Hlavní navigace

Facebook chce otevřít firmám další prodejní kanál. Svůj newsfeed

 Autor: Isifa
Jan Beránek 22. 7. 2014

Sociální síť testuje tlačítko Buy a už podruhé zkouší prorazit cestu k miliardám ze světa e-commerce.

Nakoupit rovnou v prostředí Facebooku. Novou funkci si zatím osahávají malé a střední americké firmy a v případě, že se osvědčí, mohou výpis aktuálních zpráv a sponzorovaných příspěvků rozšířit nabídky zboží s tlačítkem Buy. 

Nejde o první pokus o zavedení transakcí přímo do Facebooku. Už před pěti lety přišla sociální síť s vlastními kredity, za které si mohli uživatelé kupovat výhody ve hrách, prémiové smajlíky nebo třeba virtuální dárky. O tři roky později už ale služba neexistovala. Pak přišel experiment s posílání fyzických dárků a dárkových kupónů od Starbucks. Facebook si kvůli tomu pořídil i startup Karma. Po roce to ale vzdal, když opravdový dárek poslala jen pětina zájemců o službu, a projekt byl zrušen.  

Nejde ani tak moc o inovaci, jako spíš o na reakci na konkurenční Twitter. Ten už v květnu ve spolupráci s Amazonem zavedl možnost nakupovat pomocí tweetů. Zároveň rozjel reklamní formát, který umožní koupit a stáhnout aplikaci rovnou z newsfeedu. 

Jak Twitter, tak Facebook totiž potřebují vydělávat. Samotné příjmy z reklam investory nemusí dlouho uspokojovat. A to i přesto, že Facebook zvýšil inzertní příjmy o 82 procent na 2,27 miliard dolarů. Twitter začal s reklamou později, ale i tak se dostal na 226 milionů. E-commerce je však mnohem větší lákadlo. Jen ve Spojených státech loni e-shopy prodaly zboží za 263 miliard. 

CIF16

Výhoda obou sociálních sítí je v cílení. Vzhledem k rozsáhlým databázím mohou zobrazovat zboží těm uživatelům, u kterých je vysoká pravděpodobnost, že je bude zajímat. Na rozdíl od Amazonu nebo eBay, které mají mnohem méně osobních údajů. Twitter a Facebook by navíc mohly své databáze ještě obohatit o nákupní zvyklosti svých uživatelů. 

Přes všechny potenciální výhody, které může tlačítko Buy přinést, se ale Facebook pouští na stále tenčí led. Jen letos mají totiž newsfeed rozšířit ještě třeba automaticky přehrávající se videoreklamy. A práh trpělivosti uživatelů, kteří jsou čím dál tím víc zahlcováni reklamou, zřejmě už není daleko. 

Našli jste v článku chybu?
120na80.cz: Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

Měšec.cz: „Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

„Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“