Facebook mění metriky, nové mají být lepší

Podle nových metrik se na Facebooku denně přihlašuje 128 milionů uživatelů v USA. Stará měsíční metrika už není dostatečná

Denně 128 milionů přihlášených uživatelů na webu, 101 milion přes mobily. V prvém případě jde o 40 % populace USA, v druhém případě je to sice „jenom“ 33 %, ale jako ukázka velkého vlivu mobilních telefonů a tabletů to postačuje dostatečně.

Zároveň s ohlášením denních čísel Facebook zahájil tažení proti měsíční číslům, tedy doposud udávaným „měsíčním aktivním uživatelům“. Za vším je hlavně snaha poskytnout lepší údaje o návštěvnosti pro inzerenty, ale stále zůstává stejný problém. Metrika nemá jasnou definici a jakým způsobem Facebook „přihlášení“ počítá známo není.

V minulosti si Facebook už mnohokrát „vypomohl“, například tím, že počítal jako uživatele i návštěvníky webů, na kterých potkali tlačítko Líbí. Uživatele tímto způsobem přestal počítat až poté, co se informace dostala do médií.

U nové metriky tak zůstává například neznámo, z jak dlouhého období čísla přicházejí, jak se k nim došlo, zda jde o průměr, ani co vlastně přihlášení k Facebooku znamená. Právě „přihlášení“ může mít mnoho významu – Facebook na mobilním telefonu se například „přihlašuje“ bez aktivit uživatele, případně uživatelů může pouze vidět informace z Facebooku v notifikačních mechanismech mobilu.

Vedle USA zveřejnil Facebook i čísla pro Velkou Británii, tam je používán denně 24 miliony uživatelů (měsíčně 33 milionů) na webu. Na mobilních telefonech je denně používán 20 miliony uživatelů (měsíčně 26 miliony).

EBF16

Denní čísla bude Facebook potřebovat hlavně s ohledem na nástup video inzerce. Denními čísly se Facebook snaží inzerenty přesvědčit, že je vhodnou konkurencí k televizi.

Zdroj: Facebook Says It Has 101 Million Daily Mobile U.S. Users

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnotit všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »