Plně souhlasím a také jsem to vyhodnotil jako jediný možný důvod (ale třeba pání seznamáci jsou tací stratégové, že sledují vyšší cíle s ohledem na 50let :-)) je akvizice domény.cz.
Stratgie Seznamu je v získávání jednoduchých domén prvního řádu a nejlépe obecné označení produktu -> novinky.cz, sport.cz, horoskopy.cz, super.cz atd.
To jim pomáhá hlavně k přílivu těch, co se s internetem moc nekamarádí, mají slabou paměť a pod.
Domény jsou dobře zapamatovatelné a označení je blízké službě. Rozhodně je pro email lepší psát email.cz než mail.centrum.cz (ono vysvětlete nějaké liebe blonde že tam nemusí být www) nebo sport.cz nez sportplus.cz. Zařazením této domény do vlastní stáje se seznam zase trošku více přiblížil myšlení své klasické cílové skupiny. Reklama na Li*l by byla ideální...
Když už budeme mít přenostitelnost mobilního čísla, co takhle přenositelnost freemailu? :-)
Podivejte se na 100 nejvetsich svetovych serveru a uvidite, ze to s temi peknymi domenami neni tak horke. Znacka se da vybudovat i z nesmyslu jako je Google, nebo v CR iDnes. Domeny jako sport.cz se daji hure chranit. Takze dobra domena neni zarukou uspechu - pokud na ni neni dobra sluzba.
to nepopiram. Kazdopadne pri stavajici konkurenci se lepe protlaci jednoduchy obecny nazev (treba seznamka žee?).
Nikde jsem nepsal, že se nedá vybudovat jiná značka (btw: pokud vydávám tištěné noviny DNES a založím si internetovou divizi iDNES přijde mi to docela logické a ne jako nesmysl).
To je na delsi diskusi. Seznamka sama o sobe je stejne zajimava jako seznameni, ale jaksi jsem to asi s kolegy tenkrat delal lepe nez to seznameni.cz. Ostatne Rande, ktere komusi nefungovalo a ja to koupi je dnes 2x vetsi nez seznamka - prave proto, ze je to lepsi obsah/funkcnost. To vsak neznamena, ze je to jmeno vhodne pro komunitu. Pochybuji, ze si date jmeno seznamka nebo rande na tricko... Mimo to nejde seznamka ochranit a tak si na kazdem inzertnim serveru a hlavne portalu udelaji seznamku svoji.
je to opravdu na delsi diskusi a hodne zalezi na konkretnim pripadu. Mate pravdu, ze obecne jmeno tezko ochranite a jako obchodni znacku to pouzijete tezko. Ale mate-li obchodni znacku portalu (to co si na tricko dam :-) ) a pro jednotlive sekce pouzivate obecna jmena, muzete lovit i segmentu nevyhranenych a neobrandovanych lidi, kterym se to dobre pamatuje libi nebo to proste napistou.
tedy funguje-li model takto
Obchodni jmeno portalu
-> email.cz pro email
-> sport.cz pro sport
.
.
-> obecne.cz pro obecne
je to rozhodne vyhodou a lepsi nez nesmyslne vymyslet nazvy sluzeb, ktere nejevi nijak prislusnost k portfoliu a tezko se zarazuji (napr. sportplus + bleskove k centru) Strategie Seznamu "Sneco" není špatné, ale tohle je více profi.
takze si rozumime? Pro portal jsou obecna jmena ok, samostatne maji sva omezeni, pokud se jim nepovede dostat ohromny podil na trhu - viz domena Seznam.cz :-)
souhlasím, nicméně portál velikosti seznamu si může dovolit expanzi v obou směrech. mít svoje unifikované s weby a k tomu jako doplněk i nějakou tu přímou doménu (email). Postupem času může vyhodnotit přínos.
jo vy jste expert koukam.
nic moc jste nam nerekl, do diskuse jste si zadal link a jeste uz jen podle nazvu a obsahu a barev je videt, ze jste parazit, ktery se snazi prilepsovat na uspechu nekoho jineho.
Hold, ja na vasem miste bych chodil kanalama a palily by me prsty, vy jste nad veci.
1./ kazdy vi (i vy!) ze S-radu pouziva seznam
2./ domenu jste si registroval v dobe, kdy uz seznam mel sluzbu zbozi, tudiz jte nemohl mit cisty umysl
3./ cervene S a cerny napis jsem uz taky nekde videl.
Rikej te si co chcete, sam dobre vite, ze to tak je.
- to ze seznam koupi tuto sluzbu od jyxa slo predpokladat uz od jejiho zverejneni jyxem (sami propagovali, ze ji chteji prodat)
- ano, domenu jsme registrovali pred casem, ale premyslime o ni uz tak rok
- cervene s ma sice mino jine i seznam (a take s morava leaing,sautoleasing,sbydleni ma tusim zlute) ale vzhledem k tomu, ze jde pouze o napis, tak vas to nemusi tak iritovat :)
Seznamu to přece vůbec nevadí!! Ani ty Jirko Palasi se nemusíš obávat, že by to Seznamu vadilo!
Ano, přesně to si myslím: dochází k unifikaci NADPISŮ na Internetu. Koukněte se na výsledek fulltextu Googlu, Yahoo, Lycosu a MSN. Je to to samé. Koukněte se na největší korporátní weby. Grafika je jiná, ale textovy NADPIS je podobný.
Uživatelé chtějí stejný textovy NADPIS, protože když se naučí ovládat službu A, naučí se zároveň ovládat službu B. Takový "profláklý" TEXTOVY nadpis se pak stane průmyslovým standardem.
Seznam prostě vymyslel určitý typ TEXTOVEHO nadpisu, který uživatelům vyhovuje. Podobně jako jim vyhovuje volant v autě a myš a ikonky na desktopu. SZbozi.cz se inspirovalo, ale přidali spousty svých vylepšení. Ikonky, portéty, Java aplikaci a další vylepšení. V čem se rozhodně neinspirovali, je čtení format konkretniho obrazku. GIF je pro takového běžného, počítači nepolíbeného uživatele zcela matoucí. JPEG je lepší.
Volant a pedály jsou stejné jako u Seznamu. Proč? Protože vymysleli dobrý textovy nadpis. A já se skutečně domnívám, že za pár let budou všechny weby vypadat takto. A ty, které tak nebudou vypadat, budou ztrácet svoji tržní pozici. Je to možná odvážné tvrzení, ale podnikám již dlouho, abych mohl něco takového prohlásit.
Ivo Lukašovič
Ps. Doufám, že i naše logo se stane průmyslovým standardem
Ten Ivo ale zblbnul, nejen, ze zapomel, ze se pisi s dvema L, dvakrat se spatne podepsal a jeste napsal blabol :-)
Uroven anonymnich falsifikatoru na Lupe je opravdu slaba.