Hlavní navigace

Názor k článku E-shopy 2014: Rekordních 68 miliard, rozjezd módy a nová štika v rybníku od Radek O. - Také se vložím s jedním pohledem. Vyzvednutí osobního odběru...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 1. 2015 12:19

    Radek O. (neregistrovaný)

    Také se vložím s jedním pohledem.

    Vyzvednutí osobního odběru v prostoru, který provozuje ten eshop je prostě služba navíc, co eshop něco stojí. Když zákazník koupí v eshopu, nechá si to poslat na uloženku, na poštu, kurýrem, tak nemá pocit, že je nesmysl za to zaplatit. Považuje to za službu doručení a chápe a bere, že se za to platí.
    Jaký je tedy rozdíl, když místo na uloženku, místo na poštu apod. vám to zboží pošle do místa, který provozuje ten eshop. On s tím má přece ty stejné náklady, jako ta uloženka, pošta apod. Musí to tam dovést, musí platit nájem za ty prostory, musí platit lidi apod.
    Takže i když eshop nesníží ceny a jen zpoplatní ten osobní odběr u sebe, tak prostě pokrývá ty své náklady, které s tím má, tak jako je pokrývá u kurýra PPL tím, že cenu té služby přenáší na zákazníka. A ty náklady má ten eshop i tehdy, když má část zboží v nějakém skladu výdejního místa a může ho tedy vydat okamžitě. I tak má náklady za logistiku, náklady za to místo a náklady za ten provoz.
    Takže z pohledu člověka co se v eshopech pohybuje zpoplatnění osobních odběru chápu a je naprosto logický a na místě. Když bude eshop mít vlastní kurýrní firmu, taky se bude požadovat poštovné zdarma, protože to rozváží dodávky eshopu? Ano, lze to, ale pak s tím musí eshop kalkulovat rovnou v ceně produktů, aby tyto náklady dokázal pokrýt.

    Kde bych viděl možná shodu je v tom případě, že kamenný obchod a eshop má stejný sortiment a zákazník jen provede objednávku zboží, co je stejně v obchodě a pak si proto přijde. Tam již bude ten náklad kalkulovaný v ceně na prodejně.

    A s argumentem, že v Tesku při nákupu neplatím za to, že si proto příjdu, tak souhlasím s tím, co je uvedeno výše. Tesco má všechny náklady rozpuštěny v ceně produktů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).