Evropské úřady chystají zásah proti Googlu, nelíbí se jim propojení dat o uživatelích

Březnová změna smluvních podmínek a zásad ochrany osobních údajů Googlu se nelíbí skupině úředníků, kteří mají v jednotlivých evropských zemích na starosti ochranu uživatelských dat. V průběhu několika dní se chystají proti Googlu zasáhnout. S odkazem na nejmenovaný zdroj to napsal britský deník Guardian. Jak konkrétně ale má tento zásah vypadat, list neuvedl.

Březnová změna smluvních podmínek a zásad ochrany osobních údajů Googlu se nelíbí skupině úředníků, kteří mají v jednotlivých evropských zemích na starosti ochranu uživatelských dat. V průběhu několika dní se chystají proti Googlu zasáhnout. S odkazem na nejmenovaný zdroj to napsal britský deník Guardian. Jak konkrétně ale má tento zásah vypadat, list neuvedl.

Google v březnu spojil více než 60 různých verzí podmínek pro ochranu osobních údajů v různých službách do jednoho textu. Změna mu umožnila soustředit informace na jednom místě a také přenášet a využívat údaje o uživatelích napříč službami. 

Novinka se setkala se silnou kritikou. Francouzský úřad na ochranu osobních údajů CNIL Google už koncem února varoval: „Naše předběžné analýzy naznačují, že nová pravidla Googlu jsou v rozporu s požadavky evropské direktivy o ochraně dat,“ napsali jeho zástupci

EBF6

Nelíbilo se jim zejména to, že Google neumožnil uživatelům ponechat si separátní účty pro jednotlivé služby, ale nabídl jim jen dvě možnosti: buď nová pravidla přijmout, nebo smazat svůj účet. CNIL poté prohlásil, že vyvolá celoevropské šetření, zda jsou změny v souladu s evropským právem.

Naše principy ochrany osobních údajů zůstávají nezměněny. Vaše osobní údaje nikdy neprodáme ani je bez povolení nebudeme sdílet (s výjimkou výjimečných okolností, jako jsou například platné právní požadavky),“ uklidňoval tehdy své uživatele Google.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 10. 2012 11:33

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »