Hlavní navigace

Facebook rozjíždí lokálně cílené reklamy i s navigací přímo do obchodu

Jan Beránek 10. 10. 2014

Ještě konkrétnější cílení a zásah nových možných zákazníků díky mobilní reklamě. Sociální síť začíná využívat další možnosti, které jí dávají mobilní telefony.

Především pro menší obchodníky je připravena nová služba Local Awareness, kterou postupně největší sociální síť spouští ve Spojených státech s tím, že globálně by měla začít fungovat během následujících měsíců. 

Je to jednoduché. Zadavatel reklamy si nastaví, komu a v jaké vzdálenosti od jeho prodejny se má reklama zobrazovat. Facebook už pak zařídí, aby se dostala do mobilů potenciálních zájemců, kteří jdou náhodou kolem. 

Reklamní formát vypadá stejně jako běžná reklama – až na jeden rozdíl. Přibylo tlačítko s navigací, která dovede zájemce až do obchodu. Pro Facebook je to jen další z cest, kterými se snaží využít potenciál mobilních telefonů. Přeci jenom mobilní reklama už stojí za víc než polovinou jeho reklamních příjmů. 

Zároveň jde ale o další možný zásah do soukromí uživatelů. Kromě jejich zájmů totiž Facebook začíná prodávat i jejich pozici. Firma se ale hájí tím, že zadavatelé nedostávají do rukou konkrétní jména, na která by mohli cílit. 

CIF16

Anonymita a ochrana soukromí jsou teď velkými tématy, která se rozjela především poté, co se provalilo, že americké tajné služby sledují uživatele internetu. Facebook si chce evidentně také ukousnout trochu větší kousek z nově vznikající poptávky a připravuje novou aplikaci, ve které nebudou muset uživatelé používat své skutečné identity. Což je u sítě, která dosud lpěla na reálných jménech, obrat přibližně o 180 stupňů. 

Facebook ale letos bere mobily doslova útokem a už na jaře představil službu Audience Network, která umožní dostat facebookovou reklamu i do aplikací a služeb třetích stran. Drobné, ale důležité inovace se dočkalo i tlačítko Like. Dosud bylo k dispozici pouze na klasickém a mobilním webu, teď si je mohou vývojáři naroubovat i do svých mobilních aplikací.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

DigiZone.cz: Banaxi: videa kdekoli na světě

Banaxi: videa kdekoli na světě

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Vitalia.cz: Tradiční čínská medicína a rakovina

Tradiční čínská medicína a rakovina

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře