Hlavní navigace

Facebook otevře WhatsApp firmám jako další komunikační kanál

Autor: WhatsApp
Jan Beránek

Sociální síť hledá cestu, jak vydělat na aplikaci, za kterou dala dvaadvacet miliard dolarů. Jednou z cest by mohly být platící firmy.

Facebook i autoři aplikace loni slíbili uživatelům WhatsAppu, že by se komunikační služba neměla zaplnit reklamou. Mark Zuckerberg a spol. tak musí hledat nové cesty, jak komunikátor zpeněžit. 

„Uvažujeme o tom, že umožníme firmám komunikovat se svými klienty přes naši službu,“ tvrdí podle agentury Bloomberg finanční šéf sociální sítě David Wehner s tím, že jde ale zatím o dlouhodobý plán.

Facebook to má se zakladateli WhatsAppu těžké. Brání se reklamě i facebookovým hrám. Službu i proto používá kolem 800 milionů lidí po celém světě. Podle Marka Zuckerberga už se tak blíží hranici, kdy by se z ní mohl stát opravdový byznys. 

Dosud ale firma příliš nevydělávala. Její byznysmodel ziskům příliš nenahrává. Je nastaven tak, že uživatelé mají rok službu zdarma, a pak platí jeden dolar ročně. Loni v říjnu hlásila tržby za první pololetí jen kolem patnácti milionů dolarů

START17

WhatsApp je ale v kombinaci s Messengerem jednou z nejrozšířenějších komunikačních aplikací, které obcházejí hlasové tarify operátorů a vystačí si jen s tím datovým. 

Oproti WhatsAppu je ale Messenger už prošpikovaný aplikacemi a novými službami. Na letošní vývojářské konferenci f8 byl představen Messenger budoucnosti, který je v podstatě platformou pro nové aplikace a je propojený s e-shopy

Našli jste v článku chybu?