Facebook automaticky sleduje chat uživatelů a "podezřelé" věci hlási policii

V zájmu dobré věci Facebook (ale možná i další sociální sítě a služby) monitoruje co si na něm povídáte a v případě „podezřelých“ věcí vše končí hlášením policii. Plyne to například z článku Reuters (Social networks scan for sexual predators, with uneven results), kde se hovoří i o některých „varovných“ příznacích. Což je například příliš velký věkový rozdíl chatující,  který vede k automatickému nahlášení, prověření zaměstnancem Facebooku a poté případnému předání policii. Sledovány jsou i…

V zájmu dobré věci Facebook (ale možná i další sociální sítě a služby) monitoruje co si na něm povídáte a v případě „podezřelých“ věcí vše končí hlášením policii. Plyne to například z článku Reuters (Social networks scan for sexual predators, with uneven results), kde se hovoří i o některých „varovných“ příznacích. Což je například příliš velký věkový rozdíl chatující,  který vede k automatickému nahlášení, prověření zaměstnancem Facebooku a poté případnému předání policii. Sledovány jsou i určité „podezřelé“ výrazy, ale také je zde ve hře určitá úroveň „umělé inteligence“ v prohledávacím software. To se „učí“ z již existujících záznamů sexuálních delikventů a dokáže tak lépe poznat podezřelou komunikaci.

EBF16

Software využívané pro podobné automatické sledování znamená, že k zásahu zaměstnanců Facebooku dochází jenom v okamžiku, kdy software dojde k názoru, že dochází k podezřelé aktivitě. Přesto je zřejmé, že zaměstnanci Facebooku mohou monitorovat (a monitorují) komunikaci mezi uživateli. A software zdaleka není bezchybné, takže se mohou běžně dostat ke komunikaci, která nemá žádné „kriminální“ pozadí. A je také zřejmé, že pokud je využíván automatický monitoring snažící se pátrat po sexuálních delikventech či pedofilech, je možné v rámci stejného monitoringu vyhledávat cokoliv jiného.

Zdroj: Facebook Monitors Your Chats for Criminal Activity [REPORT]

33 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 2. 2014 12:57

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »