Hlavní navigace

Názor k článku E-shopy: kvalita x kvantita = konstanta od Michal Pobežal (Mall.cz) - Přeji Vám pěkný den a děkuji za Váš pohled...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 8. 2006 10:59

    Michal Pobežal (Mall.cz) (neregistrovaný)
    Přeji Vám pěkný den

    a děkuji za Váš pohled na věc. Zkusím v několika řádcích nastínit pohled Internet Mallu:

    Ke skladové dostupnosti:
    Výhodou internetových obchodů jsou minimální skladovací prostory - proto, aby zboží mohlo být levnější. Tak tomu bylo i u Internet Mallu, ale právě dlouhé dodací lhůty nás přesvědčily o nutnosti vlastních skladů. Nyní máme nový sklad (foto) se zbožím za cca 40 milionů - jde hlavně o rychloobrátkové a nedostatkové zboží - a máme ho kvůli co nejkratším dodacím lhůtám. Máte pravdu, že se tam nevejdou desetitisíce položek, tak abychom byli schopni uspokojit každého - to bohužel není v silách nikoho. Ovšem musím také dodat, že jako "malé šikovné Bílé zboží" bychom žádný takový sklad neměli vůbec - prostě bychom ho neufinancovali.

    Ke kvalitě servisu:
    Mrzí mě, pokud máte s námi takovou zkušenost. Velmi přísně totiž trváme na tom, aby každý obchod vedl odborník, který se musí neustále vzdělávat v oboru a umět odpovědět takřka na jakoukoliv otázku. To se týká Bílého Zboží, Pneuexperta i jiných. Některé obchody (Bartsport, Cykloexpert, Happy Animals, Last) mají dokonce své specializované kamenné prodejny s plným sortimentem. Tito lidé také poctivě odpovídají na dotazy a komentáře pod zbožím. Naše obchody se tak staly diskusními fóry k jednotlivým produktům a zákazníci si sami sdělují zkušenosti. Pro obrovské množství těchto komentářů odpovídáme jen registrovaným uživatelům, a to téměř vždy do 24 hodin od položení dotazu (ano, je možné nalézt i několik výjimek, víme o nich a pracujeme na tom). Odpovídáním na dotazy zaměstnáváme mnoho lidí, je to velmi drahé, ale snažíme se tuto hodnotu zákazníkům dát. Zprvu Bílé Zboží ani takové diskusní poradny nemělo, nyní již několik let jsou a věřím, že děláme vše proto, aby s růstem společnosti ke snížení kvality nedocházelo.

    Na závěr k dalším výtkám - souhlasím s Vámi, že s růstem společnosti příchází i některé potíže. Řešíme je, řešíme je s chybami, učíme se na nich, ale snažíme se, aby "zákazník byl stále náš pán", i když to může znít jen jako hloupá fráze. Zůstat "malé šikovné Bílé Zboží" by asi bylo pohodlnější. Rozšiřování je náročný proces lidsky, kapitálově, z hlediska procesů ve firmě, a jak jsem psal, vše se učíme. Jsme ale přesvědčeni, že to je jediná možnost, jak ustát obrovský tlak na prodejní ceny a být pro zákazníky stabilním partnerem. A věřím, že to zvládneme dotáhnout do konce, abyste u nás zase rád nakupoval. A pokud to nezvládneme, aspoň budete mít za pár let téma na článek o "internetovém obchodu, který měl zůstat malým". Ale já doufám, že Vám tu příležitost nedáme :-).

    Přeji Vám i čtenářům pěkný zbytek dne

    Michal Pobežal
    Internet Mall, a.s.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).