je to myslím zajímavá varianta pro lidi, kteří už něco umí...
spodní voda
spodní voda (neregistrovaný)
27. 8. 2008 10:47 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
A nebo dát 10 USD za Google Apps s doménou a v pár minutách si zřídit doménu *.com/org/net, 200x7GB schránek, kalendářů, docs a já nevím čeho ještě. Všechno s českým rozhraním a včetně vlastního jabber serveru. Nastavení zvládne každý, kdo měl kdy důvod číst Lupu (předpokládím, že lupu nečtou totální laici).

V porovnáním s tím jsou některé české služby středověk (doba kdy počítače běhaly na dřevoplyn).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 17:28 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
A nebo to mit na vlastnim stroji, coz dnes predstavuje investici do konektivity (coz stejne vetsina lidi ma) + nejaka ta "krabicka" (neco kolem +- tisicikoruny) + bud placena domena 2. urovne nebo zadarmo domena 3 a nekolik Kc mesicne za elektrinu.

Riziko ztrat emaliu je +- stejne jako u free sluzeb, bezpecnost vetsinou neporovnatelne lepsi (nemate svoji komunikaci nekde mimo).

- toho je samo pozadavek na nejake znalosti.
+ dela to presne co chcete a jak chcete.
Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný)
27. 8. 2008 18:40 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
> Riziko ztrat emaliu je +- stejne jako u free sluzeb

Troufam si tvrdit, ze pokud nemate rozumne zalohovani (pravidelne odlevani nekam jinam, samozrejme pravidelne kontrolovane, jestli funguje spravne), tak riziko je podstatne vetsi. Stejne tak dostupnost bude nizsi - oproti treba takovemu gmailu.
Radek
Radek (neregistrovaný)
27. 8. 2008 20:39 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
Mit cokoli doma je tezky hazard. Mladenci nad vami to muze vypnout ze zdi maminka, starsim dite, zbytek problemu muze dorazit pozar nebo soused kteremu pretekla vana. Dalsi vec je z to musi porad bezet coz by mohlo vadit tem co nebydli u rodicu ale plati si inkaso sami, takze celkove suma sumarum to mame absolutne nespolehlive reseni za asi 100x vic penez a 100 000x vice penez pokud si vazime sveho casu. Navic kolik devitek ma domaci konektivita? Max 3, spis 2.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 22:54 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
To vazne zijete v te naivite, ze freemail je neco vic ? lol Naopak, na freemailu je celkem bezna "zavada" ze vase maily vidi i X dalsich lidi, coz se vam doma stane stezi. Pri cenach disku neni problem si i doma udelat zrcadlo a pri vybave "standardni" domacnosti plazmou/LCD o uhlopricce 100+cm to nejakych par W mesicne navic taky nevytrhne.

Pokud planujete vyhoret, tak asi minimalne nejblizsi rok nebudete resit maily v jakekoli podobe. To se tyce i ostatnych katastrof.

Kdo se spokoji s naprosto negarantovanym freemailem, kde navic musi v 90% pripadu odsouhlasit veci typu reklamy/vyuzivani obsahu mailu/... toho nevytrhne ani to, ze mu mail nebude den ci dva fungovat.

Ve finale, pokud se taci sejdou dva, a jejich ubytovani je dostatecne geograficky vzdaleno, dovolim si tvrdit, ze jsou shopni za par slupek provozovat mailovaci system s vice nez profesionalni dostupnosti a sluzbami, jelikoz nemusi resit zda ten ci onen freemail umi ten ci onen protokol, daji si tam to, co vyhovuje jim.
V2
V2 (neregistrovaný)
28. 8. 2008 0:13 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
Hoši nebuďte blázni, to už jste světelné roky od ceny a náročnosti freemailů, o kterých byl článek. Na rozdíl Google Apps, kde je jen cena domény (možná něco málo za aplikaci, neznám momentální situaci). Ale naklikané ja to raz-dva, stačí se nebát.
janek
janek (neregistrovaný)
28. 8. 2008 15:22 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
1. "Naopak, na freemailu je celkem bezna "zavada" ze vase maily vidi i X dalsich lidi, coz se vam doma stane stezi." - kdy se něco takového stalo na Gmailu, prosím link!

2. Udělejte mi rozpočet na domácí mailserver, s předpokládanými ročními nákaldy na energie a správu, prosím!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 8. 2008 16:33 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
doplnil bych:
1. kdy se něco takového stalo na některém z českých freemailu, prosím link!

2. v rozpočtu prosím nezapomeň na náklady na monitoring a administraci. Aneb pokud jsem na dovolené a server zatuhne, aby ho někdo restartoval a případně opravil nekonzistentní data - tj. aby mi pošta stále fungovala pokud možno na 99.5% v roce (jsem hodně mírný, já vím)

Díky!
anonym
anonym (neregistrovaný)
28. 8. 2008 7:36 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
Email v Google Apps má jednu zásadní nevýhodu: nejde vypnout antispamová kontrola.

U všech zákazníků, které jsem tam přemigroval, se to prokázalo jako problém. Protože oni webové rozhraní používají jen výjimečně, jsou prostě zvyklý na POP3, ani ten IMAP jim nevoní. A ve spam složce jim mizí "důležité" zprávy.

Nebýt téhle hlouposti, mohl jsem tam přemigrovat všechny emaily, které "nuceně" hostuji na Postfixu jako doplněk k hostingu web aplikací. Správa je v pohodě, ale je to z mého pohledu nadbytečná služba na serveru a nejraději bych se toho zbavil.
jirka
jirka (neregistrovaný)
28. 8. 2008 8:05 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
No, individuálně jde řazení do SPAMu zabránit filtrem, ale dost se divím, že jim tam mizí "důležité zprávy". Za ta léta, co používám GMAIL, jsem tam měl asi dvě z pěkných pár set. Je to snad nejspolehlivější SPAMové řešení ze všech freemailů dohromady. Ale chápu, že náš zákazník je náš pán :-)

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=99927&topic=12852
Antonín Slejška aura:86
28. 8. 2008 12:57 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
Moc díky za ten odkaz. Mám několik e-mailů udělaných pro různé účely přes Google Apps. Přes POP3 si je stahuji do jedné schránky. Docela mi vadilo, že jsem čas od času musel procházet spam filtr v několika schránkách...
ksfj
ksfj (neregistrovaný)
29. 8. 2008 9:40 Nový

Re: Email na vlastní doméně.

celé vlákno
tak zkus Live Customs Domains - domains.live.com.
jirka
jirka (neregistrovaný)
27. 8. 2008 8:12 Nový

E-mail + IM a další přidané hodnoty

celé vlákno
Je to tak. Propojení mailové schránky s IM a to vše pouze za použití prohlížeče (ale s možností desktop klientů) je věc geniální. Navíc možnost vše provozovat pod svoji ("rodinnou") doménou. To vše mne přivedlo až ke Google Apps. Tam používáme v rámci rodiny i další vymoženost - perfektní sdílený kalendář...

Bohužel takový rozsah služeb čeští poskytovatelé asi jen tak nenabídnou, i přestože právě v této komplexnosti je šance přitáhnout větší masu lidí. Je to všechno o penězích - Google na to má.
max
max (neregistrovaný)
27. 8. 2008 18:16 Nový

Re: E-mail + IM a další přidané hodnoty

celé vlákno
Souhlas, využít vlastní doménu na Gmailu je pomocí Google Apps takřka triviální záležitostí a dnes již za pár korun. Nejtěžší pro mne bylo vymyslet hezký název domény. :-)
anonym
anonym (neregistrovaný)
28. 8. 2008 7:46 Nový

Re: E-mail + IM a další přidané hodnoty

celé vlákno
Souhlas, je to jen o penězích. O tom, že pro Seznam je další přirozená cesta Jabber se psalo už dva roky zpět. A nejmíň rok to bude ještě Seznamu trvat. Zatím si může takovou pomalost díky své téměř monopolní pozici dovolit, ale není to navždy. Kdyby to udělal před dvěma lety, byl by dnes pravděpodobně jeho "SeznamTalk" jedničkou v CZ. Ale jestli se mu to povede za rok, tím bych si nebyl už tak jist. Ani Google není zrovna blesk. Na Google Apps i Gmailu hodně chybí automatické poskytnutí OpenID. Přitom je to zase jen otázka času. Tohle jednoduše ke každé podobné službě dnes patří. Buď by měla alespoň alternativně delegovat authentizaci na OpenID nebo ji poskytovat. V ideálním případě obojí.
Antonín Slejška aura:86
28. 8. 2008 13:07 Nový

Re: E-mail + IM a další přidané hodnoty

celé vlákno
Google poskytuje OpenID přes Blogger. Osobně považuji za šikovnější, aby OpenID poskytoval buď přes Google Account nebo přes GMail.
Sislik
Sislik (neregistrovaný)
27. 8. 2008 8:21 Nový

Freemail

celé vlákno
asi od roku 1998 mam registrovanou (a pouzivanou) schranku na atlas.cz, za ty leta jsem s nim byl moc spokojenej a hlavne nechapu, proc jini velci poskytovatele nepodporuji IMAP, to jsem si tehdy nahodou dobre zvolil :-)
tedko uz freemaily prestavam pouzivat (aspon v tyhle podobe), mam sve dve vlastni domeny, pa let jsem je mel komplet hostovany na placenym pipni.cz, ale kvuli nemoznosti trideni posty primo serverem jsem zkusil Windows Live Custom Domains a zatim to vypada v pohode (pouzivam to asi mesic a dva mesice), libi se mi na tom hlavne MAPI, pres ktery muzu pekne sdilet kontakty (a za poplatek i kalendar, ale to jde obejit jinak :))
Merlin
Merlin (neregistrovaný)
27. 8. 2008 8:54 Nový

Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Nechapu, proc nekdo pouziva ceske amaterismy typu seznam nebo centrum, kdyz tu mame gmail, kteremu vsichni zmineni kandidati nesahaji ani po kotniky ... a v clanku jsou vylozene kecy, napr. ta pohadka o antispamovem filtru na centru - vic spamu, nez co predvadi centrum, jsem zatim v zadny freemailovy schrance nezaznamenal ...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 9:05 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Milý chlapče, já používám email na Seznamu od jeho založení. Fonguje mi pořád a v pohodě. Stejně jako Gmail,který mám od začátku. Posledních asi půl roku mi dokonce přijde Seznam rychlejší než Gmail. On ten Gmail, zase takovej odvaz taky není. Na to, abych napsal pár emailů znamým to stačí ne. Dokonce díky tomu že je za @emai.cz, mi chodí míň spamu na Seznam, než na Gmail. Každej má to svoje. Takže bych moc Seznam nezatracoval. Centrum jde do kytek, to jo. To co teď předvádí s jejich "novým emailem" to je fakt síla. Výpadky mají všichni, takže si nemají co vyčítat, je to koneckonců zadarmo.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 9:53 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Problem s gmailem je, ze neposkytuje pro uzivatele zaregistrovane ze zahranici zadnou pravni ochranu. Podle novych US zakonu neni potreba ke cteni schranky cizincu ani soudni povoleni.
Ján Novák
27. 8. 2008 10:43 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Výhodou Gmailu zas je, že nespadá pod českú jurisdikciu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 10:48 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
a proto slava panu Bushovi a jeho pejskovi Topolankovi
janek
janek (neregistrovaný)
28. 8. 2008 15:32 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
"Společnost Google dodržuje americké principy ochrany osobních údajů Safe Harbor pokud jde o oznámení, výběr, následný převod, bezpečnost, integritu dat, přístup a vymáhání práva a je registrovaným členem programu Safe Harbor Ministerstva obchodu Spojených států. (...)", dále "Společnost Google je členem amerického programu Safe Harbor pro ochranu osobních údajů, který přijala i EU. ", dále se pak podívejte na "Rozhodnutí Komise ze dne 26. července 2000 podle směrnice Evropského parlamentu a Rady 95/46/ES o odpovídající ochraně poskytované podle zásad „bezpečného přístavu“ a s tím souvisejících „často kladených otázek“ vydaných Ministerstvem obchodu Spojených států amerických - případy „Safe Harbour“. "
Radek Hulán aura:10
27. 8. 2008 10:58 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Gmail lze těžko označit za "nejlepší". POP3 je nepoužitelný protokol, IMAP je u Gmailu pomalý, neexistuje sync kontaktů (a obecně celý adresář je zaostalý). Gmail nenabízí nic navíc oproti miliónům dalších free emailů.

Obecně jakákoliv free emailová služba je pro amatéry, profík použije spíše Exchange :-)

Pokud se jedná o cenu, taková hostech Exchange se dá pořídit za pár USD měsíčně, a to s "unlimited storage".

Gmail je jedno z mnoha free řešení, které jsou 1000x horší než Exchange. To se prostě vůbec nedá srovnávat. I free Live.com je výrazně lepší než Gmail, protože nabízí lepší protokol (MAPI), umožňuje skutečnný sync emailů, kontaktů a také kalendáře.
jirka
jirka (neregistrovaný)
27. 8. 2008 11:07 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Pana Hulána jsme všichni čekali. Ne vážně, proč je řešení Exchange lepší než třeba Google Apps? Já všechny ty syncy nevyužiju, bohatě mi stačí, že když přejmenuju kontakt na Jabberu, tak se mi změní i v kontaktech pošty, že mám sdílený webový kalendář s celou rodinou, že filtrování SPAMů je zcela spolehlivé, apod. Jako klient je webový prohlížeč pro soukromou poštu/kalendář/IM optimální, na co používat Outllook? Google staví na otevřených technologiích, nejsem tak omezen MS platformou.

BTW: Live Custom Domain jsem zkoušel před cca půl rokem, ale ta omezení byla velká - nešlo přeposílat maily jinam (kvůli upozorňování), maily z práce končily ve SPAMu, apod. Po pár dnech jsem toho nechal. Google Apps mi nabízí v tomto mnohem větší svobodu a neomezuje mě.

Nedělejte černobílé závěry.
Pavel
Pavel (neregistrovaný)
27. 8. 2008 11:18 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
"Google staví na otevřených technologiích, nejsem tak omezen MS platformou."
Eh? Nejste omezen "Google platformou"? Co vám otevřené technologie na Google umožňují, a na Live.com ne?
jirka
jirka (neregistrovaný)
27. 8. 2008 11:32 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Konkrétní příklad: K IM U Google (Apps) se připojím přes XMPP protokol a mám na výběr ze spousty klientů, naproti tomu Live Messenger používá proprietární protokol a tudíž jakýkoliv jiný klient než od MS je bez záruky....
Pavel
Pavel (neregistrovaný)
27. 8. 2008 11:42 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Nebavili jsme se o mailu a věcech přímo s ním souvisejících - tj. třeba adresáři? :-)
jirka
jirka (neregistrovaný)
27. 8. 2008 11:52 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
A Vy myslíte, že IM s mailem nesouvisí? Vždyť ten článek je také o IM!

Nejsem z těch, kteří zatracují MS technologie - naopak velmi jim fandím a někde na ně nedám dopustit. Všude mi sídlí Visty a živí mě programování pod .NET Frameworkem. Jsou ale prostě oblasti, kde si myslím, že má konkurene lehce navrh a kde MS škodí sám sobě tím, že se (až násilně) snaží všechny udržet na své platformě. A jelikož tvořím třecí plochu mezi zákazníkem a podporou Microsoftu, mohl bych vyprávět plno historek.

Na druhou stranu netvrdím, že u Googlu je všechno dokonalé. Je to zkrátka věc volby a zvážení potřeb.
Kdl
Kdl (neregistrovaný)
27. 8. 2008 12:15 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Google Apps vás neomezuje? Co třeba si zkusit na Gmail poslat exe soubor, nebo exe soubor zabalený v zip? Gmail ho automaticky vymaže a vy se o tom mailu ani nedozvíte. To je docela cenzura, ne? A nikde jsem nenašel možnost jak toto vypnout!
Mail na Live ho maximálně vyhodnotí jako spam.
jirka
jirka (neregistrovaný)
27. 8. 2008 12:29 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
V tomto neomezuje. Exe jsem tedy nikdy mailem neposílal - taky na co? :-). Kdybych to snad potřeboval, buď bych použil službu typu uschovna.cz, anebo bych to zabalil s heslem :-).

Asi k tomu mají nějaký právní(?) důvod. Jako cenzuru bych pak mohl hodnotit i to, že maily, které dojdou na live.com si mohu automaticky přeposílat pouze v rámci live.com a ne ven :-).
stoural aura:40
27. 8. 2008 12:45 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
"V tomto neomezuje. Exe jsem tedy nikdy mailem neposílal - taky na co? :-). Kdybych to snad potřeboval, buď bych použil službu typu uschovna.cz, anebo bych to zabalil s heslem :-)."

Hlavne, ze si to mate jak oduvodnit. Jste si jist, ze neexistuji i dalsi soubory, ktere vam gmail proste vymaze?
jirka
jirka (neregistrovaný)
27. 8. 2008 12:55 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Google se ale netají tím, že to blokuje.

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=6590

Jinak sám, když vidím exe v mailu, ježí se mi chlupy na hlavě. 99.99% jsou to kraviny, kdy i po průchodu kvalitním antivirem nestojí za to zariskovat kliknutí a ta zbylá setina se opravdu řeší jinak.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 19:16 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Exe Mailem vy jste upad...Anebo ne neupad...hned vám posílám můj oblíbený Iloveyou.exe at si můžete lásku prohlédnout zblízka...a propo pokud exe soubory rovnou nemažou ostatní freemaily měly by s tím rychle začít.
stoural aura:40
27. 8. 2008 21:09 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Nejde o mazani, ale spise o tom,ze se to nedozvite. Chapete?

Kdyby mi misto toho prisel email s textem "exe priloha byla vymazana", nereknu ani ň. Proste je to jak u ICQ,ktere filtruje odkazy.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 17:19 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
cenzura.. :) to bude zvlastni druh - nejaka binarni cenzura nebo tak.. :)
TCO
TCO (neregistrovaný)
27. 8. 2008 13:02 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Co takovy neuspesny podnikatel/uspesny tunelar muze furt 1000x lip resit?

Kalendare se spravcem konkurzni podstaty? S exekutorem?

No, hlavne, ze pro sebe nasel to prave reseni.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 17:36 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Hele Hunale, to tvoje uzasny exchange neumi pouzivat korektne ani hlavicky, dorucuje maily do cizich schranek a dalsi zbesilosti, na to si nenecham posilat ani pozvanky na pivo.

Jop a protoze znam tve reakce, tak konkretne jop ? Rekni mi, jak na uzasnem exchange docilis rekneme 500 (imo takovy plivnuti, znam lidi kteri maj tisice) pravidel pro jednu konkretni schranku.

Ono ti to totiz nekde mezi 20 - 30 podle toho jakych, zacne hlasit nedostatek mista a je uplne jedno jestli mas 10 nebo 100GB prostoru, je to do toho totiz zadratovany natvrdo, fakt genialni system.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 17:50 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Já ale nechci nejaké MAPI nebo sync. Já se chci z kavárny dost do své pošty a mít tam pořádné vyhledávání. To co nabízí Exchange jako Web access je parodie na aplikaci
spodní voda
spodní voda (neregistrovaný)
27. 8. 2008 23:06 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Hulán je ale opravdu kus fundamentalistického vola. Pro něj možná nic než MS neexistuje. Jsou tu ale také lidi, co mají mail a nemají MS. Čím víc bude přibývat Jablek a Linuxů, tím bude hysterie Hulána nabývat na síle, až ho z toho švihne.
Doufám že ho pohřbí v krabici od MS Windows a ne v pytlíku od OEM verze.

U Google nehrozí, že bych se k tomu odněkud nedostal. Za chvíli si budu číst poštu na displeji ledničky a ta určitě nebude mít windows. To by neuchladila :-)
V.Mlich
V.Mlich (neregistrovaný)
27. 8. 2008 12:45 Nový

gmail.com je nanic

celé vlákno
neni nejlepsi napad psat s adresou v domene .com maily do Ceska. Polovina lidi to vyhaze jako spam, kdyz to neni z .cz, i pro robota je to pritezujici okolnost
Merlin
Merlin (neregistrovaný)
28. 8. 2008 9:04 Nový

Re: gmail.com je nanic

celé vlákno
Jo, pokud nekdo v dnesni dobe automaticky vyhazuje maily z jinych domen, nez je jeho vlastni, je to proste pitomec a nezaslouzi si nic jinyho, nez prijit o dulezity zpravy ...
stoural aura:40
28. 8. 2008 9:11 Nový

Re: gmail.com je nanic

celé vlákno
Ha ha. Pry pitomec. Naopak. Napriklad me osobne nikdo nepise z com, ze ktere naopak prichazi 99% spamu. Filtruju tedy COM a nemam problem. Ani se zpravami,ani se spamem.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 8. 2008 16:47 Nový

Re: gmail.com je nanic

celé vlákno
LOL, LOL, LOL.. tady pan Stoural musi byt velkej odbornik :))))
stoural aura:40
28. 8. 2008 16:52 Nový

Re: gmail.com je nanic

celé vlákno
Prober se. To je moje reseni a jako takove mi naprosto vyhovuje a nikomu ho nevnucuji.

Blbecku :D
Petr
Petr (neregistrovaný)
29. 8. 2008 7:46 Nový

Re: gmail.com je nanic

celé vlákno
Překládám do srozumitelného jazyka: "Žádný můj kamarád ani kamarádka nepracuje u velké (nadnárodní) firmy." Nebo jsem něco nepochopil, pane Šťourale?
Flasi
Flasi (neregistrovaný)
29. 8. 2008 9:04 Nový

Re: gmail.com je nanic

celé vlákno
Možná i pracuje a šťouralovi i píše, ale šťoural to neví :-)
Volný
Volný (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
12. 11. 2009 2:17 Nový

Re: Cesky freemail amaterismus? Dekuji, nechci, mam gmail.com

celé vlákno
Být vámi, styděl bych se za ten amatérismus tak, že bych snad radši ani nebyl Čechem a nemluvil česky. Co takhle radši ze zoufalství nad českým amatérismem, nedostatkem sebevědomí a vlezdokočníkismu všemu, co není české, spáchat sebevraždu? Čest máte jen jednu, nebo ne?
Sky.w
Sky.w (neregistrovaný)
27. 8. 2008 10:31 Nový

IMAP4

celé vlákno
Co je to za blbost? Proc je v tabulce napsano ze centrum nepodporuje IMAP4? Ja osobne mam email na Centrumu, a vybiram si postu pres IMAP4.
rd
rd (neregistrovaný)
27. 8. 2008 12:49 Nový

Re: IMAP4

celé vlákno
Souhlasim v tabulce to chybi nicmene IMAP4 pro centrum zminuji alespon v clanku. Ja jen pouze podotknu ze za zrizeni sveho imap jsem nic platit nemusel aktivaci hradi kredity, coz pro nove aktivace zatim asi jeste nemaji znovu spustene, nevim nezjistoval jsem.
-
- (neregistrovaný)
27. 8. 2008 10:59 Nový

Spamový filtr centrum.cz

celé vlákno
Antispam na centrum.cz je přímo dokonalý - za spam považuje jakýkoliv anglicky psaný email, ale s desítkami německých si poslední dva měsíce nezvládá poradit...
Lukoko
Lukoko (neregistrovaný)
27. 8. 2008 11:53 Nový

Mobilní přístup

celé vlákno
V hodnocení chybí kdo má/nemá a jak provedený přístup přes mobil, resp. mobilní prohlížeč
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 12:58 Nový

Zajímavý, minimalistický koncept mailu...

celé vlákno
Nj, Telefonica zase boduje! :-D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 8. 2008 15:51 Nový

zobrazeni cinskych znaku v prilohach - centrum.cz nebrat

celé vlákno
kdyz dostanete mail s prilohou s cinskym textem .doc na seznam.cz neni problem ho cist (pokud umite cinsky:) na PC s nainstalovanou podporou zobrazovani jazyku JV asie. stejnou prilohu ze stejne adresy zmrvi centrum.cz, ze nejde precist. ptal jsem se na to podpory centrum.cz - potvrzena chybejici podpora cehosi...

no neposlali byste je do haje?
kaja
kaja (neregistrovaný)
27. 8. 2008 16:33 Nový

proč vlastně seznam?

celé vlákno
Stejně je tady divný trh a chování lidí, tady téměř koho znám má mail na seznamu a vlastně ani neví proč, nenapadne ho si to založit jinde a přitom je takových možností a kolikrát i pro potřeby uživatele lepších možností. Zkomolí si totálně jméno, protože už není na seznamu z čeho vybírat a přesto nejde jinam. A přitom když chodí pošta ze světa, tak je tolik různých mailů, které lidi využívají v jednotlivých zemích. A řekl bych že se tohle chování lidí odráží pak i v jiných obalstech života.
james
james (neregistrovaný)
27. 8. 2008 17:58 Nový

Re: proč vlastně seznam?

celé vlákno
No, ono jde taky o to, že lidi nejsou schopný pochopit, že člověk změní email, já ho měnil před pěti lety a nechávám si to přeposílat a dodnes mi skoro všichni píšou na ten starej. A to jsou to poměrně chytřía vzdělaní lidé.

Já jinak ale Seznam používám radši než Gmail. Mě funguje rychleji a je "jednodušší". Možná je to i určitou českou hrdostí, nevím. Mám rád český věci. A to jsem měl Gmail 3 roky. To se tady o něm ještě mluvilo jen v IT kruzích. Já k němu přišel jak slepej k houslím- pozvánku poslal kámoš z USA. No, a nějak mě Gmail přestal časem bavit........
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 8. 2008 16:45 Nový

Re: proč vlastně seznam?

celé vlákno
me gmail nevyhovuje vubec, je neprehledny a omezeny.
Chechtálek
Chechtálek (neregistrovaný)
29. 8. 2008 9:06 Nový

A tahle bída má být jako co?

celé vlákno
Člověče, opravdu nechápu vaši troufalost psát o něčem co je nad vaše síly. A to zcela evidentně.

"Článek" je opravdu hodně dlouhý, to ano ... To podstatné však chybí úplně. Dokonce lidem, kteří dané služby neznají neřeknete ani to nejzákladnější. Vypadá to že jste službu Free-Mailu nikdy ani pořádně nevyužíval.

Navíc vás tipuji tak maximálně na uživatele webového rozhraní, kterého navíc nikdy netrápila bezpečná výměna dat.

Obecně se dá říci, že freemailové služby mohou být klidně sto let za opicemi a mohou být kvalitní. Ono na mailu je vše důležité vymyšlené už strašně dlouho. Problémem je že pokud byste chtěl popsat české free-mail služby byla by to jedna obrovská kritika.


Atlas býval asi tak nejlepší, ale od nové captchy (či jak se tomu "bezpečnostnímu" obrázku nadává) je nejtěžší založit účet. Navíc SSL přístupy, které měli i dříve přes Webovské rozhraní spousty chyb jsou dnes v nepoužitelném stavu.

O Seznamu lze pouze říci, že SSL přes Web je utajené, ale věřte že ho má. Navíc používá vlastní bezpečnostní mechanismus s přesměrováváním. Ale nepříjde mi to jako šťastné řešení a komunikace není podle mých měřítek bezpečná. Dále seznam nenabízí IMAP a SSL verzi SMTP. Takže pro odchozí poštu klidně používejte SMTPS který vám nabídne ISP. Předpokládám ovšem, že svému ISP věříte.
chance
chance (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
11. 12. 2010 8:39 Nový

Centrum

celé vlákno

Nejvíce mě pobavila věta "Velice obstojný je antispamový a anitvirový filtr, který propustí nějaké „smetí“ jen zcela výjimečně." To je totální nesmysl! Mám e-mail na centrumu a denně mi do doručené pošty spadne desítky spamů! Jsem z toho zoufalá a doufala jsem, že po přečtení tohoto článku si vyberu lepší e-mail adresu. Ale jak mám věřit informacím o dalších e-mailech, když info o centrum.cz bylo úplně mimo mísu??

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem