Hlavní navigace

Facebook Messenger ztrácí pozice, z velkých zemí je jedničkou jen v USA

Daniel Dočekal

Facebook je nespornou jedničkou mezi sociálními sítěmi. WhatsApp mu ale v řadě zemí ukazuje záda v sociálním chatu a zprávách.

Facebook může mít teoreticky celosvětově (až) 1,2 miliardy uživatelů, ale ani uživatelská základna Facebooku mu moc nepomáhá proti konkurenci v sociálním chatování a zprávách. Tam je jedničkou WhatsApp. Facebooku nepomohlo ani vytvoření oddělené aplikace Facebook Messenger. Na základě průzkumů mezi 3 759 uživatelů chytrých telefonů v pěti zemích to uvádí společnost On Device Research.

Podle jejího zjištění je Facebook Messenger jedničkou pouze v USA (má 46% podíl), ale WhatsApp s 35% podílem mu zdatně konkuruje. V ostatních zemích má WhatsApp velmi silné pozice – Brazile: 72 % WhatsApp, 49 % Facebook Messenger. V Jižní Africe 68 % vs 47 %. V Indonézii 43 % WhatsApp a Facebook mezi prvními třemi vůbec nenajdete. A samozřejmě ho nenajdete ani v Číně, kde používají vlastní aplikace – největší podíl má WeChat (93 %) a následuje Sina Weibo (46 %).

Čísla ukazují i to, že uživatelé velmi často používají více aplikací. Což je ve výzkumu zdůvodněno například tím, že rozdílní přátelé používají rozdílné platformy, takže se uživatelé musí přizpůsobit. Rozdílné aplikace také mají rozdílné funkce a možnosti. Ukazuje se i to, že Indonézie je sociální velmocí – například v tom, že uživatelé zde mají instalované v průměru 4,2 aplikace pro posílání zpráv. V USA je to už pouze 2,1.

Výzkum upozorňuje i na to, že aplikace pro posílání zprav a chatování konkurují i dalším způsobům komunikace, tedy telefonování, posílání SMS i e-mailu. V pěti zmíněných zemích jsou právě tyto aplikace používané nejvíce, SMS, telefonování a e-mail následuje (v tomto pořadí) na dalších místech.

Tip Content Kortanová

Vedle aplikací pro posílání zpráv upozorňuje výzkum i na velkou oblibu aplikací pro posílání fotek – ukazuje přitom na Snapchat coby jedničku mezi aplikacemi používanými k tomuto účelu, byť s 400 miliony fotografií nasdílenými denně je na tom stejně jako WeChat. Facebook na druhém/třetím místě představuje 350 milionů sdílení, Instagram pouze 55 milionů.

Zdroj: Messenger Wars: How Facebook lost its lead

Našli jste v článku chybu?
2. 12. 2013 3:00
Patrik (neregistrovaný)

FB nema zadnou vizi, neinovuje, je konzervatovni a preplacany reklamou... doufam, ze se co nejdriv lidi od nej odvrati... Navic dominance na netu nidkdy nedela dobrotu... Myslim si, ze na internetu jeste stale spousta veci chybi, podle me v dalsich desetiletich prijde jeste spousta skvelych napadu jako byla socialni sit, takze stale je internet zlaty dul pro inovace, celkem me tez mrzi ze po graficke strance jsou weby stale hrozne jednoduche a nezazivne

28. 11. 2013 13:42
nigfire (neregistrovaný)

Kdybych měl mit tarif se ve kterým vy bylo 600 sms zpráv tak zaplatím minimálně o 400Kč víc za flat.