Aaa.. neznalec jirsak dorazil ... mno jirsak, nejak si zapomel, ze sme v roce 2013, a veskery roaming uz peknych par let beha po IPsitich. Stejne tak, jako znacna cast interniho provozu nekterych operatoru. Nic jako mezinarodni ustreny kam by vedly svazky dratu uz peknych par let neexistuje.
Váš komentář je zhruba na té úrovni, jako byste psal, že technické problémy autodopravce vás nezajímají, a že vám musí zásilku dopravit za oceán, když to zvládne letecký dopravce.
Mobilní síť je něco jiného, než VoIP. Když vy pro stejné služby, pro které byste používal mobilní síť, používáte VoIP, a jste s tím spokojen, používejte ho dál, nikdo vám v tom nebrání. To ale nic nemění na tom, že někdo jiný takhle VoIP nechce/nemůže.
Mobilni sit nic jineho neni. Spousta operatoru pouziva "mobilni" protokol uz jen mezi klientskou stanici a BTSkou, dal to bezi presne stejne jako libovolnej VoIP. V principu by to klidne mohlo primo z ty BTSky jit do netu a spojovat se to naprimo, bez jakyhokoli centra.
Tak jako tak je otazkou nejblizsich par let, kdy telefonie uplne umre a operatori budou prodavat uz jen data. Vazne nevim, proc bych za prenos jednicek a nul mel platit o nekolik radu vic jen proto, ze tomu rika "telefon".
Pokud chci něco dostat z místa A do místa B a někdo mi nabídne, že mi to tam dopraví, je mi naprosto jedno, jakým způsobem to udělá, to je jeho věc a moje zbytečná starost. Jediné, o co se budu starat je cena a doba přepravy. Takže, Jirsáku, nepruď. Dnes je to všechno jen o jedničkách a nulách, že tomu někdo říká pokaždé jinak je jen finta na oklamání zákazníků.
Operátor môže byť "rovnaký", ale fakticky ide o dve nezávislé spoločnosti, ktoré viac menej samostatne vystupujú pred svojou matkou aj pred zákonom.
Niekomu zas môže prísť úchylné, že z jedného konca kontinentu na druhý nemusí nič riešiť, ale pri priechode cez nejakú vymyslenú čiaru môže potrebovať víza.
I když to běhá po IP sítích, pořád existuje něco čemu se říká MSC, tedy vlastně ústředna, která, když voláte, musí zjistit polohu příjemce hovoru a kam ty IP pakety routovat. A pokud je ten příjemce u jiného operátora,musí být to MSC přístupné z cizí sítě, což znamená podstatně větší náklady na zabezpečení a další šarády kolem (například si různí operátoři dost libovolně vykládají standardy protokolů a spojení dvou operátorů je dost složitá gateway překládající ty různě interpretace stejných standardů). Čili i v době IP komunikace existuje něco jako ústředna a dokonce něco jako mezinárodní ústředna.
A co tomu vašemu autodopravci brání, aby to dovezl na letiště, hodil na letadlo a v místě doručení to zase autem přivezl? navíc by ho to vyšlo mnohem levněji, než kdyby to vezl autem, (obojživelným), celou cestu! Ono to chce víc přemýšlet méně kecat, víme? Ale když chce někdo za každou cenu používat předražený roaming, ač nemusí, je to jeho problém. Protože vždy platí: Neříkej, že to nejde, řekni, že to neumíš. Každopádně dělá EU dobře, že opy dusí.
A proč by mne nějaké technické problémy měly, coby zákazníka zajímat? To je problém operátorů, nikoli zákazníků! Je zajímavé, že VoIP linky s nomadickými čísly žádný roaming nepotřebují a pokud ISP dodržuje síťovou neutralitu a připojení alespoň trochu slušné, tak bez problémů fungují. My máme v mobilech roaming totálně zablokovaný a nemáme žádný problém si přes VoIP odkudkoli z ciziny přes notebook s VoIP klientem zavolat. Že si operátoři v Evropě, natož ve zbytku světa nedokáží sjednotit komunikační protokoly je jen a jen jejich, (a možná úmyslná - musíme vybírat poplatky, protože vzájemná komunikace je problematická), neschopnost. Takže bych začal jedním povinným standardem pro všechny a následně poplatky zrušil.
Proč by to ten autodopravce dělal? On umí vozit autem, má na to připravené smlouvy, je na to pojištěný, zákazníci to od něj kupují. Pokud někdo vyžaduje leteckou přepravu od autodopravce, je chyba v něm, ne v dopravci.
Pokud někomu vyhovuje VoIP, ať si ho klidně používá. Ale ať (bez dalších argumentů) netvrdí, že mobilní telefonie nemá smysl a všichni mají přejít na VoIP.