Facebook chce zatraktivnit mobilní profily. Bohužel i animovanou fotkou

Přivítejte v zásadě zbytečné, v některých případech dokonce iritující změny. Váš soukromý profil se jich možná dočká v dohledné době.

Pokud jste na Twitteru nesnášeli animované GIFy v profilových obrázcích (Twitter tuto funkčnost zrušil doslova před pár lety), tak máme „dobrou“ zprávu: Facebook umožní mít sedmisekundové animované „video“ v profilovém obrázku na soukromém profilu. 

Jde o onen čtvercový obrázek, který se v toku příspěvků zobrazuje jako miniaturní, 32 × 32 bodů velká ikonka. Špatná zpráva je, že se to (soudě podle oznámení) týká jenom mobilní verze profilů.

Pro přehrání animace klikněte na obrázek

Povede to zřejmě k větší velikosti profilových obrázků a tím k dalšímu čerpání datových přenosů. A čím dříve přijdete o FUP, tím lépe na tom budou operátoři. Ale také Facebook, který chce dosáhnout toho, aby jeho služby byly operátory nabízeny bez omezení. Zní to rafinovaně, konspiračně, ale spolu s automatickým přehráváním videí to možná docela dává smysl.

Vedle animovaných profilových fotek si můžete ještě nastavit „dočasné“ profilové foto, které se v určený čas samo odstraní. Facebook se prý nechal inspirovat tím, jak masivně si lidé obarvovali profilové obrázky do barev duhy v rámci #celebratepride. Profilový obrázek se navíc přemístí na střed obrázku v záhlaví, to prý abyste byli "více středem dění.

A to není všechno: profilové obrázky budou nyní větší. Facebook v oznámení změn bohužel o konkrétních rozměrech nemluví, takže je otázkou, jestli všichni budeme opět muset řešit nové profilové obrázky (stávající jsou 180 × 180 bodů, zobrazené 168 × 168 na profilu a 32 × 32 v newsfeedu).

Mobilní profil dozná změny také co se informačního obsahu týče. Mezi záhlavím s profilovkou bude ovladatelný prostor pro informace, kde se navíc objeví nové „jednořádkové“ bio (100 znaků, takže tam toho opravdu moc nenapíšete). A budete si tam moci přidat některé ze záplavy položek, které možná ani nemáte na profilu vyplněné.

EBF16

Poslední změnou mobilních profilů je posun zobrazení fotografií a společných přátel hned na začátek obsahu. To prý proto, že na profilech ostatních lidí nás nejvíce zajímají právě fotky a přátelé.

Kdy se nového mobilního profilu dočkáme? Těžko říci, podle Facebooku vše teprve testují na malé skupině uživatelů iPhonů ve Velké Británii a Kalifornii. 

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»