E-svět podle Internetové Asociace

Říká se, že hranice mezi genialitou a šílenstvím je úzká. Kam zařadit nejbizarnější událost léta 2005 na českém Internetu, aktivity Internetové Asociace (IA)?

Kontroverzní praktiky Internetové Asociace byl autorův životní článek. Jen považte: lživé proklamace o registraci na pražském magistrátu, prolhaný spamový dotazník – sbírající data o konkurenci – sprostě zneužívající jména slovutných internetových firem a Evropské unie, utajovaní členové z „daňově-legislativních“ důvodů, záhadné představenstvo složené ze studentů VŠE, dokonale tajné sídlo ve firmě Total Solutions s.r.o. (tak tajné, že IA neznal ani její ředitel Karel Kolář), poptávka neziskové organizace po internetovém programu za půl milionu korun… To vše pod hábitem vzletných cílů IA o rozvoji internetového prostředí.

S napětím čekal na oficiální vysvětlení IA, jež mělo vzejít z „mimořádného zasedání všech členů“.

25. srpna se redaktorovi Lupy Janu Ambrožovi po vydání onoho prohlášení zhroutil svět. Byl – stejně jako EU, Seznam nebo Pooh.cz – zneužit Internetovou Asociací. Ta nemá žádné představenstvo, členy, ani registraci. Její předseda Petr Kavánek nejen že nepracuje v DHL, ale dokonce vůbec neexistuje. Zbyl po něm jen elektronický podpis a … (pozn. red.: o mrtvých jen v dobrém).

Dále autor s hrůzou zjistil, že posloužil „tajnému úkolu článku“, který měl odhalit chybu v „Matrixu“. Což o to, vyvrácení oblíbeného filmu by mu příliš nevadilo. Horší už je, že byl využit jako počítadlo, aby IA mohla prohlásit, že „na Internetu je desetkrát méně čtenářů, než plyne z ‚nezávislých‘ internetových statistik“, a posléze nabídnout své údaje odborníkům z oblasti reklamy. Statistiky přístupů webu IA čítají něco přes 1300 návštěvníků za srpen (upozornil Radim H.) a podle čerstvých informací nahradí skomírající NetMonitor, iAudit, eMerite i Navrcholu s Toplistem.

Aby potupa redaktora Lupy byla dokonána, byla mu nabídnuta korektura dehonestujícího prohlášení IA s pokoutnou nabídkou další spolupráce. Zničený a všech ideálů zbavený autor se zmohl pouze na naříkající „Proč? Proč jste veřejně všem lhali?“, načež mu bylo Karlem Kolářem odseknuto, že takový je internetový marketing. Na poslední otázku, zda se neobává odporu ze stran zneužitých „sponzorů“ či ošálených dotazníkových respondentů, mu byl odpovědí hurónský smích: „Jen ať se ozvou!“

Od té doby už nikdo Jana Ambrože neviděl ani o něm neslyšel. Je offline, volané číslo je „dočasně nedostupné“. Ano, milí čtenáři; Petr Kavánek nebyl sám…

Slovy IA, redakce Lupy vytvořila fiktivního redaktora Jana Ambrože, jehož vystupování mělo už samo o sobě vzbuzovat pozornost kontroverzních internetových podnikatelů. Jeho prezentace a písemná forma projevu byla mírně naivní a drze „pičmulínská“, tedy pro dekadentní internetové vrstvy zajímavá. Jan Ambrož měl jediný úkol: svým prostřednictvím nalákat hlavní představitele a ukázat v plné nahotě, co vše je na českém Internetu možné.

UX16

Šíleně geniální. Vítejte v elektronickém světě podle Internetové Asociace. Jak se vám líbí?


Stanovisko redakce Lupa.cz:
„Chceme věřit, že aktivity podivné společnosti vystupující pod názvem "Internetová Asociace“ byly míněny jen jako vtip, který se bohužel hodně nepovedl. Je sice naprosto zřejmé, že zavádějící tvrzení, která se objevila na stránkách této společnosti a která poškozují dobré jméno našeho serveru Lupa.cz, nemají nic společného s realitou, přesto však ještě zvážíme, zda nebude nutné proti této společnosti podniknout případné právní kroky."

23 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 9. 2005 13:04
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »