Hlavní navigace

Facebook na jaře zdvojnásobil příjem na 791 milionů. Vydělává mobilní reklama

 Autor: Isifa
Jan Beránek 24. 7. 2014

Facebook pokračuje v letošní krasojízdě a po letech investic do vývoje začíná převádět svou databázi na peníze. Inkasuje především z mobilů.

Stroj na peníze se rozjel. 791 milionů čistého příjmu za čtvrt roku už je dost. Je to dvakrát víc než loni. Mohou za to především reklamní příjmy, které od března poskočily o dvě třetiny na necelé tři miliardy. Dvaašedesát procent z toho zařídila reklama v tabletech a mobilech. 

„Máme za sebou dobré čtvrtletí. Komunita se stále rozrůstá a vidíme příležitosti k propojování zbytku světa,“ tvrdí Mark Zuckerbergkomentáři k výsledkům. Sociální síť dnes totiž používá měsíčně 1,32 miliardy lidí po celém světě. Tedy o 14 procent víc než loni.  

Téma číslo jedna je ale mobilní reklama. I proto firma zvyšuje aktivitu cílenou především na mobilní zařízení. Kromě nové reklamní sítě Facebook Audience Network si nedávno za půl miliardy dolarů pořídil společnost LiveRail a momentálně rozšiřuje možnosti cílení reklamy tak, že si zadavatel bude moci vybrat i konkrétní zařízení, na kterém se má reklama zobrazovat. 

Inzertní peníze by mohly pořádně přitéct i z Instagramu, který by měl brzy začít prodávat reklamu V Kanadě, Austrálii, Velké Británii. Zároveň Facebook minulý týden rozjel test tlačítka Buy. Tedy další pokus, jak přinutit uživatele prohnat systémem sociální sítě číslo své platební karty a v ideálním případě i s částí provize. 

Peníze tečou i jinde

Pozitivní zprávy přichází ale i do centrál dalších internetových firem. Netflix ohlásil padesát milionů platících uživatelů a dvojnásobný zisk ve srovnání s loňským rokem. Loni ukončila firma, která stojí třeba za úspěšným seriálem House of Cards, druhé čtvrtletí s výdělkem 29 milionů dolarů, letos to bylo už 71 milionů. A to všechno i přesto, že zdražila předplatné. 

Následující měsíce chce ale služba věnovat expanzi, na jejímž konci by mělo být až 60 milionů uživatelů v Evropě. Od září by se měl Netflix rozjet v Německu, Francii, Švýcarsku, Rakousku, Belgii a Lucembursku. Česko zatím v plánu není. 

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu