Facebook je samozřejmě soukromá firma a má právo zvolit si svou strategii, ale možná by mu mohla dojít jedna věc. Na komunikaci s těmi opravdu nejbližšími není žádná ksichtkniha potřeba a fyzické osoby si za zviditelňování svých příspěvků hromadně platit určitě nezačnou. Tak aby časem nenastal úprk uživatelů jinam. Jestli fb a sociální sítě vůbec měly nějaký smysl, tak pro komunikaci s dávnými známostmi, např. spolužáky atd.
Ale facebooku přece nejde o fyzické osoby, to je jasné, že ty prachy nedají.... jde mu o to stát se prodejním kanálem, alespoň reklamy, když už ne produktů, kde firmy budou platit za to, že jejich sdělení se dostane k zákazníkům :)))
Mailem jim to poslat nemohou, protože je to nevyžádaná pošta.. ale na facebook to plácnout můžou, a připlatit si za to, že se to propasíruje k jejich zákazníkům, protože tam to nevyžádaná pošta není, tam po tom zákazníci kupodivu baží :)))))
Vymysleli to kluci emerický moc pěkně, nejdřív vybudují závislost ... farmville a podobné kravinky to neustále přiživují, a pak do pravidelné dávky závislosti začnou vstřikovat reklamu, aby na tom něco vydělali :)))))) a ovečky nadšeně papají a papají a papají :))) Jen je třeba vstřikovat opatrně a nebýt nenažřaný.... aby to ovečky nepoznaly.... ale jak je vidět, ovečky si nechají líbit fakt hodně.
Je tady ale riziko "poslední kapky". Můžete udělat plno velkých omezení, které uživatelé skousnou. Ale pak uděláte absolutně bezvýznamnou změnu a nastane úprk.
Rozhodně pak nestačí tu poslední drobnost zrušit, ale musíte zacouvat pořádně zpátky, a ani pak není jistota, že se lidi vrátí.
Obdobně to funguje například i u daní. Tam je můžete zvyšovat a výběr stoupá. Pak najednou se to zlomí a ani zrušení posledního zvýšení jejich výběr na původní výši nevrátí.
Srovnávat fakebook s daněma příliš nejde. Jak by mohl BFU odejít z fakebooku... To by přece znamenalo zavolat kamarádovi ajťákovi (umí zapnout počítač i když je zezadu vypnutý síťovým vypínačem), aby mu do oblíbených v IE nebo ještě lépe na plochu dal nějaké jiné exhibicionistické stránky. A to je moc námahy, kterou Češi neradi (viz např. bankovní poplatky). Myslíte že přeháním - ani náhodou.