Americká soudkyně Phyllis Hamilton odmítla žádost Facebooku o zamítnutí žaloby, která se týká porušování soukromí uživatelů šmírováním obsahu jejich zpráv. Facebook získaná data používal nejenom k cílení reklamy, ale také na jejich základě uživatele přidával jako fanoušky ke stránkám a dával za ně „líbí“ internetovým adresám.
Samotný právní spor se táhne už od roku 2013 a stojí právě na posledně zmíněné aktivitě – tedy automatickém dávání „líbí“ adresám, které uživatelé uvedli v interní poště. Na základě toho pak také Facebook cílil inzerci. Sociální síť s tím – teoreticky – skončila v říjnu 2012 a v současné době pouze analyzuje obsah zpráv s ohledem na spam a viry.
Souvislosti: Facebook mění pravidla – co se od ledna 2015 změní?
Uživatelům samozřejmě Facebook nic o čtení pošty a následném přidávání „líbí“ neřekl (viz Facebook uměle navyšuje počty To se mi líbí. Skenuje kvůli tomu soukromé vzkazy) a přišlo se na to pouze díky tomu, že se několika lidem nezdálo, že se stali fanoušky (dali líbí) něčemu, o čem neměli nejmenší tušení.
Tehdejší aktivity Facebooku mají dvě typické roviny. První je ta, že klasicky ignoroval soukromí uživatelů. A druhá je ta, že podvedl firmy i inzerenty umělým navyšováním počtu fanoušků a líbí.
Samotný Facebook v roce 2012 na svém konání neviděl nic špatného. A jak plyne z aktuálního vývoje, nevidí na něm nic špatného dodnes.
Zdroj: Facebook Must Face Lawsuit Over Scanning of Users' Messages: Judge