Facebook rozšířil test posílání zpráv za peníze, vzkaz celebritě stojí cca 330 Kč

Po několika měsících testování tzv. prioritní pošty v USA Facebook rozšířil experiment do dalších zemí. Za co všechno jsou lidé na sociální síti ochotní platit?

Poslat na Facebooku zprávu uživateli, který vás nemá v přátelích, je samozřejmě možné už dnes. Váš vzkaz ale obvykle skončí ve složce Další, o jejíž existenci většina uživatelů ani netuší, takže její obsah nekontrolují.

Facebook proto začal koncem loňského roku v USA testovat placenou funkci, která umožňuje uživatelům poslat prioritní zprávu (priority message), která bude doručena do standardní složky Příchozí a příjemce bude její příchod avizován v Upozorněních. Nová placená služba má existovat vedle současné možnosti posílat zprávy bezplatně.

Test se teď rozšířil do dalších 36 zemí, mimo jiné do Velké Británie, kde si jej všimla tamní média. Díky nim se můžeme podívat, jak konkrétně si Facebook novou službu představuje.

Kolik stojí Salman Rushdie

Zajímavé jsou především ceny, které Facebook za posílání zpráv účtuje. Pohybují se od 71 pencí (necelých 30 Kč) za vzkaz editorovi ekonomické redakce BBC Robertu Prestonovi až po 10,08 liber (cca 300 Kč) za zprávu spisovateli Salmanu Rushdiemu nebo 10,86 libry (cca 330 Kč) olympijskému plavci Tomu Daleymu

Dotyčné celebrity přitom z poplatku za zprávu nedostávají ani penci, celou částku inkasuje Facebook.

Pro výpočet taxy má prý Facebook vlastní algoritmus, který zohledňuje řadu faktorů – například počet fanoušků, které dotyčná osoba na sociální síti má. 

KL_NOMINACE

„Testujeme na velmi malé skupině uživatelů. Pro ukončení testu není stanoven žádný přesný termín. Zda bude funkce nasazena v širším měřítku, záleží na tom, jak bude test probíhat a jaká bude odezva. Ve Velké Británii a dalších zemích zatím zkoušíme různé cenové hladiny, abychom dokázali najít optimální výši poplatku. Ceny ještě určitě nejsou konečné,“ cituje deník The Guardian mluvčí Facebooku.

Podle původních záměrů by také měl existovat strop na počet placených zpráv, které bude moci uživatel za týden dostat. 

12 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 4. 2013 19:54

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics pro pokročilé »