Hlavní navigace

Facebook: nebereme peníze za reklamu, kterou nikdo nevidí

19. 2. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Google
Viditelnost bannerů začíná hrát v digitální reklamě stále větší roli. Na stranu firem, které ji chtějí zohledňovat, se přidal i Facebook.

K čemu jsou zadavatelům reklamy, které se sice na webu zobrazí, ale jsou na takovém místě, že je nikdo nevidí? „Ne všechny imprese jsou rovnocenné,“ píše Facebook na svém blogu. A dodává podstatnou věc: neúčtujeme peníze za imprese, které nikdo nevidí.

Je to poprvé, co se největší sociální síť oficiálně přihlásila k principu, že by zadavatelé měli platit jen za bannery, které někdo skutečně viděl. Oborovým standardem jsou zatím platby za prosté zobrazení impresí, bez ohledu na to, jestli je má někdo šanci spatřit (ta se zohledňuje jen v rozdílných cenách různých pozic na stránce).

„Jako zobrazení započítáváme reklamu, která se objeví na obrazovce desktopového prohlížeče nebo mobilní aplikace. Pokud se na obrazovku nedostane, nepočítáme ji jako impresi,“ uvádí Facebook, který prý tuto praxi už nějakou dobu používá.

To samozřejmě stále nezaručuje, že uživatel banner skutečně viděl. „Naše výzkumy potvrzují, že hodnotu má jakékoli zahlédnutí reklamy, i když jí uživatel viděl jen malou část po krátkou dobu,“ snaží se argumentovat Facebook.

Jeho prohlášení jsou zejména tlakem na další hráče, aby začali viditelnost reklam brát v potaz. A Facebook má sílu na to, aby poměry na trhu změnil.

BRAND24

Firma ostatně není první, kdo s důrazem na viditelnost reklam přišel. Koncem loňského roku Google oznámil, že přes 56 % reklam v systému DoubleClick se na webech zobrazí, aniž by je někdo viděl. Vyhledávač zároveň zadavatelům nabízí vlastní produkt založený na měření viditelnosti bannerů. 

S experimentem založeným na zaručené 100% viditelnosti reklam a na čase, který s nimi uživatel stráví, přišel i deník Financial Times. Důvody, výhody a úskalí na Czech Internet Forum 2014 vysvětlovali obchodní ředitel digitální reklamy FT Jon Slade a generální ředitel analytické agentury Chartbeat Tony Haile.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).