Ja jsem pred nedavnem mel obdobny problem s Paegasem. Upominku jsem zaplatil okamzite po jejim obdrzeni ( asi 7 dni pred vyprsenim splatnosti ), ale jelikoz bydlim v Kladne zrejme se platba zdrzela a me zablokovali odchozi hovory. Slecna z Paegasu se se mnou skoro nebavila, jen me suse zdelila, ze dokud k nim platba nedorazi mam smulu. Nedovedu si vubec predstavit co bych delal, kdybych byl napriklad v horach a na funkcnosti spoleni mohl zaviset muj zivot.
No, pak je mozno stale volat tisnove volani....to asi pro zachranu zivota pripadne staci. Jinak asi souhlasim s tim, ze by jak EuroTel, tak Paegas mel hodnotit predchozi platebni moralku a podle toho pripade blokovat. Napriklad by mohl prodlouzit dobu pred odpojenim o jeden mesic a podobne....Mohu rici, ze mam podobne zkusenosti a to za cca 5 let co jsem u EuroTelu zaplatil radove statisice za nase telefony.A pokud je nahodou nejaky proble, tak nas nemilosrdne vypnou:-(((
Ono ani tak nejde o to, ze maji nazev "Eurotel", nebo "Paegas" ale spise o to, kdo sedi na mistech "telefonistu - radcu" Oba dva si stezujete, ze se s Vami bavily nevybirave... V tom je prvni zadrhel. Uznavam ze k reseni tohoto problemu obe spolecnotsi stavi ponekud radikalnim zpusobem. A to se asi jen tak brzy nezmeni. Na to plati jen jedna vec a to je zdrava konkurence. Az budou ceny tak nizko, ze niz ut to vice nepujde, budou se vsichni operatori snazit ziskat nove zakazniky na zajimave sluzby...ale jsem zvedav, kdy je zacne zajimat i dalsi stranka veci a to je pristup ke svym zakaznikum.Asi tu plati lidove porekadlo, kdyz ptacka lapali, pekne mu zpivali...ale v dnesni dobe uz to takhle dal nepujde. Max
Marku, pro Tvou útěchu:
již 3x se mi stalo, že mi Paegas zablokoval volání z důvodu nezaplacení. 2x to byla vina operátora (nedostal jsem fakturu), 1x moje. Posledně mne dokonce vypnuli bez varování, naostro. Opětovné nahození trvá vždy tak týden v případě bankovního převodu, do 72 hodin v případě zaplacení cash. Chování k zákazníkům (poměrně dobrým zákazníkům) mají však hrozné. Já jako podnikatel si dobré zákazníky hýčkám, operátoři si je "nasírají". E-mailové dotazy Paegas totálně ignoruje. Avšak trpělivost pomalu dochází, tak se chystám k Oskarovi. Nedělám si však velké iluze.
Pozoruji to uz dlouhou dobu, kvalita sluzeb Eurotelu je cim dal tim horsi.
Posledne jsem pri volani na podporu zakaznikum neveril svym usim. Ta nana, ktera sedela na druhe strane, stihla behem 2 minut rict 18x, to je za kazdou vetou, anoooo ? A navic mi stejne neporadila.
Jindy jsem cekal 20 minut, nez jsem se dostal k prepazce kvuli prevodu telefonu z firmy na firmu. Proc ? Protoze v dobe nejvetsiho provozu (rikala ta slecna za prepazkou) fungovaly jen dve pracoviste ze ctyr. Pritom v pobocce se ve stejnou dobu zjevne nudili min. 3 zamestnanci Eurotelu.
Uz se tesim na dobu, kdy ukolem bude zakaznika si udrzet namisto dnesniho zakaznika ziskat.
Jo hyčkat.....patřím mezi takzv."významné zákazníky"...u EuroTelu a stejne je to jedno. Dokonce je zrizena spec.sluzba pro "nas"...zadejte *77 a jste tam...akorat musite mit ident.cislo:-((( ale stejne to nepomaha..proste konkurence je slaba...
Jak tak prochazim tuhle diskusi, tak zjistuji ze budu asi vzacna vyjimka, jsem zakaznikem EuroTelu uz od 1996 roku a zatim jsem zadne problemy nemel (pocinaje aktivovanim sms /tenkrat jeste postou/ pres roaming a prepis telefonu a ted nastavenim inkasa)
Doufam, ze nejsem sam,
Michal
Naši si tam chtěli zavést platební kartu (nikoliv tu, ze kterou můžou jít do záporu, ale tu, kterou můžou platit až do výše stavu svého účtu, popř. limitu).
Přestože průměrný zůstatek na tom účtě za posledních cca 10 let byl přes 100000, tak vzhledem k tomu, že minulý měsíc (od podání žádosti) to jednou kleslo asi na 60000, tak se s nima odmítli bavit, že nesplňují podmínky (minimální zůstatek 70000). Tomu se říká "vážit si zákazníka". Toto je rok starý zážitek.
... mam na mysli GO/Twist kupon -- jakmile byl na trhu, sel jsem do toho. Je to draha legrace zvlast ve spicce, ale z teto strany je po buzeracich. Kez by tak slo delat vetsinu styku s vrchnosti (financak, socialka, zdravotni, fronty na Ceske poste atd. atd.) a s temi, na kterych jsi zavisly.... Klidne bych si jeste vice priplatil za komfort, kdyby mne nikdo nenutil do procedur, ktere mne ponoukaji vrazdit (formulare, fronty, podlezani urednictvu ...)
David
u Oskara zatim problemy s odpojenim nejsou, nezaplatil jsem - nedosla faktura,, a po 14 dnu mi dosla SMSka, ze bych snad mohl urovnat castku. Tak jsem urovnal, celkem s 1 mesicnim spozdenim a bylo to v pohode. Jeste se mi na Info lince omluvili, ze poslali fakturu pozde a ja jsem byl spokojen, ze muzu bez problemu volat, oni, ze jsem zaplatil.
U Oskara totiz vi, ze problemy s fakturaci jsou i na jejich strane a ne jen na strane zakazniku
Vy jste asi necetl ten clanek a nasledujici nazory asi dost pozorne? Tam se pise o tom ze SLUSNY ZAKAZNIK ktery platil VZDY V CAS je povazovan firmou Eurotel za ZLODEJE a chova se k nemu jako k ZLODEJI, protoze jednou zaplatil pozdeji (z lidsky zduvodnitelnych duvodu) nez mu stanovila datum splatnosti. Vzdycky jde prece o slusnost!? Nebo ne?
Asi nechapu, co ma byt timto clankem kritizovano. Nelze se prece divit nikomu,kdo chce za sve sluzby platit spravne a v terminu splatnosti. Hlavne v teto dobe, kdy temer nikdo neplati nikomu. Nelze svadet na Eurotel (a Paegas), ze udelate chybu.
Kdo plati jakekoliv sluzby a zbozi prevodem, snad vi nebo zjistil, ze v nasich podminkach prevod skutecne trva 2-4 (nekdy i vice) pracovni dny, pokud se jedna o prevod mezi ruznymi bankami.
Take se mi stalo, ze mi zablokovali tlf. pro odchozi hovory (Paegas), ale po zaplaceni cash jsem ho mel zprovoznen do 2 hodin. Vse je totiz na domluve a pokud nekdo zprdne cloveka na helpline, ze mu nejde telefon, tak on ho zase zprdne, ze nezaplatil. Uz snad prestalo platit, ze se slusnosti nikam nedojdes, jen sepekne projdes.
O tomto nazoru bych polemizoval. Pokud patri mezi vyznamne klienty a koo z nas muze rici, ze mezi ne patri, tak je to asi predevsim z toho duvodu, ze mame vice mob.telefonu a nase platby jsou vcasne a vice nez normali. Muze se vsak stat problem, jako napr. muj odjezd na sluzebni cestu ktera se necekane protahne a pak nema napriklad kdo podepsat prikaz k uhrade do banky a ejhle, nahle na ceste Vas ceka nemile prekvapeni v podobe odpojeni telefonu. Kdyz se snazite celou situaci vysvetlit na infolince, tak Vam suse reknou, ze nemate zaplaceno a basta!! Rzlisil bych tedy neplatice, kteri kazdy mesic dostanou upominku a pod.... a pak bych rozlisil klienta, ketry napr. 2 roky je v pohode, jeho mesicni platby je v radech desitek tisic a najednou je problem, tak take citlive pristupuji. Pokud ne, tak mohu ocekavat, ze tento zakaznik odejde jinam...
To je pravda, ja jsem take mnel lehke problemi se splatnosti faktury jak u EuroTelu tak i u Paegasu, ale je fakt, ze jsem se choval k operatorum maximalne slusne a oni ke mne take. Nakonec se vse vyresilo dohodou. Ano-byl jsem castecne zablokovan, ale protoze platba neprisla na ucet ET vcas ahrozilo uplne zablokovani, zavolal jsem, vse vysvetlil, zafaxoval doklad o podani prikazu a bylo do 30 min,. po poroblemu.
Jo, to je pravda, ale pokud operator (u me Paegas) vyzaduje vcasne platby, mel by to dodrzovat sam. Kdyz jsem pred rokem rusil pausal a prechazel na Twist, chtel jsem po nich vratit zalohu. Podle te nany na infolajne to melo byt na mem ucte do 6 tydnu a po cca. 20 vyhruznych telefonatech (nekecam) mi to prislo za 5 mesicu. Pokud by sis Ty toto dovolil, uz by te davno odpojili a naparili uroky ze zprodleni ... zlatej Twist.
cetl jsem vse a snad mohu i rici pozorne.
nevim jake jsou vase zkusenosti v obchode, ale zkuste nekde nezaplatit faktury, tak dalsi zbozi vam nevydaji, dokud nesplatite vsechny prosle pohledavky.
ostatne, kdo muze zarucit, ze firma, ktera vzdy platila vcas, treba tento tyden prave nekrachuje.
Podivejte se takove velke fimry jako zetor nebo vitkovice, myslite ze plynarny a vodarny od nich dostanou nejakou korunu ??
kdyby jim po nesplaceni faktru utli prisun, tak dnes nemaji pohledavky.
pokud by Eurotel (potamo Pageas) neodpojili tlf. tak taky treba toho dotycneho nemusi nic donutit k platbe.
Pro dodavatele je nezaplaceni faktury znakem, ze neco deje.
Mate pravdu, ze jde o slusnost. A slusnosti je platit odebrane zbozi a sluzby. Pokud neplatim, tak jsem zlodej.
cetl jsem vse a snad mohu i rici pozorne.
nevim jake jsou vase zkusenosti v obchode, ale zkuste nekde nezaplatit faktury, tak dalsi zbozi vam nevydaji, dokud nesplatite vsechny prosle pohledavky.
ostatne, kdo muze zarucit, ze firma, ktera vzdy platila vcas, treba tento tyden prave nekrachuje.
Podivejte se takove velke fimry jako zetor nebo vitkovice, myslite ze plynarny a vodarny od nich dostanou nejakou korunu ??
kdyby jim po nesplaceni faktru utli prisun, tak dnes nemaji pohledavky.
pokud by Eurotel (potamo Pageas) neodpojili tlf. tak taky treba toho dotycneho nemusi nic donutit k platbe.
Pro dodavatele je nezaplaceni faktury znakem, ze neco deje.
Mate pravdu, ze jde o slusnost. A slusnosti je platit odebrane zbozi a sluzby. Pokud neplatim, tak jsem zlodej.
Cetl jsem tu nazor, ze je nevkusny a vyjimka ten, kdo je spokojeny. Vyjimecny je ten dotycny (tusim, ze Michal) tim, ze se jakozto spokojeny ozval.
Nevkusny je prave ten, kdo propasne termin splatnosti a potom hazi spinu na sveho veritele.
Nespokojencum doporucuji Oskara. Jsem zvedav, jak se budete tvarit, az vam prijdou 2 faktury za jedno obdobi. Kdyz jednu nezaplatite, tak vas taky odpoji a to je teprve svinstvo.
Aspoň se nenudíte a máte \"více ze života\". Eurotel se dle mého názoru nepolepší, dokud mu jeho jistých 1,25miliónů zákazníků bude bez odmlouvání platit. Zlepšení nastane až mu začnou zákazníci utíkat ke konkurenci( tak jako v naší firmě- zlatý Oskar)
Tady někdo má slabou paměť. Byl bych rád kdyby lidi kteří začínali na počátku služby GSM Eurotel, si vzpomněli na trable jaké měl Eurotel, ještě rok po spuštění této sítě. Pak zbude jen obdiv co zvládl Oskar za těch pár měsíců.
Zatim jsem u Oskara na zadny problemy nenarazil. Faktury chodi vcas a ja je vcas platim. S problemy typu dve faktury za jedno uct. obdobi jsem se vubec nesetkal.
To co tu všichni píšete o chování největšího operatora mobilních telefonů je pravdou.Před časem jsem u nich zrušil docela vysoký paušal na pět mobilních telefonů a poslední častka , kterou si stíhly ještě odčerpat mi ještě nebyla vrácena , po urgenci mi bylo zděleno , že si mám přečíst všeobecné podmínky , ale jaký je můj udiv , když nikdo s takovou eventualitou nepočítá.
Slusne dohodnout.....zafaxovat....to uz je minulost....kdyz jsem se naposledy dostal do teto situace, vyresil jsem to tak, ze jsem zajel primo do znackove prodejny Eurotelu: zde to slo drive platit primo, tam mi rekli, ze uz to nelze, at to zaplatim na poste, prinesu ustrizek a je to OK. Letel jsem tedy na postu, zaplatil, donesl potvrzeni a zalezitost povazoval za uzavrenou. Jake bylo me prekvapeni po 8 dnech telefony odpojeny...volam na infolinku a tam dama rika: ...ale takto to uz od 1.7.1999 nejde:-((( to Vas spatne informovali v prodejne:-((( a pak kde je odbornost...podotykam, ze se jednalo o zanckovou prodejnu EuroTelu!! Dalsi problem byl, ze platba slozenkou trva o nekolik dnu dele nez prevodem, takze cele se to protahlo asi na 15 dnu...jo jo....Informace se ceni!!!
Ja bych měl na eurotel take připominku.tato firma se nechova jako by měla komkurenci stačí když se podivame na ceny hovoru Go karet paegas nabízi mnohem levnější ceny hovorneho ale v Eurotelu si s tim nedělaji hlavu a vyhlasi tarif go ktery je směšny z mého pohledu protože většina mladych lidi ma spiše twist diky teto strategii eurotelu a tarif Quatro go je velmi nevyhodny.další připominka se týka toho že pokud sedostanete do minusu tak vám zablokují i pamět simkarty.když sem se ptal operatorky k čemu to je tak mi řekla že je to pro moji ochranu abych se nepokoušel volat a uchranilo to mě.což je uplna blbost protože i tak mohu vytočit čislo zpaměti a pokoušet se volat ale je to o tom že člověk si nema kde stěžovat a tak akorat nadává.
Co se tyce rozlisovani podle platebni moralky zakazniku:
nedivim se Eurotelu, ze zamezi odchozi hovory i treba dva roky dobre platicim zakaznikum, zkuste se vzit do jeho role!! Ono se doopravdy muze stat, ze platici zakaznik nezaplati posledni fakturu a pak treba zkrachuje! Znam to moc dobre z vlastni zkusenosti!!!
S tim dodatecnym placenim hovorneho:
existuje jeste jedna moznost a to sice primo vklad na ucet ET u ZIBA to funguje spolehlive, navic pokud donesete kopii na znackovou prodejnu tak tam vse vyridi. Beru to teda podle vlastni zkusenosti v Brne, vim, ze ZIBA nema zase pobocky z kazdem meste ale v tech nejvetsich urcite ano,
To, ze na infolince dva lide na jednu otazku rikaji neco jineho je asi normalni u vsech operatoru (setkal jsem se s tim jak u Paegase tak specialne u Oskara, ktery si myslim v tomto naprosto a neprekonatelne vede!)
Dik a pozornost a ti co jsou spokojeni se take ozvete!! At to tady neni tak chmurny,
Eurotel jsem využíval více než 3 roky a s kvalitou služeb jsem byl velice spokojený. Perfektní signál a veškeré mé požadavky rychle vyřídili. Ale v poslední době mě některé věci dost zaráží. Proto jsem od března přešel na Oskara a jsem velice spokojený. Operátoři jsou příjemní a ochotní, ale hlavně faktury se z cca 2.500 snížily na 1.100 Kč a to volám více než z Eurotelu. U Eurotelu mi totiž připadalo, že si stanovili nějaký paušál a potom posílají faktury pořád v určité cenové hladině bez ohledu na provolané minuty. Ale to je jen můj dojem. Každopádně i když jsem měl už Oskara tak mi přišla od Eurotelu faktura na 2000 což je mi podivné. Jinak kolega má Paegas a je to, co se služeb týká, katastrofa. Bez nadsázky je minimální doba pobytu v jejich autorizované prodejně 60-90 minut. Katastrofa !
To je zajímavý, já mám úplně stejnej pocit (tedy jenom pocit). Já už několik měsíců platím +/- 200,-Kč totéž, a to někdy evidentně volám víc než jindy. Dokonce, když jsem byl 3 týdny pryč a měl doma vypnutý mobil, vše zůstlo v této normě. Je to zajímavé :-))
Je velmi tezke, priklonit se na jednu stranu v tomto sporu. Na jedne strane by mela byt naprosta profesionalita operatora, na strane druhe platebni moralka zakaznika. Myslim,ze Eurotel prijima stejna opatreni jako kazdy jiny podnikatelsky subjekt. Nevidim totiz jediny duvod, proc by se mel operator zatezovat dlouhosahlym rozhovorem s neplaticim zakaznikem a tim vlastne odpirat moznou radu ci pomoc zakaznikovi, ktery vcas plati za dodane sluzby. Predstavte si pozici manazera call centra, ktery pri dennim vypisu zjisti, ze diky neplaticim otrapum nebyli operatori schopni vcas nebo vubec poradit novym ci platicim zakaznikum pri vyberu jine sluzby ci pri jinych problemech.. Ja bych prskal na vsechny strany a rozhodne bych vyvodil jasne dusledky a pravidla.
Davide,
moc tvuj argument nechapu. Preci, ze nekdo nekomu nezaplati vcas je v teto zemi velmi normalni (bohuzel) a tudiz s tim podnikatelske subjekty musi velmi pocitat (vyclenit na to lidi). Nemyslim si, ze by pro operatory byl velky problem zamestnat o 3 lidi vice a chovat se k neplaticum lepe. Podivej se na banky: taky nas fakovali, kdyz jsme chteli pujcit penize, ted ti je pomalu prinesou do obyvaku. Doufam, ze to nastane i v mobilnich telefonech. Po vyslechnuti vsech nazoru jsem se rozhodl: Jdu k Oskarovi, bye bye, Paegas! A za cca 2 tis. Kc mesicne, ktere myslim usetrim, si radsi nekde dobre zasukam!
Davide,
moc tvuj argument nechapu. Preci, ze nekdo nekomu nezaplati vcas je v teto zemi velmi normalni (bohuzel) a tudiz s tim podnikatelske subjekty musi velmi pocitat (vyclenit na to lidi). Nemyslim si, ze by pro operatory byl velky problem zamestnat o 3 lidi vice a chovat se k neplaticum lepe. Podivej se na banky: taky nas fakovali, kdyz jsme chteli pujcit penize, ted ti je pomalu prinesou do obyvaku. Doufam, ze to nastane i v mobilnich telefonech. Po vyslechnuti vsech nazoru jsem se rozhodl: Jdu k Oskarovi, bye bye, Paegas! A za cca 2 tis. Kc mesicne, ktere myslim usetrim, si radsi nekde dobre zasukam!
Pri tvem postoji k neplaceni (je to velmi normalni) je jasne, proc nechpes Davidovo argumenty. Ovsem postoj takovych firem, jako jsou Paegas a Eurotel, jse zcela normalni a prameni z faktu, ze se ve spolecnosti vyskytuji takovy lide , jako jsi ty. Proc by mela jakakoliv firma zamestnavat vic lidi, nez je treba, kvuli takovym smejdum jako jsi ty. To je lepsi takove klienty nemit, a klidne je prenechat konkurenci. Az bude mit Oskar takove mnozstvi klientu jako ET ci P. a treba jen tretine z nich bude tveho smysleni (neplatit, vzdyt je to normalni), potom Oskaraky ceka to same - odpojeni tlf. pri nezaplaceni faktury.
A propos, rad bych poznal banku, ktera mi prinese penize do obyvaku.
Opravdu tu ma nekdo slabou pamet.
nevim, jak dlaece je na to Oskar s budovanim sve VLASTNI site
Prozatim totiz ve velke vetsine vyuziva BTSek Paegasu popr. Eurotelu. Je mozne, ze v Praze jiz maji sve vlastni na GSM1800, ale vsude jinde jedou porad na GSM900 teda na BTS Paegasu nebo Eurotelu. Dale je treba si uvedomit, ze tato situce nevznikla na zaklade nejake "soudruzske" vypomoci, ale ponekud se zmenilo zakonodarstvi. Dale: Oskar jiz nemusi budovat sve vlastni stozary pro BTS, ale bude vyuzivat stavajici (take zmenene zakony)
Dale: pokud bude budovat nove, podle platnych zakonu to muze postavit treba u Raka na zahrade a Rak proti tomu nemuze nic delat (je to vec verejneho zajmu)
Pro osvezeni pamet: Eurotel a Paegas staveli svoji sit z nuly, Oskar nikoliv. Doporucuji porovnat tehdejsi a stavajici zakony o pozemcich a podminky vyberovych rizeni (Oskar nemusi zajisiti pokryti vlatsnim signalem, ale pouze signalem)
Opravdu tu ma nekdo slabou pamet.
nevim, jak dlaece je na to Oskar s budovanim sve VLASTNI site
Prozatim totiz ve velke vetsine vyuziva BTSek Paegasu popr. Eurotelu. Je mozne, ze v Praze jiz maji sve vlastni na GSM1800, ale vsude jinde jedou porad na GSM900 teda na BTS Paegasu nebo Eurotelu. Dale je treba si uvedomit, ze tato situce nevznikla na zaklade nejake "soudruzske" vypomoci, ale ponekud se zmenilo zakonodarstvi. Dale: Oskar jiz nemusi budovat sve vlastni stozary pro BTS, ale bude vyuzivat stavajici (take zmenene zakony)
Dale: pokud bude budovat nove, podle platnych zakonu to muze postavit treba u Raka na zahrade a Rak proti tomu nemuze nic delat (je to vec verejneho zajmu)
Pro osvezeni pamet: Eurotel a Paegas staveli svoji sit z nuly, Oskar nikoliv. Doporucuji porovnat tehdejsi a stavajici zakony o pozemcich a podminky vyberovych rizeni (Oskar nemusi zajisiti pokryti vlatsnim signalem, ale pouze signalem)
To je zajimavy, ja mam zase uplne odlisnou zkusenost - pracoval sem ve firme, ktera asi 14 po mem odchodu zkrachovala. Mel sem s tou firmou dohodu, ze oni koupi tarif s telefonem (loni v lete, byla to nova Nokie 3210), ja telefon zaplatim srazkama z platu a oni budou platit pausal a ja si budu platit hovory. Tak se delo az do meho odchodu z firmy. Asi mesic pred mym odchodem sem nekolikrat prosil vedeni, aby mi tarif prevedli, abych mohl dal platit faktury, atd... Bohuzel se tak nestalo, nicmene cislo i telefon mi zustal v ruce, vse funkcni. Z ty firmy sem odesel v pulce dubna, ted je konec kvetna a me funguje vsechno porad dal. Podle odhadu ale ta firma za me urcite neplatila ani driv, vim o jejich financni situaci, odhaduju, ze za moje cislo nikdo nezaplatil uz tak 3 mesice, presto mi Eurotel stale nabizi sve sluzby :-))).
To je zajimavy, ja mam zase uplne odlisnou zkusenost - pracoval sem ve firme, ktera asi 14 po mem odchodu zkrachovala. Mel sem s tou firmou dohodu, ze oni koupi tarif s telefonem (loni v lete, byla to nova Nokie 3210), ja telefon zaplatim srazkama z platu a oni budou platit pausal a ja si budu platit hovory. Tak se delo az do meho odchodu z firmy. Asi mesic pred mym odchodem sem nekolikrat prosil vedeni, aby mi tarif prevedli, abych mohl dal platit faktury, atd... Bohuzel se tak nestalo, nicmene cislo i telefon mi zustal v ruce, vse funkcni. Z ty firmy sem odesel v pulce dubna, ted je konec kvetna a me funguje vsechno porad dal. Podle odhadu ale ta firma za me urcite neplatila ani driv, vim o jejich financni situaci, odhaduju, ze za moje cislo nikdo nezaplatil uz tak 3 mesice, presto mi Eurotel stale nabizi sve sluzby :-))).
Pokud máte tolik faktur a jiných operací v bance pořiďte si nějaký elektronický platební styk a nemusíte se vzdálit z kanceláře. Je to celkem fajn věc.
Také bych neposkytoval službu někomu, kdo jí neplatí, lhostejno z jakého důvodu.
co člověk to názor, ale u Eurotelu musíte být alespoň významný zákazník se 150 telefony na faktuře a potom se s vámi baví a ty statisíce musíte protelefonovat za měsíc ne za roky.
Běžný člověk je nezajímavý, tomu pošlou 5 textovek že nezaplatil a za 2 hodiny telefon zablokují pro odchozí volání, ať je vina v neplacení na kterékoliv straně. Prostě malá ryba se nepočítá. Snad oskar bude pro lidi. A taky proto vybírá zálohu, která kryje další období po splatnosti.
co člověk to názor, ale u Eurotelu musíte být alespoň významný zákazník se 150 telefony na faktuře a potom se s vámi baví a ty statisíce musíte protelefonovat za měsíc ne za roky.
Běžný člověk je nezajímavý, tomu pošlou 5 textovek že nezaplatil a za 2 hodiny telefon zablokují pro odchozí volání, ať je vina v neplacení na kterékoliv straně. Prostě malá ryba se nepočítá. Snad oskar bude pro lidi. A taky proto vybírá zálohu, která kryje další období po splatnosti.
Martine,
az Ti budou dlužit firmy (většinou státní) přes milión korun, taky budeš nucen ujíždět se splatností proti své vůli. Závidím Ti tvou jednoduché vidění a odvahu nazývat ostatní diskutující "šmejdy". Už to, že ses nepodepsal, resp. neuvel e-mail, značí že šmejd bude asi někdo jiný....
...nicmene to co zde popisujete, je ciste Vase chyba, at pocitani lhut nebo ne, proste jste nedodrzel podminky smlouvy s poskytovatelem, a je to ciste Vase chyba a nepozornost. To ze operatorka nabyla prijemna, je druha vec, ale v tomto state bohuzel je moderni byt neplatic a neni na to zadny zakon. Tedy ja jsem na neplatice take neprijemny a nehledim na to ze mi pred rokem platily v poradku...
V tuto chvili mi docela slusnou castku dluzi financni urad.
ze jsem neuvedl svuj mail, neni tak docela pravda, v historii teto diskuse se objevil uz nekolikrat, staci cist pozorne
pro mene vsimave ho tedy uvadim jeste jednou
ze ti statni firmy neplati je sice smutne, ale snad by ti to mohlo pomoci pochopit postij tech firem, ktere prerusi spolupraci az do uhrazeni dluznych castek.
pokud bu bylo mozne vypovedet spolupraci s finacnim uradem, uz davno bych to take udelal.
Nechci se nikoho zastavat, ale s Paegasem mam zkusenosti jedine dobre - na operatorske lince vzdy prijemni a na e-mail reagovali nejpozdeji do druheho dne. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze prevod penez mezi bankami /pokud se jedna o ruzne ustavy/ opravdu trva 3-5 dni (u sporitelny nekdy i dele). Fakt je, ze s tim odpojenim by mohli tak o tyden pockat...
Ja bych chtel jenom reagovat na tu dlouhou dobu, pro zuctovani bezhotovostniho platebniho styku mezi bankami. Uz dlouho mi vrta hlavou proc to proboha trva v nejlepsim pripade 2 dny, vetsinou vsak 3? Pokud moje domaci banka prijme prikaz k uhrade, ktery overi, tudiz je pro ni 100% platny, tak co potom jeste brani tomu, aby se penize objevily na ucte prijemce ten samy den, byt u jine banky???? To ty nase slavne banky, ktere maji se staraji o miliardy nasich penez mezi sebou nemaji nejakou privatni (myslim skutecne privatni) sit, pres kterou provadi clearingove zuctovani (trebas i jednou denne, kdyz ne v realnem case). V cem je problem? Jak muzeme sverovat sve penize spolecnostem, ktere jsou technologicky zpatecnicke? Ja myslim, ze dnes uz je nejlepsi doba pro prechod k Expandia bance.
Omlouvam se za tu trochu pruzeni ale doporucil bych pred vyslovovanim nazoru za Oskar pouziva cizi BTS minimalne zjistit co ze to vlastne BTS je - pomerne dobre je to popsano na Mobil serveru (http://www.mobil.cz) Je ovsem pravda ze pouziva stavajicich stozaru, nicmene za ne jejich majitelum (a zdaleka to neni jen ET nebo Radiomobil ale take napr. CEZ) plati nemale castky za pronajem. Nemuzu rici ze by mi to vadilo, predstava dvou ci tri antennich vezi vedle sebe mne ponekud desi.
A to ja uz od Oskara dve faktury za jeden mesic dostal, ale stejne si rozhodne nemuzu stezovat. Stacilo zaplatit jednu z nich a zavolat na infolinku. Rozhodne jsem nedostal ani zadnou vyhruzku odpojenim.
Je to nedodrzeni VSEOBECNYCH podminek. Pokud ja se svym zakaznikem uzavru smlouvu s prihlednutim ke vsem faktorum ktere mohou ovlivnit jeji plneni a zakaznik ji nedodrzi potom samozrejme - po urcitem case - zacnu byt neprijemny. Pokud vsak tyden po splatnosti faktury zjistim ze dosud zaplacena neni prestoze tento zakaznik plati jiz dlouho vzdy vcas, rozhodne se na nej nebudu divat jako na zlodeje nebo podvodnika. Mylit se a chybovat je lidske a vetsina mych zakazniku (predpokladam ze i zakazniku Eurotelu) jsou lide. Chapu neduveru ET k zakaznikum tridy "beginner" a mimoradne depozity za jistych podminek jim vystavovane. Tim spis me vsak zarazi jednani popsane v clanku Tyden ma 6 dni.
Btw. nevim jestli je moderni byt neplatic ale zakony proti nim v teto zemi rozhodne jsou.
> Ja bych chtel jenom reagovat na tu dlouhou dobu,
> pro zuctovani bezhotovostniho platebniho styku
> mezi bankami. Uz dlouho mi vrta hlavou proc to
> proboha trva v nejlepsim pripade 2 dny, vetsinou vsak 3?
Loni jsem se dostal do problemu, kdyz muj zamestnavatel
udelal chybu pri odesilani moji vyplaty a ta se trochu
opozdila. Diky tomu jsem od banky obdrzel upozorneni,
ze nejsem solventni, a nemuze proto v danych terminech
vyridit inkasni platby.
Sel jsem tedy do banky zjistit, jak je to mozne. Ochotna
pracovnice se mi potom snazila vysvetlit, ze penize me
sice prisly, ale zuctovany byly az o 3 dny pozdeji, coz
se jako na potvoru kdylo s terminy inkasnich plateb, takze
mi z centraly prisel varovny dopis. Nebylo mi to jasne
a mirne nasupeny jsem zadal vysvetleni. Pani/slecna se
jen usmala a podala mi zhruba nasledujici vysvetleni:
Pracovnik banky prevezme prikaz k uhrade a zapise ho do
systemu banky. Kvuli urcitym financnim 'machinacim' se
tyto zapisy vyhodnocuji najednou v urcitou dobu. Vysledek
toho je, ze se transakce defacto uzaviraji 1-2 za den.
Pote dojde k odeslani informaci druhe strane. Ta je rovnez
vyhodnocuje kvuli obdobnym financnim 'machinacim' a vetsinou
rovnez v tu samou dobu, takze k tomu overeni dojde az priste.
Tim se nabali minimalne jeden den navic k dane transakci.
Druha banka po overeni odesle zpet informace o vysledku,
a to se samolitr zase vyridi az pri pristim vyhodnocovani.
Tim z toho mame zhruba dva dny na jednu mezibankovni transakci.
Pokud se ale, a to byva velmi casto, nahromadi prilis mnoho
transakci, tak to system nestaci zpracovavat a dojde ke zpozdeni
dalsi den/dny. System si kvuli splatnostem sice pamatuje
datumy, ale k prevodu 'fyzicky' dojde az po nekolika dnech.
No a v mezidobi je dana financni castka zmrazena, cili neni
defacto pouzitelna ani na jedne strane prevodu.
Kdyz uz mluvime o nekolika dnech, tak zarny priklad se mi
stal pred vanocemi 98, kdy jsem zavadel inkaso a muj prvni
prevod potreboval 9 dnu na vyrizeni. Pry toho bylo na konci
roku moc a system nestihal. Take me dokonce odbyli tim,
ze zaroven testuji jiz rok dopredu system na y2k a ze je
to pro moje dobro a at si nestezuju, ze se pry nic nestalo...
pouze to, ze jsem musel prvni fakturu zaplatit znovu extra.
Na doplneni uvadim ze prevody v ramci jedne banky, jsou
vyrizovany u vetsiny ustavu ten samy den. Vyjimku podle
zkusennosti tvori CS, na kterou si stezuje spousta mych
kolegu, kteri tam maji/meli konta.
"...co potom jeste brani tomu, aby se penize objevily na ucte prijemce ten samy den, byt u jine banky????" To je snad jasný - pokud se peníze octnou "ve vzduchoprázdnu", úroky inkasuje subjekt, který zpoždění působí, tj. odesílající nebo přijímající banka. Nejrychlejší cestou je bohužel vybrat cash, doběhnout na přepážku banky příjemce a tam dostat papírek.
2. Ten platebni prikaz musi nekdo odnest do odd. platebniho styku,
3. zkontrolovat (mj. je treba kontrolovat vazbu na jine produkty - jinak byste mohl podat platak na 1 milion a o minutu pozdeji si totez vybrat na pokladne - banka by Vam vydala vic nez kolik jste byl opravnen pouzit)
4. zadat do systemu (banky s primym pristupem jako Expandia usetri cas za kroky 1-3)
5. System musi vygenerovat davku do clearingu - to muze trvat nejakou dobu podle velikosti banky (velka banka - hodne plateb - velka davka)
6. Clearing prijima platby do 10.00 za male penize, do 12.00 za velke penize a po 12 stoji jedna platba radove tisice korun. Jeslti Vam Vase banka uctuje 5,- za odchozi platbu, budte si jist, ze do clearingu jde az nasledujici den, i kdybyste ji do banky prinesl v 8.00 (BTW, ktera banka otevira v 8.00???)
7. Vysledky z clearingu dochazeji do bank od cca 14.00 do 16.00 hodin. Jelikoz v bance se pracuje asi tak do 17-18 hodin, je Vam asi jasne, ze penize mozna budou pripsany na Vas ucet, ale vz se to dovite az rano, protoze Vam to nebude mit kdo rict.
Summa summarum: vyse uvedeny postup zabira presne tri dny (treti den mate urcite penize na ucte). 4 dny je v rozporu s vyhlaskou CNB o provadeni platebniho styku, ale pokud vim, nikdo to nestiha.
Pokud je aspon jedna z bank rychla, da se to cele zvladnout za dva dny. Takz jsem zazil pripad, kdy jsem dal platak v 8.30 a ten samy den kolem 19.00 byla tato platba pripsana v Expandii. Ale to je proto, ze aktualni zustatek vidim v Expandii on-line. (Uvedomte si, ze Expandia dostala tu platbu z clearingu v davce kolem 16.00).
Na zaver mala poznamka: platby mezi bankami se velice lisi od plateb v obchodech, kdy prinesete do obchodu stokorunu (dneska spis tisicikorunu :-( ) a tu tam nechate.. Ale to by bylo na spise kratky kurs "uvod do platebniho styku" :-)
Domaci platebni styk ("clearing") upravuje Vyhlaska SBCS c. 51/1992 Sb. Paragraf 18, odstavec (2) stanovi jak dlouho
smi trvat zpracovani platby u odesilajici a prijimajici banky (1 den pro kazdou).
Platba, ktera trva dele nez uvedene tri dny porusuje zakonnou
normu (vyhlasku CNB) a IMHO by to melo byt zalovatelne (podle obcanskeho resp. obchodniho zakoniku, nikoliv trestne).
Problem muze byt v tom, ze vinikem muze byt jedna ze tri bank, ktere jsou ve hre (odesilajici, CNB za clearing, prijimajici) a pri shaneni dukazu Vas mohou poslat do haje s odkazem na bankovni tajemstvi.
Protoze se nejedna o trestne pravni zalezitost, nemuze takove veci IMHO vysetrovat policie. Pripadna skoda vznikla nepouzitelnosti mobilu je tezko prokazatelna (prokazuje se hypoteticky zisk).
Jedina cesta by byla vytipovat banku, ktera systematicky zdrzuje
platby, systematicky tim poskozuje klienty (napr. uzivatele mobilnich telefonu) a tu potom vytrvale vlacet tiskem za pomoci Svazu pro ochranu spotrebitelu, dokud nebude mit dost.
Dalsi namet je stiznost u Uradu pro ochranu hosp. souteze pokud by nektery operator vnucoval urcitou banku, zatimco jine banky by byly znevyhodneny (napr. vysi pausalu).
jenom k bodu 6.:
Expandia otevira v 8.00 a to prosim v Sobotu!!!
Jako myslim jedina banka u nas ma i v sobotu...
...take si myslim, ze i KB otevira v 8.00 alespon v Brne na Koblizne ul.
Michal
Je trochu delsi povidani, ale v kostce
- vymahali jsme 6 mesicu preplatek a pri preplatku jsme nekolikrat byli vedeni jako neplatici.
- pri ceste do zahranici nam prisla faktura na 5.500 Kc za SMS roaming (cesta trvala 5 dni) a navic mely byt SMS zadarmo (dle sdeleni Paegasu)
Nakonec po SPRAVNE sepsane reklamacni stiznosti a 2 TV reportazich mame osobni cislo tiskove mluvci a je po problemech
ad. autorizovana prodejna Paegas - byl jsem tam sice jen jednou (vymena SIM na multibankovni), ale cela operace probehla v pohode, okamzite, cisla prekopirovali, karta prevedena behem deseti minut. A to bylo centrum Prahy.
Souhlasím s názorem, že Eurotel jede ve fakturaci podle šablony; jeden měsíc skoro nevolám a druhý měsíc zase až moc a faktury chodí velmi, ale velmi vyvážené. Jinak jsem ale fakt zatím neměl potíže, jsem proti ostatním nýmand - mé hovorné nepřesahuje 1000 Kč za měsíc. Ale to mi nebrání přidat se ke kritice - pořád je co zlepšovat! Každopádně ceny jsou vysoké a ochota nízká.
Nám se opakovaně stalo (máme 6 mobilů u Pegasu), že jsme dostali penalizační fakturu za opožděnou platbu, ačkoliv má Pegas na našem účtu inkaso !!!!
Čili nás penalizují za něco co oni (ne)provedli !-!
Naše upozornění nepomáhala.
Tak jsem příslušnému zahraničnímu šéfovi v Pegasu poslal penalizační fakturu za to, že náš pracovník přišel pozdě do práce (nebo něco takového). A ejhle - už půlroku žádné penále. Čím to asi je?
Plne se priklanim. A nejde jenom o dovoleny. Jde i o normalni putovani po nasi republice. To, ze si nekdo neumi udelat poradek v placeni za sluzby, ktery si normalne objednal a pouziva je - jeho vec. Hned zacit na tu firmu nadavat, i kdyz ty sluzby poskytuje 100% dobre ... nevim.