Exulanti ze SME vybrali za týden na Projekt N přes 120 tisíc eur

Před měsícem rozjeli nové noviny. Bývalá redakce zpravodajského deníku odešla z vydavatelství kvůli tomu, že je koupila investiční skupina Penta.

Největší investicí nízkoropočtové redakce bylo zatím vydání prvního speciálu k výročí 17. listopadu. „Vyšli v náklade 210-tisíc kusov, 195 400 kusov išlo do bratislavských schránok, ďalších približne 13-tisíc kusov sa rozdávalo v knihkupectvách Martinus a na niekoľkých ďalších miestach,“ vysvětluje spoluzakladatel Tomáš Bella na blogu nového média

Celkem ale slovenští čtenáři redakci příjemně překvapili, protože za týden provozu poslali už přes 120 tisíc eur za 700 předplatných tištěného deníku a přes 1100 online abonmá.

Vybrané peníze mají sloužit na výplaty zatím čtyřčlenné redakce do února. Pak už by se mělo rozjet naplno vydávání tištěného deníku. Ještě do konce roku ale Projekt N chce vydat jedno speciální číslo. 

Třetina cíle splněna

Podle Belly by měl být deník do 2,5 let od vzniku schopný vydělat si na svůj provoz. Vychází přitom ze svých zkušeností se zájmem o placený obsah na webu deníku SME. „Náš projekt bude dlhodobo udržateľný, ak budeme mať na konci januára spolu 5600 tlačených a online predplatiteľov, po prvom týždni sme teda presne na tretine potrebného počtu,“ dodává Bella. 

EBF16

Projekt N vychází z akce Nedáme se opentat, kterou rozjela redakce v okamžiku, kdy se německé vedení vydavatelství rozhodlo prodat svůj podíl agentuře SITA, která zastupuje zájmy finanční skupiny Penta. 

Podobné zkušenosti, i když v menším rozsahu, má i tuzemská mediální scéna. Do jisté míry se totiž opakuje situace, která vznikla po převzetí vydavatelství MAFRA Agrofertem Andreje Babiše. Z redakce vlajkové lodi vydavatelství odešla kromě šéfredaktora i část reportérů a založili svůj měsíčník Reportér

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 11. 2014 11:21

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »