Facebook Home se blíží k jednomu milionu stažení, takže vlastně nic moc

Facebook s jednou miliardou uživatelů a stovkami milionů mobilních uživatelů a Facebook Home pouze s jedním milionem?

Facebook minulý týden na tiskové konferenci informoval o dění okolo Facebook Home a jednou z nejzásadnějších informací bylo to, že aplikace se blíží jednomu milionu stažení. Což, s ohledem na ostatní čísla, působí jako dost velký neúspěch. Chcete-li to nějak kvantifikovat, tak je to 0.1 procenta z počtu uživatelů, kterými se Facebook chlubí (aktuálně udává 1.1 miliardy uživatelů měsíčně). A zhruba stejně tak velký zlomek je to ze 750 milionů uživatelů, kteří používají Facebook na mobilních telefonech.

Facebook se nechal slyšet, že „(počty uživatelů) nejsou skutečně důležité. Důležité je, jestli se aplikace lidem hodně líbí.“ Což je další diskutabilní věc. Uživatelé Facebook Home kritizují, postrádají základní funkčnost, chybí jim možnost si aplikaci přizpůsobit svým potřebám. Facebook sice čerstvě přichystal update pro Facebook Home, ale právě podstatné chybějící věci budou chybět i nadále.

Facebooku nevychází ani spolupráce s HTC – „Facebook Phone“ (HTC First) se u AT&T dostal na cenu 99 centů (s dvouletou smlouvou), ačkoliv se začal prodávat za 99 USD. Poměrně jasný signál, že o HTC First zájem není. A Facebook Home také zájem nevyvolává. Plná cena HTC First je mimochodem uváděna na 350.99 USD.

EBF16

Facebook Home je nadále dostupné pouze pro pět telefonů a na „nepodporovaná“ zařízení můžete aplikaci dostat pouze neoficiálním způsobem (třeba i tak, že si ji pořídíte na podporované zařízení a pak ji budete moci nainstalovat i na další telefony). Facebook i zde tvrdí, že je to záměr. Stejně jako u nedostatečného uživatelského rozhraní a ovládání je prý vše potřeba dělat „postupně“. Tak, aby si lidé zvykli. A tak, aby Facebook mohl postupně ladit aplikaci.

Kolik z milionu stažených aplikací je opravdu používáno ale Facebook nesdělil, soudě podle komentářů nespokojených uživatelů v Google Play je ale hodně běžné, že Facebook Home lidé stáhnou a během krátké chvíle z telefonu odstraní. A neopomínají se k tomu vyjádřit v komentářích a recenzích. Poměrně zajímavý je vyšší počet komentářů, které o Facebook Home hovoří jako o dobré náhradě zámku obrazovky, ale o aplikaci nevhodné pro klasické užívání.

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »