Facebook koupil Gowallu, doposud hlavního konkurenta Foursquare

Podle CNN Money koupil Facebook Gowallu (www.gowalla.com) a většina zaměstnanců, včetně zakladatele Joshe Williamse, se přestěhuje do Palo Alto, do centrály Facebooku. Zajímavé na koupi je hlavně to, že „zdroj“ hovoří o „perfektní shodě“ a o tom, že tým Gowally bude pracovat na nové Timeline, tedy nové podobě Facebooku (která stále není spuštěna ani dva měsíce po původním termínu).

Podle CNN Money koupil Facebook Gowallu (www.gowalla.com) a většina zaměstnanců, včetně zakladatele Joshe Williamse, se přestěhuje do Palo Alto, do centrály Facebooku. Zajímavé na koupi je hlavně to, že „zdroj“ hovoří o „perfektní shodě“ a o tom, že tým Gowally bude pracovat na nové Timeline, tedy nové podobě Facebooku (která stále není spuštěna ani dva měsíce po původním termínu).

Foursquare vs. Gowalla (Zdroj: Google Trends for Websites)

Foursquare vs. Gowalla (Zdroj: Google Trends for Websites)

Foursqare, aktuální jednička v LBS kategorii, k tomu vydala krátký komentář: „Congrats to Josh and the team in Austin. Here at Foursquare, we continue to focus on building an amazing product and growing our 15,000,000-strong community.

CIF16

Facebook se pokoušel vybudovat konkurenční LBS v podobě Facebook Places, ale nikdy se mu nepodařilo je dostat dostatečně do popředí svých služeb. V aktuální podobě Facebooku jsou nicméně stále přítomné - integrované s Facebook Pages a samotní uživatelé více než dříve připojují „lokační“ informace k statusům i fotografiím (Facebook lokační informace napevno integroval k vkládání statusů/fotogra­fií). Samotné Facebook Places se proměnily na „Share Where You Are“ (viz ostatně www.facebook.com/pla­ces, původní adresa „samostatného“ produktu).

Facebook „Places“ v nové podobě

Gowalla na konci loňského roku mohla mít okolo jednoho milionu uživatelů, desetinu toho co konkurenční Foursquare. V České republice je využívána velmi málo (a Foursquare v měřítku ostatních sociálních služeb). Stejně jako u dalších lokačních služeb je pro využití nutné mít mobilní telefon podporující nejenom lokační služby, ale také umožňující využívat příslušnou aplikaci. 

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »