E-shopy se dopouštějí stále stejných chyb, ČOI udělila tucet pokut

Česká obchodní inspekce (ČOI) informovala o výsledku kontrol internetových obchodů v únoru tohoto roku. Kontroly byly zaměřené zejména na dodržování povinností spojených s informováním zákazníka o právu odstoupení od kupní smlouvy a o dalších důležitých informacích. Česká obchodní inspekce provedla 57 kontrol a nedostatky byly zjištěny ve 44 případech, tedy ve více než 75 procentech. Od počátku roku bylo kontrolováno 101 subjektů zabývajících se prodejem zboží prostřednictvím Internetu, přičemž…

Česká obchodní inspekce (ČOI) informovala o výsledku kontrol internetových obchodů v únoru tohoto roku. Kontroly byly zaměřené zejména na dodržování povinností spojených s informováním zákazníka o právu odstoupení od kupní smlouvy a o dalších důležitých informacích. Česká obchodní inspekce provedla 57 kontrol a nedostatky byly zjištěny ve 44 případech, tedy ve více než 75 procentech. Od počátku roku bylo kontrolováno 101 subjektů zabývajících se prodejem zboží prostřednictvím Internetu, přičemž porušování zákona o ochraně spotřebitele bylo zjištěno v 69 případech (tj. skoro 70 procent).

Hříchy provozovatelů e-shopů jsou víceméně pořád stejné: neposkytování informací spotřebiteli o možnosti odstoupení od kupní smlouvy, chybějící české návody, nedodržování lhůt pro vyřízení reklamací, chybějící identifikační a kontaktní údaje, slevy neodpovídající realitě. Česká obchodní inspekce v únoru uložila e-shopům tucet pokut v celkové hodnotě 19 000 korun. Tři desítky případů budou řešeny ve správním řízení. Dvě zjištění jsou nadále v šetření. (Tisková zpráva)

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 3. 2010 11:01

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »