Hlavní navigace

Facebook půjde po značkách, které se „příliš propagují“ v příspěvcích zdar­ma

17. 11. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Facebook
Příliš mnoho propagace prý uživatelé nechtějí, takže Facebook upraví algoritmy, aby takovéto firemní příspěvky byly ještě méně vidět.

Značky plaťte. Zásadní změna fungování Facebooku začala někdy v průběhu loňského roku. Došlo k dramatickému omezení organického dosahu příspěvků (až na mizivá dvě procenta u velkých stránek) a v průběhu roku i k řadě úprav mechanismu, který uživatelům zobrazuje příspěvky.

Co na tom, že jste se stali fanoušky určité značky či celebrity a jejich informace dostávat chcete. Tím, kdo určuje, co uvidíte, je Facebook. A síla peněz může výrazně změnit jeho pohled na věc. Zaplaťte a vaši fanoušci příspěvky uvidí. Neplaťte, vidět nebudete.

Příklad od Facebooku, firemní příspěvek,  který nemá v news feedu uživatelů místo.

Minulý týden Facebook oznámil, že si „uživatelé stěžují“ na záplavu agresivních příspěvků firem, a že uživatelům vyhoví a od ledna upraví algoritmy tak, aby se takovéto příspěvky uživatelům nezobrazovaly. Propagační  příspěvky přitom v tomto ohledu Facebook chápe jako takové, které:

  1. Tlačí, nutí, lidi ke koupit produktů nebo instalaci aplikace
  2. Tlačí lidi k účasti v soutěžích nemajících žádnou reálnou souvislost
  3. Příspěvky využívající texty z reklamy

Mashable zmiňuje, že snaha Facebooku připomíná systém, který používá Google – tedy Google quality score, které v AdWords posuzuje, zda je reklama relevantní, ale také zkoumá to, kam inzerát vede. Ale zatímco tam jde o placenou inzerci (kde ostatně Facebook reklamy už roky „posuzuje“, ale hlavně odmítá), zde jde o příspěvky stránek.

A ani tento firemní příspěvek nemá v news feedu uživatelů místo.

Můžete samozřejmě Facebooku věřit, že vše dělá pro „dobro uživatelů“. Já osobně tomu věřit nemohu a nechci, protože je zde jasný viditelný důvod: konec zdarma použitelného Facebooku pro firmy. Důvod je jasný: Facebook nutně potřebuje příjmy. Firmy na něm byly roky „trpěné“ a dnes je možné je dostatečně vytěžit.

UX DAy - tip 2

Sliby Facebooku, že to „neznamená více reklamy“ v newsfeedech uživatelů, jsou určitým způsobem zábavné. Co jiného jsou placené příspěvky stránek, než inzerce?

Zdroj: News Feed FYI: Reducing Overly Promotional Page Posts in News Feed

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).