Hlavní navigace

Facebook půjde po značkách, které se „příliš propagují“ v příspěvcích zdar­ma

 Autor: Facebook
Daniel Dočekal 17. 11. 2014

Příliš mnoho propagace prý uživatelé nechtějí, takže Facebook upraví algoritmy, aby takovéto firemní příspěvky byly ještě méně vidět.

Značky plaťte. Zásadní změna fungování Facebooku začala někdy v průběhu loňského roku. Došlo k dramatickému omezení organického dosahu příspěvků (až na mizivá dvě procenta u velkých stránek) a v průběhu roku i k řadě úprav mechanismu, který uživatelům zobrazuje příspěvky.

Co na tom, že jste se stali fanoušky určité značky či celebrity a jejich informace dostávat chcete. Tím, kdo určuje, co uvidíte, je Facebook. A síla peněz může výrazně změnit jeho pohled na věc. Zaplaťte a vaši fanoušci příspěvky uvidí. Neplaťte, vidět nebudete.

Příklad od Facebooku, firemní příspěvek,  který nemá v news feedu uživatelů místo.

Minulý týden Facebook oznámil, že si „uživatelé stěžují“ na záplavu agresivních příspěvků firem, a že uživatelům vyhoví a od ledna upraví algoritmy tak, aby se takovéto příspěvky uživatelům nezobrazovaly. Propagační  příspěvky přitom v tomto ohledu Facebook chápe jako takové, které:

  1. Tlačí, nutí, lidi ke koupit produktů nebo instalaci aplikace
  2. Tlačí lidi k účasti v soutěžích nemajících žádnou reálnou souvislost
  3. Příspěvky využívající texty z reklamy

Mashable zmiňuje, že snaha Facebooku připomíná systém, který používá Google – tedy Google quality score, které v AdWords posuzuje, zda je reklama relevantní, ale také zkoumá to, kam inzerát vede. Ale zatímco tam jde o placenou inzerci (kde ostatně Facebook reklamy už roky „posuzuje“, ale hlavně odmítá), zde jde o příspěvky stránek.

A ani tento firemní příspěvek nemá v news feedu uživatelů místo.

Můžete samozřejmě Facebooku věřit, že vše dělá pro „dobro uživatelů“. Já osobně tomu věřit nemohu a nechci, protože je zde jasný viditelný důvod: konec zdarma použitelného Facebooku pro firmy. Důvod je jasný: Facebook nutně potřebuje příjmy. Firmy na něm byly roky „trpěné“ a dnes je možné je dostatečně vytěžit.

Sliby Facebooku, že to „neznamená více reklamy“ v newsfeedech uživatelů, jsou určitým způsobem zábavné. Co jiného jsou placené příspěvky stránek, než inzerce?

Zdroj: News Feed FYI: Reducing Overly Promotional Page Posts in News Feed

Našli jste v článku chybu?

17. 11. 2014 13:42

JKL (neregistrovaný)

Říkám to už roky - je potřeba budovat vlastní systemy na web, mailing, Sms. Tohle Vám pak jenom tak někdo nezablokuje.

Fb chce jenom tahat víc a víc peněz. Nemá smysl do něj investovat.

18. 11. 2014 8:58

martin kalenda (neregistrovaný)

mam fb profil cca 51 procent obyvatel co jsou na facebooku (96 lidi) a dopad je nula nula. zase kdyz je to dulezite tak za euro to vidi vsici a skoro porad :-) jak psal nekdo predemnou fb je komunitni sebevrazda. to uz email newsletter ma vetsi sanci

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Vitalia.cz: Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Podnikatel.cz: Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO