Hlavní navigace

Facebook mění mechanimus zobrazení příspěvků, bude je ukazovat opakovaně

Daniel Dočekal 7. 8. 2013

Firma tak reaguje na ostrou kritiku firem a agentur, týkající se stále horších podmínek viditelnosti příspěvků na této sociální síti.

Facebook včera zareagoval na měsíce kritiky od firem i agentur týkající se stále nižší viditelnosti příspěvků a nutnosti připlácet si, aby se příspěvky z firemních Stránek dostaly k fanouškům. Stejný problém jako u firemních Stránek samozřejmě existuje i u osobních profilů. Nový mechanismus by se tak měl projevit u obou variant.

Zásadní změnou, kterou Facebook právě nasazuje do ostrého provozu,  je to, že pokud uživatel neviděl některý příspěvek při prvním zobrazení newsfeedu, bude mu Facebookem předložen ještě jednou, když se k newsfeedu vrátí. Pokud byl příspěvek do newsfeedu „vygenerován“, ale uživatel k němu „nedoroloval“, tak získá příspěvek ještě jednu šanci.

Facebook tento mechanismus označuje jako „story bumping“ a je nutné dodat, že ani druhé zahrnutí nemusí znamenat, že se uživatel k příspěvku „doroluje“. Z oznámení není příliš jasné, kolikrát (či jak dlouho) bude Facebook příspěvky „vracet“. Nicméně nadměrné vracení příspěvků by přinášelo negativní ovlivnění aktuálních příspěvků, pro které by ve finále nakonec nebylo místo.

Facebook tvrdí, že tímto způsobem zajistí nejenom lepší viditelnost příspěvků, ale také vyšší zapojení.

Vedle tohoto mechanismus ještě vstoupí do hry další, označovaný jako „last actor“. Ten bude fungovat tak, že vezme v potaz posledních 50 interakcí uživatele. Přednost při umístění do newsfeedu budou  mít právě příspěvky, jejichž zdroje se objevily v posledních padesáti interakcích.

CIF16

Facebook prakticky stejný mechanismus používal (nejde o nic jiného, než o součást algoritmu EdgeRanku), ale omezení na 50 posledních interakcí je výrazná změna – EdgeRank doposud vycházel z podstatně delší periody. Není zcela jasné, jak dlouho bude vliv této změny na příspěvky platit – tedy jak dlouho bude například zvýhodněn váš přítel, na jehož příspěvek jste dali Líbí.

Jak to celé nakonec dopadne? Bude nutné pár měsíců počkat, protože až teprve poté bude jasné, co nové mechanismy udělají s viditelností. 

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků