Facebook od základu mění svou tvář, čekejte větší obrázky a více filtrů

Počínaje dnešním dnem začíná Facebook uživatelům zapínat novou podobu stránky s novinkami (News Feed). Čekejte větší obrázky a více možností, jak zobrazené příspěvky filtrovat.

Je to stránka, se kterou přijdou uživatelé Facebooku do kontaktu nejčastěji. Na stránce s novinkami (News Feed) vidí (některé) příspěvky, které sdíleli jejich přátelé, nebo stránky a aplikace, jejichž jsou fanoušky.

Na rozdíl od profilů a stránek Facebook podobu této stránky dlouho neměnil, změny se týkaly spíš algoritmů, které určují, které příspěvky se tady zobrazí a které ne. Počínaje dnešním dnem ale začal uživatelům zapínat její zcela novou podobu.

Novinkou, které si uživatelé všimnou na první pohled, je nový dvousloupcový layout. V širším levém sloupci se zobrazují sdílené příspěvky. Facebook je nově ukazuje v podobě dlaždic obsahujících všechny informace, které s sebou příspěvek nese. A v užším pravém sloupci je nahoře nový rozcestník pro filtrování obsahu a níže další informace a reklamy.

Řada ovládacích prvků se přesunula do lišty se zástupci úplně vlevo. Nově tady najdete také rozhraní pro chatování a seznam přátel, kteří jsou právě online, který v dnešním designu vidíte na stránce vpravo dole. Posunuly se také ikony s upozorněními na nové zprávy, žádosti o přátelství a interakce – z levé strany záhlaví do pravého horního rohu. 

Mnohem větší důraz klade nový layout na obrazové informace – všechny obrázky, videa nebo mapy jsou větší a výraznější. Mimochodem – teprve nedávno začal Facebook důsledně vyžadovat, aby fotografie u sdílených odkazů měly minimální velikost 200×200 pixelů (a ideálně 1500×1500 px). Dosud to sice bylo doporučováno, ale Facebook to striktně nevyžadoval. Pokud dnes v příspěvku (například v článku, který chcete nasdílet) tak velká fotografie není, Facebook se sám pokusí vybrat nějakou jinou.

Další inovací jsou nové filtry (feedy), které ze stovek příspěvků vybírají jen ty, které odpovídají jejich kritériím. K současným možnostem Vybrané příspěvky a Nejnovější (Most Recent) přibudou tyto výběry:

  • Všichni přátelé (All Friends) zobrazí příspěvky všech přátel v chronologickém sledu (od nejnovějších)
  • Blízcí přátelé (Close Friends) už podle jména je jasné, že tento feed ukáže jen příspěvky uživatelů, které máte zařazeny do stejnojmenné skupiny
  • Sleduji (Following) ukáže pouze příspěvky ze stránek, kterým jste dali „lajk“, a z profilů lidí, které sledujete
  • Music (Hudba) ukáže jen příspěvky týkající se hudby – jaké skladby vaši přátelé poslouchají, co dělají vaši oblíbení hudebníci, jaké koncerty se konají ve vaší blízkosti
  • Fotky (Photos) zobrazí jen nasdílené fotografie – uložené přímo na Facebook i nahrané aplikacemi jako je Pinterest, Instagram a podobné
  • Hry (Games) logicky zobrazí příspěvky herních stránek a aplikací

Další filtry si uživatel bude moci vytvořit na základě skupin, do kterých si rozřadil své přátele.

Content

Nový design se od dnešního dne začne objevovat uživatelům Facebooku na klasických počítačích, a v průběhu několika týdnů také na mobilních zařízeních (smartphonech a tabletech). Logika navigace a zobrazování příspěvků by přitom podle Facebooku měla být na všech zařízeních stejná.

Pokud chcete, aby vám Facebook zapnul novou podobu stránky s novinkami co nejdříve, můžete se o tuto možnost přihlásit na této stránce.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 5. 2013 21:39
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »