Hlavní navigace

Facebook chystá reklamní síť Atlas. Umí sledovat uživatele napříč zařízeními

David Slížek

Nová reklamní platforma vznikla přebudováním služby, kterou Facebook koupil od Microsoftu. Podle Wall Street Journalu ji firma uvede do provozu už příští týden.

Ještě více dat o uživatelích, lepší cílení na mobilních zařízeních a vlastní nástroj pro automatické aukce reklamních ploch. To mají být hlavní trumfy reklamního systému Atlas, který podle Wall Street Journalu (WSJ) Facebook příští týden představí.

Facebook podle listu zadavatelům reklamy nabídne nebývale přesná data o tom, jak se uživatelé chovají napříč různými zařízeními. Sociální síť tyto údaje u svých uživatelů sleduje už dnes – pokud je člověk přihlášený, odevzdává firmě řadu dat o tom, co na internetu dělá. 

A díky reklamě, tlačítkům Like, přihlášení přes Facebook a dalším prvkům vloženým do řady webů dokáže o uživatelích získávat data – byť anonymizovaná – i když se pohybují mimo jeho službu.

Facebook podle WSJ slibuje, že cílení reklamy přes jeho systém bude přesnější než cílení prostřednictvím dnes převážně používaných cookies. Nejzajímavější by to mělo být u mobilních zařízení, kde má využití cookies oproti desktopu svá omezení.

Sledování založené na Facebook ID by zadavatelům mělo přinést informace například o tom, že uživatel kliknul na reklamu na nějaký produkt v mobilu, ale poté ho koupil na desktopu – nebo naopak. 

Součástí systému Atlas má být také nový DSP (demand-side platform) nástroj, který umožní automatické nakupování reklamního prostoru v aukcích. 

Atlas podle WSJ vznikl přepracováním systému Atlas Advertiser Suite, který Facebook v loňském roce koupil od Microsoftu. Nový systém prý firma představí příští týden na konferenci Advertising Week v New Yorku.

Našli jste v článku chybu?