Otevrete se eshop a ja si od vas kazdy den neco objednam a hned to zase poslu zpatky. Omezeny budu jen objemem penez co v tom bude litat, naklady platite vy. Je to moje pravo a jen blbec by ho nevyuzival, ze? Takze kazdy den odeslete balik a jeden vam prijde zpatky, vse na vase naklady.... a samozrejme se nejedna o zneuzivani, nebot pravo dane zakonem zneuzivat NELZE, ze? :D:D:D
Cimz jsem chtel pouze naznacit ze zakon je nedomysleny - chtelo by to nejak omezit. Sam jsem nikdy nic nevratil, jsem rad ze tuto moznost mam, ale jako kazdy zakaznik doplacim na par co sve pravo dane zakonem vyuzivaji pro pujcky.
No a kdyz nebudu chtit, tak ti zadne potvrzeni nepride a mas peska.
Samozrejme pokud ma nektery shop nastaveno ze ho odesila automaticky, tak to je jejich vec.
S pany Maskem, Kocim a Aujezdskym si o tom muzes samozrejme popovidat, viz http://www.e-advokacie.cz
Ale rekneme ze pro me je jejich nazor duveryhodnejsi nez ty tvoje a tveho kolegy "x".
No to mu nemusíte psát, to se zjevné samo sebou, že jste ji přijal... Jinak byste mu nepsal, že. :-) Vyhozením bodu si vůbec nepomůžete, ten je tam skutečně zhola zbytečný, rekapituluje holý právní stav. Ale jaksi pořád nedosáhnete toho vašeho bůhvíproč kýženého cílového stavu, kterým je zjevně asi neprodat. Ty VOP jsou naprosto nevhodné pro jakékoliv automatizované zpracování objednávek, což je naprosto převažující způsob ve většině eshopů.
to vase familierni osloveni "chlapce" melo evokovat jak jste oproti me prudce inteligentni? hmmm tak kdyz neni argument co se da jineho delat ze?
neznalka jsem jako male dite kdysi cetl snad 3 dily, byla to povinna cetba jak do malych deti naockovat komunistickou propagandu ovsem nektere postavicky meli naprosto jasny charakterovy profil a jiste byste se mezi nimi poznal, napovim mudra, buchtik nebo vseznalek? :)))
Když někdo napíše "postavičky měli" tak není třeba argumentů :-D :-D :-D
Pokud sám naznačuješ, že lidi nad 50 jsou nechapaví blbci, tak co se ti nelíbí na oslovení "chlapče"? O inteligenci jsem tím nic naznačovat nemusel, to se nabízí samo.
Nejseš ty nějakej ruskej rapper? "50 mi zatim neni...ze me jeste vseznalek neni". Zarepuj, kémo. :-D
nemate pravdu. Uzavrit smlouvu muzete svobodne jak a kdy chcete. Tzn. ze pokud si napisu do podminek, ze odeslani objednavky zakaznikem neni uzavreni smlouvy, poslani jeji kopie pro kontrolu take ne, tak to tak je. Kazdy ma ze zakona jasnou svobodu k tomu, kdy smlouvy uzavre. Takze mu muzete za dva dny zavolat, ze smlouvu z vasi strany uzavirate az nyni a je to naprosto v poradku. To je uplne stejny, jako kdyby clovek poslal email do Kotvy, ze si objednava vonavku, co prodavaj v prizemi a povazoval dorucenim jeho emailu tento akt za uzavreni smlouvy. Je uplne jedno, jestli kotva bude mit stranky nebo ne, zda tam parfem bude nebo ne. Zda to bude netovej shop nebo ne. Muze si vybrat (ale musi to nejak definovat), kdy ze sve strany uzavira smlouvu on. Takze pokud zavola za dva dny, ok, ted to nastalo. Nebo si napise, ze to uzavre az na miste pri vyzvedavani. Sice riskuje, ze mu to zakaznik zrusi a neprijde a nemuze delat nic, ale pro pripad, kdy se chce nekdo vyhnout "opakovane problemovym" zakaznikum, se to takto da pouzit. Na uzavreni smlouvy museji bejt totiz dva a nestaci jen zakaznik.
A prave proto existuje obchodni model, ktery ma nejake ceny pro "nezname" zakazniky a trochu jine, pro "stare stamgasty", kteri u vas nakupuji pravidelne. Protoze ty uz znate a muzete lepe predpokladat, co od nich ocekavat. Vyssi cena pro "neznameho" zakaznika pokryje to zvysene riziko, ktere se s nim poji - ze vas ma za pouhou pujcovnu.
Pokud ale obchodnik chce "urvat" kazdeho a nechce odradit "prvozakazniky" je to jiny obchodni model - a ten ma nejen sva vlastni plus, ale take sva vlastni rizika.
Nepochybujte, banka vam pujcuje !svoje! penize (zjednodusene samo). Dat vam penize ji nikdo nutit nemuze. Ale zridit vam ucet MUSI.
Z tohodle se proste nevykecate, navic zakaznik jen a pouze vyuziva sva prava - nikdo vas nenuti prodavat zbozi na dalku, muzete provozovat kamenny obchod a zbozi na miste predvadet. Pak zakaznik pravo zbozi vratit nema.
Ale o neplacení se nikdo nebaví. (Krom toho, zcela jednoduše řešitelné zdarma tím, že platbu prostě požaduju předem.) Vy prostě nechcete prodávat, protože někdo předtím využil svého zákonného práva a to zboží bez uvedení důvodu vrátil. To je pochopitelně naprosto něco jiného a je to jednání zjevně diskriminační.
Nevím, jak si pánové Mašek, Kočí, Aujezdský představují uzavírání smlouvy v eshopu podle těchto "báječných" podmínek. Ono to totiž normálně funguje tak, že je to zcela automatické. Najdu zboží na eshopu (nabídka), naklikám do košíku a odešlu objednávku (akceptace), přijde mi potvrzení. Tím je smlouva uzavřena.
Pokud jsem si při zadávání ceny jako prodávající překlepl a místo 1000 Kč tam napsal třeba 100 Kč, tam to mám docela blbé a jediné, čeho se můžu domáhat, je neplatnost smlouvy podle 49a ObčZ: „Právní úkon je neplatný, jestliže jej jednající osoba učinila v omylu, vycházejícím ze skutečnosti, jež je pro jeho uskutečnění rozhodující, a osoba, které byl právní úkon určen, tento omyl vyvolala nebo o něm musela vědět.“ A musím doufat, že jsem se uklepnul natolik, že soud přesvědčím, že skutečně kupujícímu muselo být jasné, že se jedná o omyl.
Ne, to opravdu neklapne.
Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou
Vy mu nemůžete poslat, že jste obdrželi objednávku, tím uzavíráte smlouvu. Prostě ty VOP jsou nesmysl.
ja to chapu, ale vy tu umyslne uvadite absurdni priklady 50% ci 70% abyste dodal vasemu tvrzeni vahu. a tak to jeste jednou zopakuji, pokud vas polozi naklady na postovne u prumerne mene nez 1% vracenych zasilek nebo i tech vasich hodne prepalenych 6%, tak bezte prosim delat nekam do fabriky k masine pac jste totalne neschopny obchodnik a nebrecte tu jak vas zakaznici ruinuji.
Psat si tam muzete co chcete, rozcupuje vam to prvni soud ke kteremu s tim pujdete. Podstatne neni, co si tam napisete, ale to, zda mohlo/bylo zakaznikovi zcela zrejme ....
Rozsudky si najdete sam.
Vubec nehlede na to, ze neco takoveho = prodejce se snazi vochcat zakaznika + samozrejme vase povinnost zbozi predvadet (pekne rozbalit, zapojit ...).
Moc by me zajimalo, jak by ste soudci vysvetloval, ze ste sice smlouvu neuzavrel na dalku, ale zbozi jste nepredvedl. Proc myslite, ze vetsina marketu (tedy kamennych kramu) bez kecu vraci prachy podobne jako eshopy? No prave proto, ze zbozi taky nepredvadi, a jsou si toho velmi dobre vedomi.
BTW: Navic by ten soudce (v souladu s ostatnimi rozhodnutimi) samozrejme dovodil, ze se snazite poskozovat zakaznika, a ze jste zaroven nesplnil svou informacni povinnost (vuci VSEM zakaznikum) a tudiz ze mohou zbozi bez udani duvodu vratit neomezene az do doby, kdy svou povinnost splnite.
Pochybuji - banky taky sdílejí seznam osob, kterým nedávají půjčky. Jde jen o to, aby to bylo transparentní a spravedlivé. Příklad: Nemůžete si dovolit odmítnout dodávat na Chanov, protože to je diskriminační - je pravděpodobné, že i na Chanově bydlí alespoň jedna osoba, která si objednanou zásilku normálně převezme, zaplatí a nevrátí - a tato osoba by skupinovým odmítáním byla neoprávněně poškozena. Jenže když odmítnete obsloužit konkrétního provinilce na základě jeho předchozího jednání, je to úplně jiná situace - tady lze jasně prokázat, že si za to může sám. Samozřejmě, musí existovat možnost jak zjistit, zda na takovém seznamu jsem a případně se bránit (pokud jsem tam omylem nebo se mi tím někdo neoprávněně pomstil).
Jenže smyslem toho práva není, aby si "zákazník" něco zdarma vypůjčil. Pokud nějaký zákazník své právo na vrácení zboží zjevně k tomuto účelu zneužívá (pokud se budou agregovat data více prodejců, nebude problém to prokázat: např. pokud opakuje nákup stejného zboží a vždy ho vrací), bude mít prodejce právo ho neobsloužit (protože prodejci zboží obvykle půjčovnu neprovozují).
Ale asi by to chtělo zákonnou oporu, jinak bude takový systém v konfliktu se zákonem na ochranu osobních údajů (resp. jestliže by někdo požádal, aby byl z databáze vymazán, správce databáze by mu musel vyhovět => nebylo by to moc účinné).
tak to mame
a) poruseni zakona o ochrane osobnich informaci (agregace)
b) zakon nikde nerika, kolikrat mesicne/rocne muzu zbozi vratit => muzu jej vracet klidne 10x tydne, stale jste povinen mi prodat => mame tu poruseni zakona - nediskriminace zakazniku
Pocitam ze v privni fazi tak za 30k (stredni garaz), druha stiznost 100k, treti 1M a pak odebrani ZL.
Pravo dane zakonem toti NELZE zneuzivat, uvedomte si to. Je to vase pravo a jen blbec by ho nevyuzival.
Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou - potvrdi obdrzeni objednavky, nikoli potvrdi objednavku. Takze mu poslu neco ve smyslu, zadal jste pres nas eshop objednavku toho a toho, vyckejte na jeji potvrzeni. Cili s dalsimi body zadny problem neni.
Ano, kyzeny cilovy stav je neprodat cloveku, kteremu nebudu chtit prodat, treba kvuli predchozi spatne zkusenosti. O tom je prece celou dobu rec, ne?
A proc bych toho stavu timto nedosahl? Nic mu neposlu - nic jsem nepotvrdil, zadny smluvni vztah nevznikl. Pro koho je to vhodne ci ne, to uz je jina otazka.
Bééé...teď jste mě dostali, fňuk. Já pláču, podívejte. Sice jsem o tom, že já mám vratky 50 % nebo 70 %, že mě nebo kohokoliv 1 % přepravného z vratek položí, nebo že mám vůbec eshop nenapsal ani slovo ale klaním se před vámi. Máte jistě mnoho obchodních zkušeností. Zejména s 1% mudrlanty a se statistikou.
ou to je ale hrubice, nu coz stane se, moje chyba. nastesti jste se ale projevil jako spravny "grammar nazi" a misto argumentu poukazal jen na chybu. a co se tyce meho "naznaku" tak to je prave naopak. nemam tuseni kolik vam je, ale za komara kdyz nekdo chtel do neceho kecat a chtel jste mu naznacit ze tomu nerozumi tak jste rekl "50 ti neni a v rusku si taky nebyl", ale co vam to vysvetluju, vy prece mate iq i v prezdivce tak to prece chapete :)))
zrovan na tebe ty vychcánku jsem vymyslel zase moje právo požadovat celé a kompletní zboží a to včetně původního transportního obalu...takže pokud mj původní přebal zásilky vyhodíš a pak budeš požadovat celou kupní cenu, klidně půjdu i do soudu. I přebal zboží je součástí objednávky-zboží - takže :
Toto ustanovení zákona však nelze chápat jako možnost bezplatného zapůjčení zboží. Spotřebitel v případě využití práva na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí plnění, musí dodavateli vydat úplně VŠE, co na základě kupní smlouvy získal. Pokud to již není dobře možné (např. v mezidobí bylo zboží zničeno nebo spotřebováno), musí spotřebitel poskytnout peněžitou náhradu jako protihodnotu toho, co již nemůže být vydáno. Pokud je vrácené zboží poškozeno jen částečně, může prodávající uplatnit na spotřebiteli právo na náhradu škody a započíst svůj nárok na vrácenou kupní cenu. Prodávající je v takovém případě povinen vzniklou škodu prokázat. Prodávající spotřebiteli v takovém případě vrací jen takto sníženou kupní cenu.
Osobně si myslím, že to lidé budou i nadále zneužívat ve stejné míře jako doposud. Většina lidí prostě nejsou hajzlové (jenom si to u nás, z mě záhadného důvodu, spousta lidí myslí). Mimochodem, pokud si chtěl někdo zboží jenom vypůjčit, vyplatilo se mu to i za to poštovné - takže v podstatě žádná změna.
Gratuluju, jenom jsem cekal kdy se objevi prvni takovy expert.
Podminky byly vypracovany ve spolupraci s advokatni kancelari Mašek, Kočí, Aujezdský, viz http://www.apek.cz/8509/2140/clanek/vzorove-obchodni-podminky/
Ale predpokladam ze tve pravni znalosti jsou lepsi, vid.
Aha, nepřijde. No, to si ale moc nezaobchoduje, takový eshop... to je asi docela k ničemu, ne? To, že ho "odesílá automaticky", to má nastaveno asi většina všech eshopů, to jsou jim ty vzorové podmínky hodně platné. :-P Jinak s panem Aujezdským si nijak povídat netoužím, přečtení mi zcela stačilo. Místy to mají opoznámkované jako vánoční stromeček, ale jako napotvoru k tomuhle zrovna žádná poznámka není, nemluvě o tom, že si to odporuje s dalšími ustanoveními oněch VOP. Např. tímto:
3.4 ... Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce ...
z čehož v podstatě nijak neplyne možnost prodávajícího tu objednávku nepotvrdit, přičemž
3.6 Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. "
Pak nechápu, jak si představuje pan Aujezdský realizaci toho bodu
3.5. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
když už je ta smlouva podle předchozích citovaných bodů stejně uzavřena, tak už je mu to celkem houby platné.
No suma sumárum, nevím, kolik za tohle zaplatili, já bych za to teda neplatil nic. Ono totiž psát VOP tak, že předpokládám, že někdo sedí u počítače a ručně potvrzuje objednávky, to je tak trochu padlé na hlavu.
A ty asi nechápeš, že to statistický 1 procento je průměr všech eshopů. Nebo-li např. u 1000 shopů je to 0 %, u 100 jinejch je to 70 %. Průměr všech vrácených zásilek při průměru 1000 objednávek / rok / 1 eshop je cca 6,3 %. Už chápeš jak je to s tim kuřetem? Rozdil mezi 0 %, 50 % a 6,3 % chápeš?