Komise uložila Microsoftu pokutu více než půl miliardy eur kvůli ballot screen

Microsoft dostal trest za porušení dohody z roku 2009, kdy se zavázal, že ve svých operačních systémech dá uživatelům na výběr, zdali chtějí používat Internet Explorer či konkurenční webové prohlížeče.

reklama

Společnost Microsoft dostala dnes od Evropské komise (EK) pokutu 561 milionů eur (14,38 miliardy korun) kvůli tomu, že firma nedodržela svůj závazek z roku 2009 a nezobrazila tzv. ballot screen všem uživatelům. Na Ballot screen (oficiálně Browser Choice Screen), speciálním okně, které má uživatele operačního systému Windows informovat o možnosti vybrat si jiný prohlížeč a nabízející hned několik nejrozšířenějších prohlížečů, se firma s EK dohodla v roce 2009.

Měla se tím uzavřít stížnost, kterou k EK podala v roce 2007 norská společnost Opera Software, mimo jiné tvůrce minoritního desktopového prohlížeče Opera. Té se nelíbilo, že v operačních systémech je předinstalovaný webový prohlížeč Internet Explorer od Microsoftu. 

Jenže podle EK Microsoft dohodu nedodržel, když nezobrazil ballot screen všem uživatelům. Firma totiž speciální okno v roce 2011 nezahrnula do prvního service packu Windows 7 a sama přiznala, že se ballot screen nezobrazila na přibližně 28 milionech počítačů. V červenci Microsoft chybu opravil a nabídl Evropské komisi prodloužení lhůty, kdy musí ballot screen zobrazovat, o 15 měsíců.

Takové řešení ale Komise odmítla a poslala představitelům Microsoftu loni v říjnu oficiální stížnost. Tehdy ještě nebylo jasné, zdali za porušení dohody bude firma nějak finančně sankcionována, ale EK ji mohla udělit pokutu až do výše 10 % celkového obratu firmy.

KL2014

       

Nyní je zřejmé, že se Komise nespokojila s omluvou a nabídkou prodloužení lhůty, po kterou musí Microsoft ve Windows ballot screen zobrazovat. Udělila firmě již zmiňovanou pokutu. Za posledních 10 let tak Microsoftu vyměřila pokuty v celkové výši 2,26 miliary eur (58 miliard korun).

Zdroj: tisková zpráva

Martin Vyleťal

Martin Vyleťal

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics pro pokročilé »

       
51 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 3. 2013 21:58

Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví. Pro řešení aktuálních problémů doporučujeme využít naše diskusní fórum.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem