Facebook chce rozumět lidské řeči. Kupuje si proto startup

Prvním letošním nákupem Facebooku je firma Wit.ai. Sociální síť se tak pravděpodobně připojí ke Googlu, Microsoftu a Applu, kteří experimentují s osobními asistenty v mobilech.

Komunikace strojů s lidmi je velkým tématem celého technologického světa. Kromě Siri a konkurenčních asistentů a asistentek od Googlu nebo Microsoftu se teď chystá něco ve Facebooku. Mobily totiž hrají čím dál větší roli v jeho inzertních příjmech

Wit.ai je mladá firma, která loni v říjnu získala první třímilionovou investici vedenou významným fondem Andreessen Horowitz. Startup se snaží vytvořit řečovou platformu na bázi opensource. Teď už ale pod vlajkou Facebooku. 

Startup poskytuje API umožňující různým aplikacím využívat rozpoznávání řeči a používat tak v nich hlasové ovládání. Facebook by technologii mohl použít třeba k hlasovému ovládání svých aplikací.

Podmínky obchodu nebyly zveřejněny, ale s novou akvizicí získává sociální síť kolem šesti tisíc vývojářů, kteří se na otevřené platformě zatím podíleli. Mark Zuckerberg chce podle informací serveru ZDnet opensource model zachovat. 

CIF16

Přesto koncept Wit.ai není úplně zadarmo. Zpoplatněno je používání podle počtu dotazů za den a v případě komerčního využití. Cenově začínají na devíti dolarech za 250 dotazů denně až po 1499 dolarů za 25 tisíc dotazů.  

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 1. 2015 11:23

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »