Hlavní navigace

Facebook chce cílit inzerci podle toho, jaké aplikace používáte na mobilu

Daniel Dočekal

Další kontroverzní krok Facebooku se blíží, sledování toho, jaké aplikace používáte na mobilním telefonu. A s pomocí zjištěných dat cílení inzerce. Jakým přesným způsobem bude Facebook informace o používaných aplikacích zjišťovat Wall Street Journal neuvádí, ale zmiňuje se o sledování přes „Facebook Connect“ – tedy přes integraci Facebooku do aplikací v podobě přihlašovní prostřednictvím Facebooku. WSJ navíc zmiňuje, že Facebook zvažuje i sledování toho, co lidé v aplikacích dělají.

Další kontroverzní krok Facebooku se blíží, sledování toho, jaké aplikace používáte na mobilním telefonu. A s pomocí zjištěných dat cílení inzerce. Jakým přesným způsobem bude Facebook informace o používaných aplikacích zjišťovat Wall Street Journal neuvádí, ale zmiňuje se o sledování přes „Facebook Connect“ – tedy přes integraci Facebooku do aplikací v podobě přihlašovní prostřednictvím Facebooku. WSJ navíc zmiňuje, že Facebook zvažuje i sledování toho, co lidé v aplikacích dělají.

Samotná inzerce se bude zobrazovat na telefonu v mobilní aplikaci Facebooku a bude součástí toku zpráv od přátel (a stránek), které sledujete.  Novinky se možná dočkáme už 16. července, ale WSJ zmiňuje i pravděpodobné odložení až na konec července.

Brand

Vedle takřka všudypřítomného Líbí (Like) má Facebook už poměrně dlouho efektivní nástroj pro sledování uživatelů i v mobilních telefonech. Stejně jako v případě webového Líbí je ale vhodné si uvědomit, že tento nástroj umožňuje sledovat i uživatele, kteří nejsou přihlášení na Facebook. A nemusí mít na Facebooku ani účet. Jakkoliv je Facebook není schopen dostatečně identifikovat, může o nich dlouhodobě shromažďovat informace, stejně jako to dělal v případě Líbí (viz Facebook vytváří komplexní „profily“ pro koholiv na Internetu, ne pouze pro registrované uživatele). A i přes kontroverzi okolo této praktiky vzniklou,  je velmi málo pravděpodobné, že by to dělat přestal.

Zdroj: Facebook to Target Ads Based on App Usage

Našli jste v článku chybu?
7. 7. 2012 11:15
mic362 (neregistrovaný)

....ještě že nepoužívám mobil k internetu a ufff že mijsou stejně všechny reklamy ukradené, vživotě jsem na žádnou nekliknul...

7. 7. 2012 9:14
Martin P. (neregistrovaný)

To zase dopadne, tedy to bude zase výmluv. FB cílý reklamu asi jako slepej ostřelovač. Nakonec za to vlastně jako vždy bude moc zadavatel. Protože za to oni že nemají systém který má personalizovaci a kategorizaci nemůžou.