Hlavní navigace

Šéfredaktor eXtra.cz: Že jsme podobní Super.cz? To nám nevadí [DOPLNĚNO]

1. 3. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Jan Barta zamýšlí dostat eXtra masivním marketingem na třetí příčku na trhu do několika týdnů; výhledově cílí na polovinu návštěvnosti Blesku.

V noci na dnešek byl spuštěn nový, čistě internetový bulvární deník Extra.cz, na kterém má většinový podíl Jan Barta (prostřednictvím Absurd Capital Limited), jenž počítá, že do projektu vloží asi 10 milionů korun. Chystaný projekt vyšel najevo už 28. ledna, nejprve o něm napsal Mediář. Jan Barta poté záměr potvrdil na svém blogu. Další plány prozradil v sobotu.

Mezi českým bulvárem vidí místo pro dalšího hráče. Soudí, že Extra.cz se brzy stane trojkou za Bleskem a Super.cz, a že projekt by se dal do dvou až tří let výhodně prodat nějakému vydavatelství, které „na internetu zaspalo“. Mezitím vidí příležitost pro reklamu. Prozatím je reklamní prostor využíván k odkazování na jiné projekty zainvestované Janem Bartou.

Stálá redakce je jen pětičlenná — provoz má být „nízkonákladový“ a „úderný“. Redakci vede Pavel Novotný a tahákem na místě „zástupkyně šéfredaktora“ má být Agáta Hanychová.

Technickou stránku projektu zajišťuje Medio Interactive Jana Tichého.

13.10: Doplňujeme o diskusi k podobnosti se Super.cz:

Nakolik se eXtra podobá Super?

Šéfredaktor Pavel Novotný Lupě napsal, že se sice na návrhu vzhledu nepodílel, ale že se mu vzhled hodně líbí a podobnost se Super.cz mu nevadí: „Nemám s tím problém, pro mě je primární dle mého soudu jasně čitelný a dobře vyvedený přehled článků a styl ‚obří fotky, malé písmo‘. Mám ne moc dobrou zkušenost ze SuperSpy.cz, který byl nabušený, ale nepřehledný. Jsem rád za tenhle design, byť okoukaný jinde.

Co vím, chystají se další dva podobné projekty, a myslím, že půjdou, co se týče vzhledu, podobnou cestou,“ dodává.

BRAND24

Vadí to provozovateli Super.cz?

Lupě odpovídá tisková mluvčí Seznamu, Irena Zatloukalová: „Konkurenci nekomentujeme. Jaký volí styl a design služby, to je pouze na jejich rozhodnutí. Rozhodně nám nevadí, když čas prokáže, že nový design, který jsme použili jako první, je pro daný typ on‑line služby nejvhodnější a konkurence se jej začne snažit napodobovat.

Srovnání však dále rozvíjí: „Mezi Extra.cz a Super.cz je hned několik zásadních rozdílů: Super.cz má za sebou zprávy řazeny chronologicky, jak se děly / byly vydány. A hlavně — Super.cz nemá žádné rubriky. Již několikrát z úst návrhářů Super.cz zaznělo, že dělat u bulváru rubriky je dost umělé. Jeden název článku můžete zařadit do různých rubrik. Když se podíváme na první headline na Extra.cz, patří do rubriky News, nebo Celebrity? Podobné rozřazování považujeme za zbytečné. Domníváme se, že bulvár má jen jednu kategorii: Bulvár. Dělení nepotřebuje. Na tomto je Super.cz postaven (a na kvalitní redakci, jejíž roli nemůžeme opominout).

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).