Ušetřete

Názory k článku
Facebook omezuje, koho vidíte a koho ne. Už dlouho a čím dál tím víc

Maf
Maf (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 3. 2013 8:11 Nový

Re: Facebook omezuje, koho vidíte a koho ne. Už dlouho a čím dál tím víc

celé vlákno

Facebook je samozřejmě soukromá firma a má právo zvolit si svou strategii, ale možná by mu mohla dojít jedna věc. Na komunikaci s těmi opravdu nejbližšími není žádná ksichtkniha potřeba a fyzické osoby si za zviditelňování svých příspěvků hromadně platit určitě nezačnou. Tak aby časem nenastal úprk uživatelů jinam. Jestli fb a sociální sítě vůbec měly nějaký smysl, tak pro komunikaci s dávnými známostmi, např. spolužáky atd.

Petr Holý aura:71
5. 3. 2013 8:37 Nový

Re: Facebook omezuje, koho vidíte a koho ne. Už dlouho a čím dál tím víc

celé vlákno

Ale facebooku přece nejde o fyzické osoby, to je jasné, že ty prachy nedají.... jde mu o to stát se prodejním kanálem, alespoň reklamy, když už ne produktů, kde firmy budou platit za to, že jejich sdělení se dostane k zákazníkům :)))

Mailem jim to poslat nemohou, protože je to nevyžádaná pošta.. ale na facebook to plácnout můžou, a připlatit si za to, že se to propasíruje k jejich zákazníkům, protože tam to nevyžádaná pošta není, tam po tom zákazníci kupodivu baží :)))))

Vymysleli to kluci emerický moc pěkně, nejdřív vybudují závislost ... farmville a podobné kravinky to neustále přiživují, a pak do pravidelné dávky závislosti začnou vstřikovat reklamu, aby na tom něco vydělali :)))))) a ovečky nadšeně papají a papají a papají :))) Jen je třeba vstřikovat opatrně a nebýt nenažřaný.... aby to ovečky nepoznaly.... ale jak je vidět, ovečky si nechají líbit fakt hodně.

Veterán
Veterán (neregistrovaný) ---.starnet.cz
5. 3. 2013 9:18 Nový

Re: Facebook omezuje, koho vidíte a koho ne. Už dlouho a čím dál tím víc

celé vlákno

Je tady ale riziko "poslední kapky". Můžete udělat plno velkých omezení, které uživatelé skousnou. Ale pak uděláte absolutně bezvýznamnou změnu a nastane úprk.
Rozhodně pak nestačí tu poslední drobnost zrušit, ale musíte zacouvat pořádně zpátky, a ani pak není jistota, že se lidi vrátí.
Obdobně to funguje například i u daní. Tam je můžete zvyšovat a výběr stoupá. Pak najednou se to zlomí a ani zrušení posledního zvýšení jejich výběr na původní výši nevrátí.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz
5. 3. 2013 10:07 Nový

Re: Facebook omezuje, koho vidíte a koho ne. Už dlouho a čím dál tím víc

celé vlákno

Obávám se, že ta poslední kapka je tak daleko, že se FB moc bát nemusí. Co se bavím s lidmi (a tím myslím i své jinak inteligentní známé), tak vůbec netuší a ani vlastně tušit nechtějí.

Normál
Normál (neregistrovaný) 89.233.139.---
5. 3. 2013 10:24 Nový

Re: Facebook omezuje, koho vidíte a koho ne. Už dlouho a čím dál tím víc

celé vlákno

Srovnávat fakebook s daněma příliš nejde. Jak by mohl BFU odejít z fakebooku... To by přece znamenalo zavolat kamarádovi ajťákovi (umí zapnout počítač i když je zezadu vypnutý síťovým vypínačem), aby mu do oblíbených v IE nebo ještě lépe na plochu dal nějaké jiné exhibicionistické stránky. A to je moc námahy, kterou Češi neradi (viz např. bankovní poplatky). Myslíte že přeháním - ani náhodou.

doctorX
doctorX (neregistrovaný) 178.77.247.---
5. 3. 2013 9:17 Nový

Redakčně smazáno

5. 3. 2013 12:25 smazal David Slížek, důvod: Příspěvek obsahoval urážky a vulgarity.
JB
JB (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
5. 3. 2013 9:41 Nový

Řešením je "Interest List"

Již delší dobu dobré stránky na FB upozorňují na tento problém a že řešením je přidat si jejich stránky do "Interest Lists", kdy pak jsou doručovány všechny příspěvky sledované FB stránky nebo FB profilu.

Bez problémů to funguje a nemusíte nic platit :-)

Včelka
Včelka (neregistrovaný) 194.228.32.---
5. 3. 2013 9:58 Nový

Zdarma?

"Douglas Rushkoff ve Why I'm quitting Facebook zdaleka neřeší nějaké to módní či demonstrativní „odcházím z Facebooku“. Zmiňuje několik hodně podstatných věci – především to, že uživatelé jsou pro Facebook produkt. Stovky milionů lidí věnují Facebooku denně hodiny, někdy i desítky hodin svého času. Zdarma."

Zdarma? Jak to jako myslí, že zdarma...? . Kdyby za to uživatelé nic nedostávali, tak tomu ty hodiny nevěnují?

Pro mě je obecně "sociální síť" fantastickou věcí budoucnosti. Nevím, jestli v podobě FB, záleží na tom, jak moc půjde s dobou. Ale prozatím nic lepšího než FB není, prostě proto, že nic nemá tolik uživatelů (z nějakého důvodu). Samozřejmě, záleží na účelu konkrétní sítě, já na to koukám měřítkem účelu "propojování lidí a jejich sdílení navzájem (zkušeností, zážitků, myšlenek, ale také například frustrace, zloby či pocitu nespravedlnosti).
Reklamu vnímám jako mou platbu za služby, které dostávám. Rozhodně nic zdarma nikomu nedávám.

ph
ph (neregistrovaný) 188.120.212.---
5. 3. 2013 12:22 Nový

Proč pořád Facebook

celé vlákno

to nemáte o čem psát, že do nás pořád cpete horem i dolem Facebook? Když je někdo debil a používá tyhle sítě, tak to je jeho problém. Nevím proč by se o tom mělo psát tolik článků! Nebo vám za ty slinty Facebook platí?

Karel
Karel (neregistrovaný) ---.grepnet.cz
5. 3. 2013 13:00 Nový

Re: Proč pořád Facebook

celé vlákno

Facebook používá kolem 2milionu čechů... Nebylo by trošku divné nepsat o něčem co používá pětina národa? To mají psát o službách, který nikdo nepoužívá? :-)))

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
5. 3. 2013 14:16 Nový

Re: Proč pořád Facebook

celé vlákno

Napsal majitel FB a jeho admin v jedny osobe?

Ciste statisticky - je nas asi 10M => 5M je tu debilu, ze z nich 2M pouzivaji FB pak neni nijak v rozporu s tim, co je o post vejs. Nemluve o tom, ze ho 2M nepouzivaji, mozna tak 1/2M ... zbytek sou jejich sekundarni/ter­cialni a dalsi ucty.

Tudiz se da klidne i rict, ze FB pouzivaji totalni debilove - coz je zhruba 1/10 z tech debilnich 5M.

Takze ten zbytek jiste pouziva spousty jinych sluzeb, webu, ... o kterych by se mohlo psat misto o debilnim FB.

doctorX
doctorX (neregistrovaný) 178.77.247.---
5. 3. 2013 18:35 Nový

Re: Proč pořád Facebook

celé vlákno

za ty de**li mi byl smazan prispevek , jinak naprosty souhlas

Jarda
Jarda (neregistrovaný) ---.inext.cz
5. 3. 2013 18:54 Nový

Re: Proč pořád Facebook

celé vlákno

Vskutku zajímavá analýza.
Docela by mě zajímalo, kdo jsou podle vás takhle statisticky například čtenáři Lupy.
A jaký je jejich průnik s uživateli FB.

JB
JB (neregistrovaný) ---.148.broadband9.iol.cz
5. 3. 2013 20:21 Nový

Re: Proč pořád Facebook

celé vlákno

Tak ty čísla o počtu uživatelů FB jsou vycucaná z prstu a určitě jich není tolik. Já osobně mám třeba 5 extra účtů (každý pro jiný projekt) a znám lidi, co jich mají třeba +10 (je to kvůli ochraně proti zablokování, co někdy FB dělá naprosto bez důvodu).

Jinak, když nevíte, na co je FB a všechny jeho uživatele nazýváte debilními, tak se spíše zamyslete nad sebou ;-)

Včela
Včela (neregistrovaný) 194.228.32.---
6. 3. 2013 8:23 Nový

Re: Proč pořád Facebook

celé vlákno

To musí být smutný život, žít mezi samými d*b**y:D. A těch zbylých 50%, to jsou zase blbeč***é, což?:))

Víš o tom, že když koukáš přes svět černými brýlemi, je všechno kolem černé? Taková malá analogie:)

Honza Ulrich
Honza Ulrich (neregistrovaný) ---.alfa95.cz
7. 3. 2013 23:22 Nový

Re: Proč pořád Facebook

celé vlákno

Lidstvo všobecně magoří a to není pesimizmus,ale čirá realita.Kdyby jsme nebyli blbý ovce,nepotřebovali by jsme vládu a spol,aby nás vodila za ručičku a říkala co máme dělat a co ne...

Jura-Jurax aura:10

Re: Proč pořád Facebook

celé vlákno

Facebook používá kolem 2 milionu čechů - správněji Čechů ...

No a co - srovnatelný počet Čechů čte Blesk a Aha :-)

Alan Řepka aura:50
5. 3. 2013 22:29 Nový

Re: Proč pořád Facebook

celé vlákno

Tak to nečti, a nemusíš to ani blbě komentovat!

iris
iris (neregistrovaný) 2a02:a40:220:----:----:----:----:----
5. 3. 2013 18:50 Nový

Nejde jenom o obsah

Zajímalo by mě, proč se najednou řeší filtrace obsahu (která je navíc nejen na FB poměrně běžná); když zrovna FaceBook už několik let odpojuje uživatele, kteří spolu buď nekomunikují "dostatečně", nebo kteří spolu nekomunikují "podle pravidel FB".
Osobně jsem takhle ze svojeho profilu ztratil postupně asi 30 přátel, v některých případech se mi je podařilo dohledat zpátky, přidat a navzájem si potvrdit, že nedošlo k vyrušení původně provedeného přátelství. FB se prostě jen rozhodl, že není obchodně žádoucí, aby se dvě osoby stýkaly.
Prostě je nutné to brát tak, že FB je stejný druh veřejně soukromého prostoru, jako třeba kavárna, klub, nebo výstava a tomu přizpůsobit své chování a očekávání...

kuk
kuk (neregistrovaný) ---.czech-tv.cz
7. 3. 2013 23:37 Nový

Manipulace

To je čistá manipulace, stejně jako to co vám vyhodí Gůgl.

Martin Adámek
Martin Adámek (neregistrovaný) ---.51.broadband7.iol.cz
8. 3. 2013 0:44 Nový

Hlava 22?

Přestože celkově s článkem celkem souhlasím,
tak mi nějak uniá to přirovnání k Hlavě 22.
Tam šlo o zpětnou vazbu, tady jde o kladnou.

Ivan Nový
Ivan Nový (neregistrovaný) ---.tvtrinec.cz
8. 3. 2013 8:02 Nový

Na druhé straně je zajímavé, že velmi početné virtuální společenství funguje stejně jako realita,

celé vlákno

tedy kontakty jsou lokálně omezené, nafukování počtu známých a tedy informačních kanálů se neděje, ale je to logické, protože originální informace je ve virtuálním světě i v realitě poměrně vzácná. Jinak sociální kontakty nezpoplatňuje jen Facebook, ale dávno před ním je zpoplatnil telefon.

Jura-Jurax aura:10

Re: Na druhé straně je zajímavé, že velmi početné virtuální společenství funguje stejně jako realita,

celé vlákno

Ale "sociální kontakt" z očí do očí je furt zadarmo :-) ... pokud s tím kontaktem nejdete na pivo :-)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem