Hlavní navigace

Facebook chystá reklamní síť Atlas. Umí sledovat uživatele napříč zařízeními

David Slížek 24. 9. 2014

Nová reklamní platforma vznikla přebudováním služby, kterou Facebook koupil od Microsoftu. Podle Wall Street Journalu ji firma uvede do provozu už příští týden.

Ještě více dat o uživatelích, lepší cílení na mobilních zařízeních a vlastní nástroj pro automatické aukce reklamních ploch. To mají být hlavní trumfy reklamního systému Atlas, který podle Wall Street Journalu (WSJ) Facebook příští týden představí.

Facebook podle listu zadavatelům reklamy nabídne nebývale přesná data o tom, jak se uživatelé chovají napříč různými zařízeními. Sociální síť tyto údaje u svých uživatelů sleduje už dnes – pokud je člověk přihlášený, odevzdává firmě řadu dat o tom, co na internetu dělá. 

A díky reklamě, tlačítkům Like, přihlášení přes Facebook a dalším prvkům vloženým do řady webů dokáže o uživatelích získávat data – byť anonymizovaná – i když se pohybují mimo jeho službu.

Facebook podle WSJ slibuje, že cílení reklamy přes jeho systém bude přesnější než cílení prostřednictvím dnes převážně používaných cookies. Nejzajímavější by to mělo být u mobilních zařízení, kde má využití cookies oproti desktopu svá omezení.

Sledování založené na Facebook ID by zadavatelům mělo přinést informace například o tom, že uživatel kliknul na reklamu na nějaký produkt v mobilu, ale poté ho koupil na desktopu – nebo naopak. 

Součástí systému Atlas má být také nový DSP (demand-side platform) nástroj, který umožní automatické nakupování reklamního prostoru v aukcích. 

Atlas podle WSJ vznikl přepracováním systému Atlas Advertiser Suite, který Facebook v loňském roce koupil od Microsoftu. Nový systém prý firma představí příští týden na konferenci Advertising Week v New Yorku.

Našli jste v článku chybu?
120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo