Hlavní navigace

Facebook: nebereme peníze za reklamu, kterou nikdo nevidí

 Autor: Google
David Slížek 19. 2. 2015

Viditelnost bannerů začíná hrát v digitální reklamě stále větší roli. Na stranu firem, které ji chtějí zohledňovat, se přidal i Facebook.

K čemu jsou zadavatelům reklamy, které se sice na webu zobrazí, ale jsou na takovém místě, že je nikdo nevidí? „Ne všechny imprese jsou rovnocenné,“ píše Facebook na svém blogu. A dodává podstatnou věc: neúčtujeme peníze za imprese, které nikdo nevidí.

Je to poprvé, co se největší sociální síť oficiálně přihlásila k principu, že by zadavatelé měli platit jen za bannery, které někdo skutečně viděl. Oborovým standardem jsou zatím platby za prosté zobrazení impresí, bez ohledu na to, jestli je má někdo šanci spatřit (ta se zohledňuje jen v rozdílných cenách různých pozic na stránce).

„Jako zobrazení započítáváme reklamu, která se objeví na obrazovce desktopového prohlížeče nebo mobilní aplikace. Pokud se na obrazovku nedostane, nepočítáme ji jako impresi,“ uvádí Facebook, který prý tuto praxi už nějakou dobu používá.

To samozřejmě stále nezaručuje, že uživatel banner skutečně viděl. „Naše výzkumy potvrzují, že hodnotu má jakékoli zahlédnutí reklamy, i když jí uživatel viděl jen malou část po krátkou dobu,“ snaží se argumentovat Facebook.

Jeho prohlášení jsou zejména tlakem na další hráče, aby začali viditelnost reklam brát v potaz. A Facebook má sílu na to, aby poměry na trhu změnil.

CIF16

Firma ostatně není první, kdo s důrazem na viditelnost reklam přišel. Koncem loňského roku Google oznámil, že přes 56 % reklam v systému DoubleClick se na webech zobrazí, aniž by je někdo viděl. Vyhledávač zároveň zadavatelům nabízí vlastní produkt založený na měření viditelnosti bannerů. 

S experimentem založeným na zaručené 100% viditelnosti reklam a na čase, který s nimi uživatel stráví, přišel i deník Financial Times. Důvody, výhody a úskalí na Czech Internet Forum 2014 vysvětlovali obchodní ředitel digitální reklamy FT Jon Slade a generální ředitel analytické agentury Chartbeat Tony Haile.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Fyzioterapeutka: Chůze naboso? Rozhodně ano!

Fyzioterapeutka: Chůze naboso? Rozhodně ano!

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Měšec.cz: „Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

„Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

DigiZone.cz: Skylink: Cinemax 2 nejspíše až 2017

Skylink: Cinemax 2 nejspíše až 2017

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled