Hlavní navigace

Eliška Vyhnánková: Na kolika sítích jsi, tolikrát jsi firmou… nebo ne?

 Autor: Isifa
Eliška Vyhnánková 31. 10. 2013

Sociálních sítí je mnoho. Možností jejich využití ještě víc. Naučte se je používat ku svému prospěchu. A naučte se také některé z nich vynechat.

Až strašidelně často narážím na dva extrémní názory na působení v sociálních sítích. První z nich většinou vychází z úst vedoucího pracovníka, který má rozhodující slovo a jehož podřízení jen odevzdaně krčí rameny a jsou rádi, že nemusí dělat nic navíc. V různých obměnách zní přibližně takto: „Na sociálních sítích být nepotřebujeme, sociální sítě dělat nebudeme, tamty fejsbuky mně osobně nepřipadají vůbec jako něco, kde bychom chtěli být, tam se řeší jen samé blbosti.“ Což o to, s poslední větou se dá těžko polemizovat.

Druhým, opačným extrémem, je někdo, koho bychom mohli nazvat „sociální tryskomyš“ ®. Protože jsou ty sociální sítě tak populární a všichni o nich mluví, ostatně je to aktuální trend, je potřeba být na všech. Je jedno jak, ale hlavně, že tam jsme. Profil na Facebooku, okopírované zprávy na Twitteru, třetí kopii na Google+, jedno dva roky staré video na YouTube a fotky z posledního teambuildingu na Rajčeti. Hurá, jsme tam! Jsme moderní!

Ano, existují firmy, pro které komunikace na sociálních sítích není potřebná. Ano, existují i firmy, které působí na většině relevantních sociálních sítí a dělají to velmi dobře. Ale troufla bych si tipnout, že se jedná v obou případěch tak o 10 až 20 % z těch, které si hrdě hýčkají svá stanoviska. A možná budu i tak napadena za přílišný optimismus.

Dělat sociální média je věc zdánlivě jednoduchá (prostě tam flákněme ten příspěvek), ale skrývá mnoho zákoutí, které ji mohou udělat kvalitnější a efektivnější. První a nejdůležitější součástí dobré komunikace je znalost našich zákazníků a skupiny, kterou chceme oslovit. Druhou pak precizní znalost mechanismů jednotlivých sítí.

Na Facebooku můžete rozličné cílové skupiny nalákat na zajímavé soutěže, zapojit aplikace, zaplatit si dobře zacílenou propagaci a ukázat jim, jaké úžasné produkty a služby vaše sexy firma nabízí. A komunikovat! Odpovídat na dotazy, řešit připomínky, ptát se na názory.

LinkedIn, který záměrně uvádím na druhém místě, je často opomíjený a přesto velmi důležitý nástroj pro navazování obchodních kontaktů. Jste B2B firma? Nejste si jisti působením na Facebooku? Zapojte své zaměstnance, pomozte jim vytvořit profesionální profily na LinkedInu, založte firemní stránku, naučte obchodníky přes LinkedIn komunikovat a vyhledávat příležitosti. Zapojte se do odborných diskusí, sdílejte relevantní informace a ukažte se jako leader v oboru.

Na Twitteru je v současnosti 183 tisíc českých a slovenských účtů. Je to málo? Je! A víme proč? Víme! Pochopit pravou sílu Twitteru není snadné ani pro běžné uživatele, natož pro firemní komunikaci. A navázat kontakt s cílovou skupinou je mnohem náročnější, než zapnout na Facebooku propagaci stránky. Ale pokud najdete své followery a dokážete si je hýčkat, máte nakročeno na lovebrand.

Znáte ten vtip o sociální síti Google+? Neznáte? No právě. Mám mezi přáteli pár těch, kteří na Google+ nedají dopustit, a většinu těch, kteří tam přijdou jednou měsíčně. Rozcházejí se názory uživatelů, odborníků, dokonce i analýzy předních světových firem. Přesto tu najdete stránky, které mají desítky tisíc followerů a pokud se na něčem obě strany shodnou, tak je to výhoda ve výsledcích vyhledávání u aktivních stránek. Ostatně: jedná se o produkt Googlu.

YouTube, Flickr, Tumblr, Pinterest, Instagram, Foursquare… služeb je mnoho. Možností jejich využití ještě víc. Naučte se je používat ku svému prospěchu. A naučte se také některé z nich vynechat. Možná budete příjemně překvapeni. V obou případech.

Našli jste v článku chybu?

31. 10. 2013 22:04

Jago (neregistrovaný)

a musím ocenit jeho objevnost a informační přínos. :-P

31. 10. 2013 11:47

Hmm (neregistrovaný)

K čemu používat kterou sít NEnapoví ta mapa. Ta mapa je jen přehled o ničem. Kopie statusů je OK, ale není to smysluplné využití všech kanálů. Myslím si, že by to chtělo nějaký plán, jak, co a kdy využívat.

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube