Hlavní navigace

Facebook rozjíždí lokálně cílené reklamy i s navigací přímo do obchodu

Jan Beránek

Ještě konkrétnější cílení a zásah nových možných zákazníků díky mobilní reklamě. Sociální síť začíná využívat další možnosti, které jí dávají mobilní telefony.

Především pro menší obchodníky je připravena nová služba Local Awareness, kterou postupně největší sociální síť spouští ve Spojených státech s tím, že globálně by měla začít fungovat během následujících měsíců. 

Je to jednoduché. Zadavatel reklamy si nastaví, komu a v jaké vzdálenosti od jeho prodejny se má reklama zobrazovat. Facebook už pak zařídí, aby se dostala do mobilů potenciálních zájemců, kteří jdou náhodou kolem. 

Reklamní formát vypadá stejně jako běžná reklama – až na jeden rozdíl. Přibylo tlačítko s navigací, která dovede zájemce až do obchodu. Pro Facebook je to jen další z cest, kterými se snaží využít potenciál mobilních telefonů. Přeci jenom mobilní reklama už stojí za víc než polovinou jeho reklamních příjmů. 

Zároveň jde ale o další možný zásah do soukromí uživatelů. Kromě jejich zájmů totiž Facebook začíná prodávat i jejich pozici. Firma se ale hájí tím, že zadavatelé nedostávají do rukou konkrétní jména, na která by mohli cílit. 

Tip Content Kortanová

Anonymita a ochrana soukromí jsou teď velkými tématy, která se rozjela především poté, co se provalilo, že americké tajné služby sledují uživatele internetu. Facebook si chce evidentně také ukousnout trochu větší kousek z nově vznikající poptávky a připravuje novou aplikaci, ve které nebudou muset uživatelé používat své skutečné identity. Což je u sítě, která dosud lpěla na reálných jménech, obrat přibližně o 180 stupňů. 

Facebook ale letos bere mobily doslova útokem a už na jaře představil službu Audience Network, která umožní dostat facebookovou reklamu i do aplikací a služeb třetích stran. Drobné, ale důležité inovace se dočkalo i tlačítko Like. Dosud bylo k dispozici pouze na klasickém a mobilním webu, teď si je mohou vývojáři naroubovat i do svých mobilních aplikací.

Našli jste v článku chybu?