Hlavní navigace

Facebook obviňuje start-up Teachbook z porušení ochranné známky

Jiří Macich ml.

Mediální obraz komunitního serveru Facebook má další vadu na kráse. Tentokrát však nejde o nějaký problém v ochraně soukromí či obecně v přístupu k této ožehavé otázce. Facebook si např. podle serveru WIRED chce došlápnout na Teachbook, což je mladý americký komunitní projekt orientovaný na spolupráci učitelů. Facebook se prý ohání porušením své ochranné známky tím, že Teachbook má v názvu slůvko „book“. Nelíbí se mu, že by mohlo docházet k zmatku a záměně obou služeb. Otázkou je, jestli si…

Mediální obraz komunitního serveru Facebook má další vadu na kráse. Tentokrát však nejde o nějaký problém v ochraně soukromí či obecně v přístupu k této ožehavé otázce. Facebook si např. podle serveru WIRED chce došlápnout na Teachbook, což je mladý americký komunitní projekt orientovaný na spolupráci učitelů. Facebook se prý ohání porušením své ochranné známky tím, že Teachbook má v názvu slůvko „book“. Nelíbí se mu, že by mohlo docházet k zmatku a záměně obou služeb. Otázkou je, jestli si Facebook nezpůsobil agresivním postupem víc škody, než užitku.

Teachbook má nyní zajištěnu celosvětovou publicitu a výhledy Facebooku na úspěch v případném soudním sporu nejsou zrovna velké. V řadě podobných případů totiž americké soudy stěžovatelům nedaly za pravdu. Zkoumá se totiž obvykle míra unikátnosti značky či její části (book = kniha, tedy obecné slovo) a pak také rozsah pokusu parazitovat na ni. Teachbook se svým designem ani zaměřením nesnaží imitovat Facebook. Bylo by proto překvapením, kdyby americké soudy rozhodly, že v oblasti sociálních sítí jediným „bookem“ může být právě Facebook.

Našli jste v článku chybu?