Hlavní navigace

eBay musí lépe hlídat prodejce falešných hodinek či kosmetiky

Petr Kočí

Prodej napodobenin značkového zboží přes aukční server eBay by měl být v budoucnu o něco složitější. Soudní dvůr Evropské unie ve svém včera zveřejněném rozsudku stanovil, že aukční gigant je za falšování značkových výrobků právně odpovědný, pokud jejich prodej aktivně podpoří reklamou. Stačí přitom, že se nepravé hodinky či kosmetika objeví v některém z jeho reklamních systémů, které automaticky propagují nejzajímavější nabídky od stovek tisíc registrovaných obchodníků z celého světa.…

Prodej napodobenin značkového zboží přes aukční server eBay by měl být v budoucnu o něco složitější. Soudní dvůr Evropské unie ve svém včera zveřejněném rozsudku stano­vil, že aukční gigant je za falšování značkových výrobků právně odpovědný, pokud jejich prodej aktivně podpoří reklamou. Stačí přitom, že se nepravé hodinky či kosmetika objeví v některém z jeho reklamních systémů, které automaticky propagují nejzajímavější nabídky od stovek tisíc registrovaných obchodníků z celého světa. Zodpovědnost ponese eBay také v případě, že včas nezareaguje na stížnost zákazníka nebo majitele ochranné známky a dalšímu prodeji falešných značkových věcí nezabrání. Verdikt je výsledkem žaloby francouzskího výrobce kosmetiky L'Oréal.

START17

Podobně rozhodl v roce 2010 Nejvyšší soud USA ve sporu s výrobcem luxusních šperků Tiffany: eBay nemusí pravost všech prodávaných předmětů sám ověřovat, musí však briskně reagovat na stížnosti majitelů příslušných práv. O dva roky dříve ve Francii eBay podobný proces prohrál a musel firmě LVMH, majiteli značek Louis Vuitton, Moët a Henessy, vyplatit 40 milionů eur.

Zdroj: Spiegel Online

Našli jste v článku chybu?