Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Facebook přišel na způsob, jak toho o vás zjistit více. Pomohou přátelé od Champion - Myslím si, že jste dost naivní. Sice na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 5. 2014 17:37

    Champion (neregistrovaný)

    Myslím si, že jste dost naivní. Sice na jednu stranu jste realista a jste si vědom toho, že informace provozovatel serveru získává a uchovává, analyzuje a v rámci BI (Business Inteligence) a BD (Big Data) s nimi provádí určité operace. Na základě analýzy BD potom může cílit inzertní sdělení mnohem přesněji. To je pravda. Ale nemusí jít pouze o inzertní sdělení, tedy o cílenou reklamu. V okamžiku, kdy si Google otevře vlastní cestovní kancelář a chvíli potom, co si budete vyhledávat letenky na dovolenou, ale ještě si je definitivně nezakoupíte, tak on vám je obratem nabídne o něco levněji. V okamžiku, kdy vám zařídí zdražení pojistku nebo hypotéky, protože osoby sdílející váš počítač nebo IP adresu se mu budou zdát málo bonitní. V okamžiku, kdy o vás bude vědět víc, než vy sám tušíte, nebo si připouštíte. Tak potom seznáte, že je něco špatně. Jenom, aby již potom nebylo pozdě. Několik jiných cestovních kanceláří, pojišťoven nebo dalších společností mezitím totiž zkrachuje. Nebudou schopni konkurovat firmě, která disponuje informacemi, které oni nemají.

  • 20. 5. 2014 14:54

    Tom (neregistrovaný)

    Fakt si nepřipadám táák strááášně důležitej, abych dělal haló z toho, když někdo ví kde byldím, kolik mi je a co nakupuju.
    Já žiju v 21. století, někdo holt žije ještě ve věku vymýtání čarodějnic.

    Musím říct, že cílená reklama je mnohem lepší, než spamovací. Teď se mi zobrazují reklamy na samé užitečné věci. ; pneumatiky na moje auto a ne na jiné auto; A teď když už mám po svatbě, tak už mě neotravují reklamy na snubní prstýnky; relevantní dovolné v Egyptě, kam jezdím a ne v Maroku, kam nejezdím...

    Já nejsem najivní, abych si myslel, že servery "zdarma" jako FB, google, youtube... že za tím nikdo nestojí a nejsou s tím náklady. Nebo že je to server vytvořený pro zábavu. Je to byznys. A jsem rád, když si to na sebe vydělá efektivně a ať si mají zisk, jaký si dovedou zařídit. Aspoň mají peníze na investice a proto máme dnes spoustu super služeb "zdarma". Vlastně za partnerství a spolupráci.

    Já dám serverům taková data jaká chci a ať si s tím pak pracují, jak oni ale jen oni, chtějí.

  • 20. 5. 2014 15:21

    MoB (neregistrovaný)

    Vždy je ale dobré, když o tom uživatelé vědí, a to nejlépe dopředu. NIcméně samy o tom moc neinformují a tudíž taková osvěta smysl dává.

  • 21. 5. 2014 16:17

    dino

    U mě zase cílená reklama funguje hůře než necílená. Totiž, když chci něco koupit, tak mezi okamžikem, kdy začnu vybírat (a tedy hledat, tedy kdy dám svůj zájem najevo "internetu") a okamžikem koupě obvykle uplyne maximálně pár dní (někdy ale i hodiny). A pak už mě obvykle tento typ zboží poměrně dlouho nezajímá.

    Ovšem cílená reklama tak pohotová není, takže následující dny či týdny všude možně vídám reklamu na to, co zrovna nepotřebuju, jinak řečeno pravděpodobnost, že mě ona reklama osloví, je rovna nule. V případě necílené reklamy sice není o moc větší, ale bráno statisticky je pořád nenulová (někdy už jsem na nějakou reklamu klikl).

    Ale třeba jsem divný a většina uživatelů internetu si vybírá týdny a je nadšená z toho, když jim s tím pomůže "náhodně" spatřený banner.

  • 21. 5. 2014 19:52

    Milos Brejcha

    Ja to tak jednoduchy nemam(a msylim ze Vy a vetsina lidi take ne, jen si to neuvedomujete).
    To, o cem pisete je remarketing - tedy navstivite web XY a on Vas pak nejakou dobu bombarduje svymi reklamami vsude mozne. Nebo Vas zacne bombardovat az po mesici. Napr. koupite v eshopu toner do tiskarny, eshop odhadne ze cca za mesic by jste mohl potrebovat novy, tak oslovi mesic stare navstevniky. Da se s tim pracovat docela dost.
    Nicmene cilena reklama na fb je vestinouc ilena podle zajmu a dalsich vlastnosti uzivatele. Tedy napriklad kdyz mate v zajmech tunning, muzou Vam servirovat reklamu na hlinikove disky. Tam je podle me o dost vetsi sance ze se trefi do Vaseho zajmu.
    Doba od hledai do nakupu je u lidi ruzna a podle me souvisi s cenou vyrobku, zivotni urovni hledajiciho a tim jak moc to chce a kolik veci chce vic nez danou vec. Nevim jak jste na tom finance Vy, ja jakozto prislusnik stredni vrstvy treba zacnu hledat kalhoty a za par dni si je koupim. Kdyz hledam letenku a ubytovani nekde ve svete, klidne tomu dam o neco dele. A kdyz budu hledat nove auto nebo dum/byt, hledat muzu klidne rok nebo dele - a tam uz i dobre udelany remarketing muze fungovat hodne dobre - treba si prohlednu web developera bytu a ten me oslovi po pul roce s vyprodejem neprodanych za lepsi cenu.

  • 20. 5. 2014 16:08

    Duplet (neregistrovaný)

    Ale máš problém stratil jsi v 21. století zvědavost , fantazii a tím i právo volby blahopřeji ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).