Facebook mění metriky, nové mají být lepší

Podle nových metrik se na Facebooku denně přihlašuje 128 milionů uživatelů v USA. Stará měsíční metrika už není dostatečná

Denně 128 milionů přihlášených uživatelů na webu, 101 milion přes mobily. V prvém případě jde o 40 % populace USA, v druhém případě je to sice „jenom“ 33 %, ale jako ukázka velkého vlivu mobilních telefonů a tabletů to postačuje dostatečně.

Zároveň s ohlášením denních čísel Facebook zahájil tažení proti měsíční číslům, tedy doposud udávaným „měsíčním aktivním uživatelům“. Za vším je hlavně snaha poskytnout lepší údaje o návštěvnosti pro inzerenty, ale stále zůstává stejný problém. Metrika nemá jasnou definici a jakým způsobem Facebook „přihlášení“ počítá známo není.

V minulosti si Facebook už mnohokrát „vypomohl“, například tím, že počítal jako uživatele i návštěvníky webů, na kterých potkali tlačítko Líbí. Uživatele tímto způsobem přestal počítat až poté, co se informace dostala do médií.

U nové metriky tak zůstává například neznámo, z jak dlouhého období čísla přicházejí, jak se k nim došlo, zda jde o průměr, ani co vlastně přihlášení k Facebooku znamená. Právě „přihlášení“ může mít mnoho významu – Facebook na mobilním telefonu se například „přihlašuje“ bez aktivit uživatele, případně uživatelů může pouze vidět informace z Facebooku v notifikačních mechanismech mobilu.

Vedle USA zveřejnil Facebook i čísla pro Velkou Británii, tam je používán denně 24 miliony uživatelů (měsíčně 33 milionů) na webu. Na mobilních telefonech je denně používán 20 miliony uživatelů (měsíčně 26 miliony).

KL_NOMINACE

Denní čísla bude Facebook potřebovat hlavně s ohledem na nástup video inzerce. Denními čísly se Facebook snaží inzerenty přesvědčit, že je vhodnou konkurencí k televizi.

Zdroj: Facebook Says It Has 101 Million Daily Mobile U.S. Users

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »