Hlavní navigace

Facebook chce cílit inzerci podle toho, jaké aplikace používáte na mobilu

Daniel Dočekal 7. 7. 2012

Další kontroverzní krok Facebooku se blíží, sledování toho, jaké aplikace používáte na mobilním telefonu. A s pomocí zjištěných dat cílení inzerce. Jakým přesným způsobem bude Facebook informace o používaných aplikacích zjišťovat Wall Street Journal neuvádí, ale zmiňuje se o sledování přes „Facebook Connect“ – tedy přes integraci Facebooku do aplikací v podobě přihlašovní prostřednictvím Facebooku. WSJ navíc zmiňuje, že Facebook zvažuje i sledování toho, co lidé v aplikacích dělají.

Další kontroverzní krok Facebooku se blíží, sledování toho, jaké aplikace používáte na mobilním telefonu. A s pomocí zjištěných dat cílení inzerce. Jakým přesným způsobem bude Facebook informace o používaných aplikacích zjišťovat Wall Street Journal neuvádí, ale zmiňuje se o sledování přes „Facebook Connect“ – tedy přes integraci Facebooku do aplikací v podobě přihlašovní prostřednictvím Facebooku. WSJ navíc zmiňuje, že Facebook zvažuje i sledování toho, co lidé v aplikacích dělají.

Samotná inzerce se bude zobrazovat na telefonu v mobilní aplikaci Facebooku a bude součástí toku zpráv od přátel (a stránek), které sledujete.  Novinky se možná dočkáme už 16. července, ale WSJ zmiňuje i pravděpodobné odložení až na konec července.

WT100

Vedle takřka všudypřítomného Líbí (Like) má Facebook už poměrně dlouho efektivní nástroj pro sledování uživatelů i v mobilních telefonech. Stejně jako v případě webového Líbí je ale vhodné si uvědomit, že tento nástroj umožňuje sledovat i uživatele, kteří nejsou přihlášení na Facebook. A nemusí mít na Facebooku ani účet. Jakkoliv je Facebook není schopen dostatečně identifikovat, může o nich dlouhodobě shromažďovat informace, stejně jako to dělal v případě Líbí (viz Facebook vytváří komplexní „profily“ pro koholiv na Internetu, ne pouze pro registrované uživatele). A i přes kontroverzi okolo této praktiky vzniklou,  je velmi málo pravděpodobné, že by to dělat přestal.

Zdroj: Facebook to Target Ads Based on App Usage

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Instalatér, malíř a elektrikář. "Vymřou"?

Instalatér, malíř a elektrikář. "Vymřou"?

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: ČT začne vysílat z Hradce Králové

ČT začne vysílat z Hradce Králové

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře