Hlavní navigace

Facebook půjde po značkách, které se „příliš propagují“ v příspěvcích zdar­ma

 Autor: Facebook
Daniel Dočekal 17. 11. 2014

Příliš mnoho propagace prý uživatelé nechtějí, takže Facebook upraví algoritmy, aby takovéto firemní příspěvky byly ještě méně vidět.

Značky plaťte. Zásadní změna fungování Facebooku začala někdy v průběhu loňského roku. Došlo k dramatickému omezení organického dosahu příspěvků (až na mizivá dvě procenta u velkých stránek) a v průběhu roku i k řadě úprav mechanismu, který uživatelům zobrazuje příspěvky.

Co na tom, že jste se stali fanoušky určité značky či celebrity a jejich informace dostávat chcete. Tím, kdo určuje, co uvidíte, je Facebook. A síla peněz může výrazně změnit jeho pohled na věc. Zaplaťte a vaši fanoušci příspěvky uvidí. Neplaťte, vidět nebudete.

Příklad od Facebooku, firemní příspěvek,  který nemá v news feedu uživatelů místo.

Minulý týden Facebook oznámil, že si „uživatelé stěžují“ na záplavu agresivních příspěvků firem, a že uživatelům vyhoví a od ledna upraví algoritmy tak, aby se takovéto příspěvky uživatelům nezobrazovaly. Propagační  příspěvky přitom v tomto ohledu Facebook chápe jako takové, které:

  1. Tlačí, nutí, lidi ke koupit produktů nebo instalaci aplikace
  2. Tlačí lidi k účasti v soutěžích nemajících žádnou reálnou souvislost
  3. Příspěvky využívající texty z reklamy

Mashable zmiňuje, že snaha Facebooku připomíná systém, který používá Google – tedy Google quality score, které v AdWords posuzuje, zda je reklama relevantní, ale také zkoumá to, kam inzerát vede. Ale zatímco tam jde o placenou inzerci (kde ostatně Facebook reklamy už roky „posuzuje“, ale hlavně odmítá), zde jde o příspěvky stránek.

A ani tento firemní příspěvek nemá v news feedu uživatelů místo.

Můžete samozřejmě Facebooku věřit, že vše dělá pro „dobro uživatelů“. Já osobně tomu věřit nemohu a nechci, protože je zde jasný viditelný důvod: konec zdarma použitelného Facebooku pro firmy. Důvod je jasný: Facebook nutně potřebuje příjmy. Firmy na něm byly roky „trpěné“ a dnes je možné je dostatečně vytěžit.

CIF16

Sliby Facebooku, že to „neznamená více reklamy“ v newsfeedech uživatelů, jsou určitým způsobem zábavné. Co jiného jsou placené příspěvky stránek, než inzerce?

Zdroj: News Feed FYI: Reducing Overly Promotional Page Posts in News Feed

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

DigiZone.cz: RRTV: licence pro Šlágr TV

RRTV: licence pro Šlágr TV

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže