Ericsson: Rozlišování zákazníků na tarifní a s předplacenkou brzdí rozvoj služeb

Také snižuje operátorovu efektivitu. Trh s mobilními službami se od svých počátků proměnil natolik, že potřebuje jednotné interní systémy, tvrdí Ericsson, který je nabízí.

Předplatné karty kdysi pomohly k tomu, aby se ze služby pro horních několik procent stala služba lidová, vypráví Ericsson ve svém „výzkumu“. Jenže tenkrát zavedené vnitřní rozlišování dvou typů zákazníků operátory brzdí, tvrdí dále Ericsson, který se tak operátorům snaží prodat své sjednocené systémy účtování, jež dovedou jednotně obsluhovat jak ty zákazníky, kteří platí předem, tak ty, kteří platí až po poskytnutí služby, i případné křížení obou modelů.

Na počátku předplatných karet byla obava mnohých zákazníků o to, zda si drahou mobilní službu budou moci dovolit platit paušálně, snaha o kontrolu nad výdaji, a v některých případech i to, že někteří by smlouvu se zpětným placením ani nedostali.

Vysoký podíl předplatných karet — i přes 90 % ze všech zákazníků — je stále vidět na trzích rozvojových, zatímco ve vyspělých zemích je tento podíl mnohem nižší.

Jenže nasycený trh se proměnil. Ceny volání už nemohou být ani na předplatných kartách vysoké, a kromě toho začínají nad hovory převažovat data. Celkově je pak k zákazníkově spokojenosti potřebí vyšší pružnosti účtování, tvdí Ericsson, který dále doporučuje soustředit se na celkové potřeby zákazníka, ne na jednotlivá zařízení.

Nové, pružné systémy přitom snáze zavádějí operátoři v zemích rozvojových. Ericsson uvádí příklad MTN Congo (součást skupiny MTN), jež ohlásilo zavedení sjednocenného systému v roce 2010. V něm jsou zákazníci spravováni jednotně, bez ohledu na to, jak platí — systém tedy nabízí operátorovi i zákazníkům velkou pružnost ve způsobech účtování a placení za služby. Všichni jeho zákazníci mohou mít stálý přehled o provolaných prostředcích, a dostávají sjednocené vyúčtování, i když využívají více druhů služeb.

KL_NOMINACE

Dalším uvedeným příkladem je Wind Hellas, trojka na telekomunikačním trhu v Řecku, jenž také obsluhuje zákazníky jednotně a vystavuje jim za různé služby jedno sjednocené vyúčtování.

Doporučení od Ericssonu vyznívají v rozporu s tím, že na českém trhu pozorujeme nyní tříštění na různé „virtuály“ a oddělené „značkové přeprodejce“.

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 11. 2013 14:16

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »