Hlavní navigace

Facebook mění metriky, nové mají být lepší

Daniel Dočekal 14. 8. 2013

Podle nových metrik se na Facebooku denně přihlašuje 128 milionů uživatelů v USA. Stará měsíční metrika už není dostatečná

Denně 128 milionů přihlášených uživatelů na webu, 101 milion přes mobily. V prvém případě jde o 40 % populace USA, v druhém případě je to sice „jenom“ 33 %, ale jako ukázka velkého vlivu mobilních telefonů a tabletů to postačuje dostatečně.

Zároveň s ohlášením denních čísel Facebook zahájil tažení proti měsíční číslům, tedy doposud udávaným „měsíčním aktivním uživatelům“. Za vším je hlavně snaha poskytnout lepší údaje o návštěvnosti pro inzerenty, ale stále zůstává stejný problém. Metrika nemá jasnou definici a jakým způsobem Facebook „přihlášení“ počítá známo není.

V minulosti si Facebook už mnohokrát „vypomohl“, například tím, že počítal jako uživatele i návštěvníky webů, na kterých potkali tlačítko Líbí. Uživatele tímto způsobem přestal počítat až poté, co se informace dostala do médií.

U nové metriky tak zůstává například neznámo, z jak dlouhého období čísla přicházejí, jak se k nim došlo, zda jde o průměr, ani co vlastně přihlášení k Facebooku znamená. Právě „přihlášení“ může mít mnoho významu – Facebook na mobilním telefonu se například „přihlašuje“ bez aktivit uživatele, případně uživatelů může pouze vidět informace z Facebooku v notifikačních mechanismech mobilu.

Vedle USA zveřejnil Facebook i čísla pro Velkou Británii, tam je používán denně 24 miliony uživatelů (měsíčně 33 milionů) na webu. Na mobilních telefonech je denně používán 20 miliony uživatelů (měsíčně 26 miliony).

WT100

Denní čísla bude Facebook potřebovat hlavně s ohledem na nástup video inzerce. Denními čísly se Facebook snaží inzerenty přesvědčit, že je vhodnou konkurencí k televizi.

Zdroj: Facebook Says It Has 101 Million Daily Mobile U.S. Users

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

DigiZone.cz: UPC má v nabídce Discovery v HD

UPC má v nabídce Discovery v HD