Stroj na peníze se rozjel. 791 milionů čistého příjmu za čtvrt roku už je dost. Je to dvakrát víc než loni. Mohou za to především reklamní příjmy, které od března poskočily o dvě třetiny na necelé tři miliardy. Dvaašedesát procent z toho zařídila reklama v tabletech a mobilech.
„Máme za sebou dobré čtvrtletí. Komunita se stále rozrůstá a vidíme příležitosti k propojování zbytku světa,“ tvrdí Mark Zuckerberg v komentáři k výsledkům. Sociální síť dnes totiž používá měsíčně 1,32 miliardy lidí po celém světě. Tedy o 14 procent víc než loni.
Téma číslo jedna je ale mobilní reklama. I proto firma zvyšuje aktivitu cílenou především na mobilní zařízení. Kromě nové reklamní sítě Facebook Audience Network si nedávno za půl miliardy dolarů pořídil společnost LiveRail a momentálně rozšiřuje možnosti cílení reklamy tak, že si zadavatel bude moci vybrat i konkrétní zařízení, na kterém se má reklama zobrazovat.
Inzertní peníze by mohly pořádně přitéct i z Instagramu, který by měl brzy začít prodávat reklamu V Kanadě, Austrálii, Velké Británii. Zároveň Facebook minulý týden rozjel test tlačítka Buy. Tedy další pokus, jak přinutit uživatele prohnat systémem sociální sítě číslo své platební karty a v ideálním případě i s částí provize.
Peníze tečou i jinde
Pozitivní zprávy přichází ale i do centrál dalších internetových firem. Netflix ohlásil padesát milionů platících uživatelů a dvojnásobný zisk ve srovnání s loňským rokem. Loni ukončila firma, která stojí třeba za úspěšným seriálem House of Cards, druhé čtvrtletí s výdělkem 29 milionů dolarů, letos to bylo už 71 milionů. A to všechno i přesto, že zdražila předplatné.
Následující měsíce chce ale služba věnovat expanzi, na jejímž konci by mělo být až 60 milionů uživatelů v Evropě. Od září by se měl Netflix rozjet v Německu, Francii, Švýcarsku, Rakousku, Belgii a Lucembursku. Česko zatím v plánu není.