Hlavní navigace

Facebook chystá reklamní síť Atlas. Umí sledovat uživatele napříč zařízeními

David Slížek 24. 9. 2014

Nová reklamní platforma vznikla přebudováním služby, kterou Facebook koupil od Microsoftu. Podle Wall Street Journalu ji firma uvede do provozu už příští týden.

Ještě více dat o uživatelích, lepší cílení na mobilních zařízeních a vlastní nástroj pro automatické aukce reklamních ploch. To mají být hlavní trumfy reklamního systému Atlas, který podle Wall Street Journalu (WSJ) Facebook příští týden představí.

Facebook podle listu zadavatelům reklamy nabídne nebývale přesná data o tom, jak se uživatelé chovají napříč různými zařízeními. Sociální síť tyto údaje u svých uživatelů sleduje už dnes – pokud je člověk přihlášený, odevzdává firmě řadu dat o tom, co na internetu dělá. 

A díky reklamě, tlačítkům Like, přihlášení přes Facebook a dalším prvkům vloženým do řady webů dokáže o uživatelích získávat data – byť anonymizovaná – i když se pohybují mimo jeho službu.

Facebook podle WSJ slibuje, že cílení reklamy přes jeho systém bude přesnější než cílení prostřednictvím dnes převážně používaných cookies. Nejzajímavější by to mělo být u mobilních zařízení, kde má využití cookies oproti desktopu svá omezení.

Sledování založené na Facebook ID by zadavatelům mělo přinést informace například o tom, že uživatel kliknul na reklamu na nějaký produkt v mobilu, ale poté ho koupil na desktopu – nebo naopak. 

WT100

Součástí systému Atlas má být také nový DSP (demand-side platform) nástroj, který umožní automatické nakupování reklamního prostoru v aukcích. 

Atlas podle WSJ vznikl přepracováním systému Atlas Advertiser Suite, který Facebook v loňském roce koupil od Microsoftu. Nový systém prý firma představí příští týden na konferenci Advertising Week v New Yorku.

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Sat novinky: Kabel eins Doku

Sat novinky: Kabel eins Doku

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Opuncie je plod kaktusu. Pozor na trny

Opuncie je plod kaktusu. Pozor na trny

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

DigiZone.cz: ČT začne vysílat z Hradce Králové

ČT začne vysílat z Hradce Králové

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: UPC má v nabídce Discovery v HD

UPC má v nabídce Discovery v HD

Podnikatel.cz: Jak vám může jóga pomoci v byznysu?

Jak vám může jóga pomoci v byznysu?

DigiZone.cz: Banaxi: videa kdekoli na světě

Banaxi: videa kdekoli na světě