Hlavní navigace

Facebook bude ještě více rozhodovat o tom co uvidíte

Daniel Dočekal

Nová podoba Facebooku přináší zásadní změny směřující opět k utužení toho, že Facebook chce rozhodovat o tom, co je pro jeho uživatele viditelné – tedy kdo z vašich přátel bude více vidět, stejně tak jako z jakých Stránek se k vám informace dostane či nedostane. V zásadě funguje stále stejný mechanismus, který zviditelňuje statusy/zprávy s více komentáři a Líbí a do pozadí odsunuje to, čeho si „lidé“ méně všímají.

Nová podoba Facebooku přináší zásadní změny směřující opět k utužení toho, že Facebook chce rozhodovat o tom, co je pro jeho uživatele viditelné – tedy kdo z vašich přátel bude více vidět, stejně tak jako z jakých Stránek se k vám informace dostane či nedostane. V zásadě funguje stále stejný mechanismus, který zviditelňuje statusy/zprávy s více komentáři a Líbí a do pozadí odsunuje to, čeho si „lidé“ méně všímají.

Doposud ale tento mechanismus bylo možné ignorovat a zvolit si na Facebooku pohled na „Nejnovější“ statusy/zprávy, který žádnou selekci nepoužíval. V nové podobě Facebooku je tento samostatný pohled zrušen a Facebook vše rovnou (a bez možnosti volby) nabízí v podobě „TOP STORIES“, kde „za uživatele“ vybírá „to nejdůležitější od jeho poslední návštěvy Facebooku“.

Původní chronologický přehled zpráv/statusů je k dispozici pod „TOP STORIES“ přehledem (a zpravidla není viditelný, je nutné pokračovat v „rozbalování“) případně v podobě „ticker“ prvku v pravém sloupci (kde je vidět velmi jasná inspirace notifikacemi na Google+). Ticker v pravém sloupci je ale malý, automaticky se posunuje a obtížně se v něm orientuje, takže náhradou původního „Nejnovější“ pohledu může být jenom těžko.

Našli jste v článku chybu?
21. 9. 2011 13:40
LuKe (neregistrovaný)

nebudete nahodou priblbly tak trosku vy?

Facebook je nahodou dobra vec, ale zalezi na co... Je to napr. dobra databaza kontaktov a lepsej komunikacie ako email /opat zalezi na co/

Facebook je iba evolucia komunikacnych sluzieb, nic noveho nevymysleli len to pospajali dokopy a vytvorili hype. Kedze marketeri a ine zaujmove skupiny videli osobne data pouzivatelov, o peniaze a nasledne pozornost nudza nebola. Mi to pripomina cisarove nove saty, ked az nejake decko zakrici, ze cisar je nahy a tie …

21. 9. 2011 9:38
doctorX (neregistrovaný)

jsem rad, ze jsem predvidal neco takovehoto, FB je vec akorat tak pro blbecky a nezacal jsem ho nikdy pouzivat. Zarazi me, ale jak se takovahle radoby vec nohla az takhle vysplhat do podvedomi lidi.