Služba Facebook Places se záhy po svém spuštění stala terčem kritiky

Facebook na včerejší tiskové konferenci představil dlouho očekávanou službu Places (Místa). Facebook tak pronikl do oblasti geolokačních služeb, které doposud kralují sociální sítě Foursquare a Gowalla. Uživatelé Facebooku mají nyní možnost prostřednictvím mobilního telefonu zveřejnit na zdi svou aktuální polohu a současně zjistit, kdo z přátel se nachází v jejich blízkosti. Uvidí také všechny osoby, které odeslaly echo o své poloze a nachází se ve stejné oblasti, tedy za předpokladu, že…

Facebook na včerejší tiskové konferenci představil dlouho očekávanou službu Places (Místa). Facebook tak pronikl do oblasti geolokačních služeb, které doposud kralují sociální sítě Foursquare a Gowalla. Uživatelé Facebooku mají nyní možnost prostřednictvím mobilního telefonu zveřejnit na zdi svou aktuální polohu a současně zjistit, kdo z přátel se nachází v jejich blízkosti. Uvidí také všechny osoby, které odeslaly echo o své poloze a nachází se ve stejné oblasti, tedy za předpokladu, že předtím souhlasily s tím, aby jejich aktuální poloha byla veřejná.

EBF16

Foursquare, Gowalla nebo třeba Yelp nevnímají Facebook Places jako hrozbu, ale spíše jako doplněk k vlastním službám a další distribuční kanál. Přihlášení do těchto služeb se uživatelům Facebooku bude též nově zobrazovat na zdi. Jinými slovy udaná poloha například prostřednictvím Gowally se automaticky objeví na Facebooku. Opačně to ale to zatím možné není.

Kritika nové služby od ochránců soukromí na sebe nenechala dlouho čekat. Nelíbí se jim například, že uživatelé mohou jednoduše označovat i polohu svých přátel. Ti sice mají možnost zobrazování polohy na svém profilu zabránit, ale tento proces je zbytečně zdlouhavý a komplikovaný. Podobné je to s poskytováním informací třetím stranám. Po zaregistrování jsou totiž data o poloze, při standardním nastavení, automaticky poskytnuta nejen vašim aplikacím, ale i aplikacím vašich přátel. (The New York Times)

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 8. 2010 9:13

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »