Evropa a „dělení Googlu“: jak hlasovali čeští europoslanci?

Část českých europoslanců se připojila k menšině, která v Evropském parlamentu nepodpořila rezoluci hrozící mimo jiné vyhledávačům oddělením od ostatních služeb.

Ve čtvrtek schválená rezoluce Evropského parlamentu, která obsahuje i hrozbu možného oddělení vyhledávačů od dalších služeb, prošla v Evropském parlamentu silnou většinou 384 hlasů (proti bylo 174 europoslanců, 56 se zdrželo hlasování.

Ačkoli poslanci nemají přímou výkonnou moc, dá se rezoluce vykládat jako jasný politický tlak na Evropskou komisi, která už čtyři roky řeší antimonopolní stížnosti na Google – podrobněji zde: Europoslanci přijali rezoluci, která hrozí vyhledávačům (čti Googlu) rozdělením.

Všech 21 českých zástupců v Evropském parlamentu jsme se před hlasováním ptali na jejich postoje – celkem 13 na dotazy reagovalo a jejich odpovědi si můžete přečíst zde – Čeští europoslanci o oddělení vyhledávačů: jak budou hlasovat? 

Jak nakonec hlasovali? Podle statistik na serveru votewatch.eu je Česká republika jedním z mála států, u jejichž zástupců hlasy proti rezoluci převýšily hlasy pro ni – byť velmi těsně.  

EBF16

Sedm Čechů hlasovalo pro, osm proti a pět se zdrželo hlasování. Miloslav Ransdorf se vzhledem k hospitalizaci hlasování neúčastnil. Tady je kompletní přehled českých hlasů:

Dita CHARANZOVÁ proti
Martina DLABAJOVÁ proti
Petr JEŽEK proti
Jan KELLER pro
Kateřina KONEČNÁ zdržela se
Petr MACH proti
Jiří MAŠTÁLKA zdržel se
Luděk NIEDERMAYER zdržel se
Pavel POC pro
Miroslav POCHE pro
Stanislav POLČÁK zdržel se
Jiří POSPÍŠIL pro
Miloslav RANSDORF nehlasoval (nemoc)
Olga SEHNALOVÁ pro
Pavel SVOBODA zdržel se
Pavel TELIČKA proti
Evžen TOŠENOVSKÝ proti
Jan ZAHRADIL proti
Tomáš ZDECHOVSKÝ pro
Michaela ŠOJDROVÁ pro
Jaromír ŠTĚTINA proti

Zdroj: votewatch.eu

12 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 12. 2014 2:24

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »