Názory k článku
Existuje odvrácená tvář Googlu? (1.)
Petr Weida (neregistrovaný)
29. 1. 2004 6:52
Nový
Překlep
celé vlákno
...informoval v březnu roku 2004... ;)))
Viktor Bílek (neregistrovaný)
29. 1. 2004 8:21
Nový
Super článek, ale co jeho délka?
celé vlákno
Perfektní článek - diky! Vytknul bych mu jediné, délku - klidně by se dal rozdělit na dva plnohodnotné články :)
David Bureš (neregistrovaný)
29. 1. 2004 10:02
Nový
Re: Super článek, ale co jeho délka?
celé vlákno
nejen delka, taky mi tam chybi odkazy, ted abych si ty zdroje dohledaval ... treba v Google :)
Aleš Miklík (neregistrovaný)
29. 1. 2004 12:43
Nový
Re: Super článek, ale co jeho délka?
celé vlákno
Článek je takto skutečně dlouhý, ani jsem nečekal, že mi ho Lupa vydá nezkrácený... Odkazy by měly být na konci druhého dílu, snad se tam vejdou :)
Yuhů (neregistrovaný)
29. 1. 2004 12:08
Nový
Jen první díl
celé vlákno
Podle názvu článku soudím, že to bude mít pokračování.
Keyoke (neregistrovaný)
29. 1. 2004 8:37
Nový
Zajimavy clanek
celé vlákno
Zajimavy clanek na zajimave tema, diky za nej. ;-) O necem jako je google bombing jsem nemel ani tuseni, takze jsem zase o neco chytrejsi. :-)
Petr Weida (neregistrovaný)
29. 1. 2004 10:21
Nový
Re: Zajimavy clanek
celé vláknoO Google bombě psal také Marek Prokop na Lupě:
http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=2286
Můžeš se také podívat na úspěch poslední české Google bomby:
http://www.zpravy.net/weblog/archiv/0401/rip-off-dck-rekrea-vysledky.php
Jiří Bureš (neregistrovaný)
29. 1. 2004 13:31
Nový
Re: Zajimavy clanek
celé vlákno
A samozřejmě dalších českých Google bomb jako třeba http://blog.converter.cz/index.php?m=200310#290
Michal Illich (neregistrovaný)
29. 1. 2004 20:13
Nový
Re: Zajimavy clanek
celé vlákno
Ehm, dovolim si zopakovat, co uz jsem tvrdil u Pixyho (a dokonce si myslim, ze to velka cast zde diskutujicich bloggeru cetla :) )...
Ani Dusan Hlavaty, ani Rekrea *nejsou* Google bomby. Je to proste SEO. Ten "talentless hack" byl Google bomba, jeji princip je v clanku vicemene popsan. Take jeden hezky pripad s frazi obsahujici "hell" (nepamatuju se uz presne) a odkazujici na Microsoft byla Google bomba.
Rozdil o kus niz uz vyborne shrnul Yuhu.
Ani Dusan Hlavaty, ani Rekrea *nejsou* Google bomby. Je to proste SEO. Ten "talentless hack" byl Google bomba, jeji princip je v clanku vicemene popsan. Take jeden hezky pripad s frazi obsahujici "hell" (nepamatuju se uz presne) a odkazujici na Microsoft byla Google bomba.
Rozdil o kus niz uz vyborne shrnul Yuhu.
Petr Weida (neregistrovaný)
29. 1. 2004 20:57
Nový
Re: Zajimavy clanek
celé vlákno
Máte pravdu, ale výraz "Google bomba" mi na to sedí nejvíc. Jediný rozdíl vidím v tom, že daná stránka se snaží na dané slovo také optimalizovat.
O normální SEO také nejde, protože jinak by jste nepřesvědčil tolik bloggerů, aby na danou stránku odkázali s daným klíčovým slovem.
Možná že nejlepší výraz bude "Česká bomba" - vždyť výsledky bomby nalezneme i na Jyxu;)))
O normální SEO také nejde, protože jinak by jste nepřesvědčil tolik bloggerů, aby na danou stránku odkázali s daným klíčovým slovem.
Možná že nejlepší výraz bude "Česká bomba" - vždyť výsledky bomby nalezneme i na Jyxu;)))
Michal Illich (neregistrovaný)
30. 1. 2004 9:30
Nový
Re: Zajimavy clanek
celé vlákno
> Máte pravdu, ale výraz "Google bomba" mi na to sedí nejvíc.
"sedi vic", nebo "imponuje vic"? :)
> O normální SEO také nejde, protože jinak by jste nepřesvědčil tolik bloggerů, aby na danou stránku odkázali s daným klíčovým slovem.
Vzdyt shaneni zpetnych odkazu je jednou ze zakladnich praci SEO. Pozadat o spolupraci spratelene weby k tomu patri. Jak se tak zda, jakmile pouzijete slov "bomba", "google" pripadne i "jyxo", tak je k zalinkovani pouze lehceji presvedcite (vicemene trikem vyuzivajici neznalost a snahu porazit velke). Nic to nemeni ale na tom, ze ty ceske pripady bomby nejsou.
Ted existuje na Google puvabna bomba "bastards". Je to zatim nejlepsi pripad Google bomby, co jsem videl.
> Možná že nejlepší výraz bude "Česká bomba" - vždyť výsledky bomby nalezneme i na Jyxu;)))
Samozrejme, kdyz si vytvorite stranky, objevi se po jiste dobe v Jyxu, to je prece spravne. Tyto stranky jsou optimalizovane, jak si *jejich autor* pral.
Ale u Google bomb jde o cileni *cizich* stranek.
"sedi vic", nebo "imponuje vic"? :)
> O normální SEO také nejde, protože jinak by jste nepřesvědčil tolik bloggerů, aby na danou stránku odkázali s daným klíčovým slovem.
Vzdyt shaneni zpetnych odkazu je jednou ze zakladnich praci SEO. Pozadat o spolupraci spratelene weby k tomu patri. Jak se tak zda, jakmile pouzijete slov "bomba", "google" pripadne i "jyxo", tak je k zalinkovani pouze lehceji presvedcite (vicemene trikem vyuzivajici neznalost a snahu porazit velke). Nic to nemeni ale na tom, ze ty ceske pripady bomby nejsou.
Ted existuje na Google puvabna bomba "bastards". Je to zatim nejlepsi pripad Google bomby, co jsem videl.
> Možná že nejlepší výraz bude "Česká bomba" - vždyť výsledky bomby nalezneme i na Jyxu;)))
Samozrejme, kdyz si vytvorite stranky, objevi se po jiste dobe v Jyxu, to je prece spravne. Tyto stranky jsou optimalizovane, jak si *jejich autor* pral.
Ale u Google bomb jde o cileni *cizich* stranek.
Jouda (neregistrovaný)
29. 1. 2004 9:39
Nový
Blbost adminů
celé vlákno
Proti blbosti adminů pomůže jedině chytrost šéfů (že je vyrazej). Nejenom že se objevují různé citlivé informace na Internetu (kde nemají co dělat a mají být od něj odříznuti min. firewallem, ne-li fyzicky), ale ještě jsou přístupné bez hesla nebo je heslo vytvořeno naprosto dementně!
Pokud jde o cookies, ty se dají samozřejmě mazat, stejně jako historie, dočasné soubory atd. IP adresy a id prohlížeče je dotyčnému k ničemu.
Pokud jde o cookies, ty se dají samozřejmě mazat, stejně jako historie, dočasné soubory atd. IP adresy a id prohlížeče je dotyčnému k ničemu.
Lobo (neregistrovaný)
29. 1. 2004 11:35
Nový
Relevence
celé vlákno
Nevim jak ostatnim ,ale me google vraci dost nerelevantni odkazy.K tomu abych nasel co potrebuju se musim prokousavat dost dlouho.Napriklad jsem se snazil najit neco o plastovejch modelech s filmovou tematikou(hvezdny valky,alien,star trek,babylon 5).Vyplivlo mi to spoustu stranek z ebay a naky uplne o nicem.Zkousel sem zadavat jmena firem vyrabejici modely a zase nic.Nakonec sem prestal protoze sem nenasel vubec nic.
Tomas (neregistrovaný)
29. 1. 2004 12:29
Nový
Re: Relevence
celé vlákno
tak jsem to testnul na prvni pokus:
plastic models from movie
a hned na prvni strance http://www.megahobby.com je sposta modelu ze star wars, star trek atd.
Tady bude problem mezi zidly a klavesnici...
plastic models from movie
a hned na prvni strance http://www.megahobby.com je sposta modelu ze star wars, star trek atd.
Tady bude problem mezi zidly a klavesnici...
Lobo (neregistrovaný)
29. 1. 2004 12:49
Nový
Re: Relevence
celé vlákno
Mozna sem to prehnal stim ze sem nenasel nic.Takovy stranky sem taky nasel.Nevim co je pro tebe spousta ,ale me to moc obsahli neprijde.Asi mam holt jiny naroky.
Ale to nemeni nic na tom ze mi google nevyhleda to co chci.Todle byl jen priklad.
Ale to nemeni nic na tom ze mi google nevyhleda to co chci.Todle byl jen priklad.
sejda (neregistrovaný)
29. 1. 2004 14:10
Nový
Re: Relevence
celé vlákno
Potom je otazka, zda-li to na internetu vubec je ..
Lobo (neregistrovaný)
29. 1. 2004 16:15
Nový
Re: Relevence
celé vlákno
To je taky mozny.Jenze k cemu sou pak vyhledavace?Kdyz hledas neco beznyho tak ti to najde milion odkazu a vyber si.Ale kdyz chces najit neco specifickyho tak ti to vyhodi spoustu nesmyslu.
Roj (neregistrovaný)
29. 1. 2004 20:48
Nový
Re: Relevence
celé vlákno
Spravne!
Dobry vyhledavac najde i to, co neexistuje :-)
Dobry vyhledavac najde i to, co neexistuje :-)
Vita (neregistrovaný)
29. 1. 2004 22:29
Nový
Re: Relevence
celé vlákno
Vyhledavace jsou k tomu aby hledaly dle zadani - ne dle toho co si uzivatel preje. Vzhledem k tomu ze dost podrobne se ted patlam s kapitolou 'vyhledavace' do knizky kde vicemene zminuji ve vetsim google a jyxo, mohu tvrdit ze jen za tu dobu co to pisu jsem se naucil vyhledavac pouzivat daleko daleko efektivneji nez driv.
Mozna jen spatne pokladate dotaz? jestli pisete metodou
slovo1 slovo2 slovo3 tak se nemuzete divit ze je vysledkem chaos.
Mozna jen spatne pokladate dotaz? jestli pisete metodou
slovo1 slovo2 slovo3 tak se nemuzete divit ze je vysledkem chaos.
V.M. (neregistrovaný)
29. 1. 2004 15:30
Nový
Re: Relevence
celé vlákno
Protože já jsem už také obelstil craweller, aby mi vyhledávací programy nefízlovaly na WWW-stránkách (a nezkoušely podadresáře, i přesto, že to robots.txt zakazuje.)
Prostě Google je dobrý tak pro neznalé americké středoškoláky - naši k tomu ale směřují mílovými kroky.
A když si někdo pro Google povoluje cookies a ještě se nepřipojuje přes proxy-server - dobře mu tak. Ať si ho zaevidují (a pošlou na něj cvičně BSA).
Prostě Google je dobrý tak pro neznalé americké středoškoláky - naši k tomu ale směřují mílovými kroky.
A když si někdo pro Google povoluje cookies a ještě se nepřipojuje přes proxy-server - dobře mu tak. Ať si ho zaevidují (a pošlou na něj cvičně BSA).
Lukas "benzin" benda (neregistrovaný)
29. 1. 2004 16:07
Nový
Re: Relevence
celé vlákno
Hmm super, tak o mne zjisit, ze mam zajem o Emacs a Mozillu, predokladam, ze to BSA zajimat moc nebude :)).
hx (neregistrovaný)
29. 1. 2004 15:45
Nový
Re: Relevence
celé vlákno
www.spawn.com
(McFarlane Toys)
jsou to prostě "Toys"
(McFarlane Toys)
jsou to prostě "Toys"
Yuhů (neregistrovaný)
29. 1. 2004 12:22
Nový
Klasická google bomba?
celé vlákno
Reakce na text:
>> sekta využívá široké sítě svých vlastních i partnerských webových serverů, aby vzájemně posilovala hodnocení svých oficiálních stránek ve vztahu k různým klíčovým slovům (tedy princip klasické googleovské bomby). <<
To není princip klasické googleovské bomby. To je prostě optimalizace pro vyhledávače.
Někdy se v tomto kontextu používá výraz link farm, odkazová farma. Pokud ta síť partnerských serverů obsahovala ve větším počtu nesmyslné nebo plytké stránky, šlo by o odkazovou farmu. Takové farmy má Google ve zvyku penalizovat (pokud je odhalí). Protože je v tomto případě nepenalizoval, nešlo asi o odkazovou farmu.
Google bomba je optimalizace cizí stránky na slovo nebo slova, která autor nezamýšlel protěžovat (či dokonce na nalezené stránce vůbec nejsou).
>> sekta využívá široké sítě svých vlastních i partnerských webových serverů, aby vzájemně posilovala hodnocení svých oficiálních stránek ve vztahu k různým klíčovým slovům (tedy princip klasické googleovské bomby). <<
To není princip klasické googleovské bomby. To je prostě optimalizace pro vyhledávače.
Někdy se v tomto kontextu používá výraz link farm, odkazová farma. Pokud ta síť partnerských serverů obsahovala ve větším počtu nesmyslné nebo plytké stránky, šlo by o odkazovou farmu. Takové farmy má Google ve zvyku penalizovat (pokud je odhalí). Protože je v tomto případě nepenalizoval, nešlo asi o odkazovou farmu.
Google bomba je optimalizace cizí stránky na slovo nebo slova, která autor nezamýšlel protěžovat (či dokonce na nalezené stránce vůbec nejsou).
Vilém Málek (neregistrovaný)
29. 1. 2004 12:28
Nový
Re: Klasická google bomba?
celé vlákno
K tomu bych dodal, že autor poněkud zaspal dobu - zatímco odkaz na oficiální web scientologické církve je skutečně první, odkaz na jejich kritiky nejen že už zase v Google je, ale navíc hned jako druhý ;-)
Aleš Miklík (neregistrovaný)
29. 1. 2004 12:47
Nový
Re: Klasická google bomba?
celé vlákno
Máte pravdu, že současný stav pozice Xenu.net jsem v článku nezmínil, to byla asi chyba. Nicméně v popisované době jejich návratu do Googlu byli skutečně hluboko v poli výsledků.
tdc (neregistrovaný)
29. 1. 2004 13:23
Nový
Re: Klasická google bomba?
celé vlákno
protěžovat? opravdu? :)
Yuhů (neregistrovaný)
29. 1. 2004 13:45
Nový
protěžovat
celé vlákno
Protěžovat? No asi ne :-) Občas plácám, nenapadlo mě v tu chvíli zajímavější slovíčko :-)
Martin Trčka (neregistrovaný)
29. 1. 2004 17:10
Nový
Re: protěžovat
celé vlákno
Možná není problém ve významu slova, ale v tom, jak jste ho napsal. Správně se totiž píše "protežovat" (bez háčku nad 'e').
Pro podrobnosti viz stránky Ústavu pro jazyk český: http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#proteze
Pro podrobnosti viz stránky Ústavu pro jazyk český: http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#proteze
Filip (neregistrovaný)
29. 1. 2004 13:16
Nový
17. leden 2038
celé vlákno
Nevim proc zrovna 17. ale 19.1.2038 ma bejt konec sveta, protoze pretece unix timestamp.
8an (neregistrovaný)
29. 1. 2004 14:48
Nový
Další zneužití Google a DMCA
celé vlákno
http://www.google.com/search?q=kazaa+lite&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=cs
V reakci na stížnost, kterou jsme obdrželi v souladu s Digital Millennium Copyright Act, jsme z této stránky odstranili 3 výsledků. Pokud chcete, můžete si přečíst DMCA stížnost k těmto odstraněným výsledkům.
V reakci na stížnost, kterou jsme obdrželi v souladu s Digital Millennium Copyright Act, jsme z této stránky odstranili 3 výsledků. Pokud chcete, můžete si přečíst DMCA stížnost k těmto odstraněným výsledkům.
Petr Baláš (neregistrovaný)
29. 1. 2004 20:55
Nový
bastards
celé vlákno
BTW další hezký příklad získáte vyhledáváním slova bastards. Tuší někdo, jak se to tam dostalo?
Petr Weida (neregistrovaný)
29. 1. 2004 21:17
Nový
Re: bastards
celé vláknoZačátek je na Slashdotu.
David Nebeský (neregistrovaný)
29. 1. 2004 21:31
Nový
S Googlem do cizích databází
celé vlákno
"Potom jsme tedy například zadáním fráze "Select a database to view" získali v době odhalení této možnosti hackingu kolem 200 odkazů, vedoucích povětšinou na interface aplikace FileMaker Pro..."
Zkusil jsem teď do Googlu zadat '"welcome to phpmyadmin" -login' a to byste nevěřili, kolik adminů nabízí své databáze k volnému použití :-)
Zkusil jsem teď do Googlu zadat '"welcome to phpmyadmin" -login' a to byste nevěřili, kolik adminů nabízí své databáze k volnému použití :-)
Michal Kubeček (neregistrovaný)
29. 1. 2004 22:13
Nový
Ještě jeden trik
celé vlákno
Nedávno se mi také povedl pěkný úlet: zapomněl jsem adresář s anketou zakázat v
robots.txt a Google si hned aktivně zahlasoval... :-)
Michal Krsek (neregistrovaný)
30. 1. 2004 9:59
Nový
Re: Ještě jeden trik
celé vlákno
A jak hlasoval? :-)
Michal Kubeček (neregistrovaný)
30. 1. 2004 11:15
Nový
Re: Ještě jeden trik
celé vlákno
Neutrálně: pro každého jednou. :-)
Mr_Q (neregistrovaný)
29. 1. 2004 23:30
Nový
'"welcome to phpmyadmin" -login'
celé vlákno
Tak sem to zkoušel, a fakt to funguje :-). A protože vždycky vypadne rozhraní MySQL, můžu si navolit i češtinu jako jazyk - třeba i na arabskejch stránkách - prostě pro nového admina absolutní paráda :-).
Ale proč někomu ničit databázi, že?
Ale proč někomu ničit databázi, že?
LAMA (neregistrovaný)
30. 1. 2004 21:24
Nový
Re: '"welcome to phpmyadmin" -login'
celé vlákno
Jsa BFU vůbec nerozumím SQL, ale to že jsem se dostal až sem asi znamená, že je to bezhesla, co? Nejsem tak zlej, abych tam něco měnil nebo mazal:
http://www.tavernanapoleone.net/myadmin/sql.php?lang=cs-win1250&server=1&db=taverna&table=foto&goto=db_details.php&sql_query=SELECT+%2A+FROM+%60foto%60&pos=0
http://www.tavernanapoleone.net/myadmin/sql.php?lang=cs-win1250&server=1&db=taverna&table=foto&goto=db_details.php&sql_query=SELECT+%2A+FROM+%60foto%60&pos=0
JenJenda (neregistrovaný)
13. 11. 2007 19:38
Nový
Doporuceny vyhledavac
celé vlákno
Ja osobne doporucuji hledat pomoci ekologickeho vyhledavace - http://hledej.uzasne.cz, nebo http://google.uzasne.cz - Vyhledavanim tam setrite energii a prispivate tak mnoha vecem - doporucuju precist si: http://hledej.uzasne.cz/proc.php - Velmi zajimave!
Tiskni